>
>
המרכז לכירורגיה רובוטית – מרכז מצויינות חדש
המרכז לכירורגיה רובוטית – מרכז מצויינות חדש

המרכז לכירורגיה רובוטית – מרכז מצויינות חדש

שיפור ההליך הכירורגי היא אחת המשימות החשובות ביותר והמאתגרות שיש לתחום הרפואה כיום, לצד הפחתת הכאבים וקיצור זמן ההחלמה של המטופלים.

מרכז מצויינות חדש נוסף לבית החולים שלנו לאחרונה ותחתיו תמצאו את הטכנולוגיות החדשות ביותר, המאפשרות עריכת ניתוחים בגישה הזעיר פולשנית בדיוק מירבי ואיכותי.

כל זאת מתאפשר הודות לשילוב רובוטים ייעודים, אשר יחד עם מיומנות הרופא והצוות מביאים לכם רמת טיפול מתקדמת.

המרכז לכירורגיה רובוטית ב"הרצליה מדיקל סנטר" מאגד את המיטב המומחים בתחום, רופאים בכירים בעלי ניסיון רב בניתוחי רובוט בתחומי התמחות שונים: אורולוגיה, גינקולוגיה, אורתופדיה וכירורגיה כללית.

מה בעצם השתנה?

טרם התפתחות הטכנולוגית, ניתוחים רבים בוצעו על ידי חתכים גדולים ושימוש בכלי ניתוח פחות גמישים וניידים – כל זאת השפיע ישירות על איכות הניתוח, סיכונים לדימום וסיבוכים, זמן האשפוז ורמת הכאב בזמן ההחלמה.

המכשור הטכנולוגי החדיש מכיל בתוכו את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום האופטיקה, הראייה התלת ממדית והמכניקה עדינה. ניתוח רובוטי הוא למעשה שיטת ניתוח זעיר פולשנית, כלומר, היום כבר אין צורך לבצע חתכים גדולים בגוף המנותח וניתן להסתפק במספר חתכים קטנים בעור, דרכם מוחדר מכשור רפואי ומצלמות המתעדות ומציגות את הנעשה בשדה הניתוחי. מצלמות אלה מספקות תמונה תלת ממימדית, מוגדלת ואיכותית המקנה למנתח תמונה כוללת וברורה של האיברים והרקמות בגוף. 

הרובוט עצמו גם מאפשר דרגת תמרון וחופש תנועה שהיד האנושית אינה מסוגלת לבצע אך חשוב לציין כי לאורך כל הניתוח המנתח שולט בפעולות וטווח התנועה של הרובוט באופן מלא. אין באפשרות הרובוט לבצע אף פעולה שלא הוגדרה על ידי המנתח.

ניתוחים אורולוגיים באמצעות רובוט דה וינצי'

אורולוגיה הינה התחום הרפואי הראשון בו נעשה שימוש ברובוט דה וינצ'י, והיא פרצה את הדרך להתפתחותו לתחומים רבים אחרים.
כשעוסקים למשל בניתוחי כריתת ערמונית, זה כמעט מובן מאליו שהם יבוצעו באמצעות הרובוט. היציבות המלאה, הדיוק המקסימלי, הפחתת הסיכונים וזמן ההתאוששות הקצר, הפכו את השימוש ברובוט לנפוץ במיוחד ולחלק בלתי נפרד מעולם האורולוגיה.
אצלנו תמצאו את המנתחים האורולוגיים הבכירים והמנוסים ביותר בביצוע הליכים כירורגיים בתחום האורולוגיה בעזרת רובוט דה וינצ'י במטרה אחת: להעניק למטופלים את השירות הרפואי המתקדם והטוב ביותר.

צוות האורולוגים מתמחה בשילוב הטכנולוגיה בניתוחים הבאים:

למידע נוסף על המנתחים ומגוון הניתוחים במרכז לכירורגיה רובוטית אורולוגית

ניתוחים בכירורגיה כללית באמצעות רובוט דה וינצ'י

כניסת הניתוחים הרובוטים לתחום הכירורגיה הכללית שינה את כללי המשחק.

ניתוחים פשוטים ומורכבים הפכו למדוייקים יותר, אנו מתמחים בשילוב הרובוט בניתוחים הבאים:

למידע נוסף על המרכז לכירורגיה כללית רובוטית

ניתוח משמר ריאה באמצעות רובוט דה וינצ'י

בית החולים שלנו הינו הראשון לאמץ לשורותיו את הטכניקה של ביצוע ניתוחי הריאות בעזרת רובוט..

עד כה בוצעו ניתוחים להסרת גידולים בריאות בגישה פתוחה, אשר לוותה בהחלמה איטית וקשה או בגישה הזעיר פולשנית אך בשילוב כלים ארוכים ומורכבים. כיום, ניתן לבצע את אותו ניתוח על ידי ביצוע חתכים קטנים שדרכם יוחדרו זרועות רובוטיות מתוחכמות, המאפשרות שליטה גבוהה ומדוייקת יותר – וניתן במקום לכרות את כל אונת הריאה החולה, להסיר את הגידול בלבד (עם שולי בטחון) ובכך לצמצם את הנזק לריאה ולשפר את התוצאות האונקולוגיות.

למידע נוסף אודות הניתוח תוכלו לקרוא כאן

ניתוחים גינקולוגיים באמצעות רובוט דה וינצ'י

הרגישות של ניתוחים גינקולוגיים מקבלת מענה מלא וייחודי על ידי הרובוט בגלל יתרונותיו.

הפעילות באמצעות הרובוט מאפשרת למנתח לחתוך, לתפור ולבצע תנועות מורכבות באגן בעדינות ובבקרה מיטבית ובכך בעצם לבצע ניתוחים גינקולוגים מורכבים באופן מדויק ויעיל, דרך פתחים זעירים ביותר בדופן הבטן ועם תוצאה אסתטית משופרת יותר.

כיום, הטכנולוגיה הרובוטית נמצאת בשימוש בניתוחים הבאים:

ניתוח החלפת ברך באמצעות OMNIBotics

הטכנולוגיה של רובוט ה-OMNIBotics פותחה במיוחד לניתוחי ברכיים, וזאת על מנת לאפשר דיוק מקסימלי, שזה אחד האלמנטים הקריטיים להצלחת ניתוח החלפת ברך.

למידע נוסף אודות הניתוח ונבחרת האורתופדים של הרצליה מדיקל סנטר אשר מתמחים בטכנולוגיה לחצו כאן