ניתוח משמר ריאה

ניתוח משמר ריאה באמצעות רובוט דה וינצ'י

ניתוחי ריאות ברובוט הם המילה האחרונה בתחום והרצליה מדיקל סנטר הינו ביה"ח הראשון בישראל שמכניס לשורותיו באופן מסודר כירורגיית חזה רובוטית לסרטן ריאות, הזמינה לכל מי שיבחר להינתח באמצעותה.
עד כה בוצעו ניתוחים להסרת גידולי ריאות בגישה פתוחה הכרוכה בהחלמה איטית וכואבת או בגישה זעיר-פולשנית (טורקוסקופית, דרך נקבים זעירים שהמנתח פוער בצד הגוף).
הרובוט הוא למעשה "הדור הבא" של הגישה הזעיר-פולשנית: גם הוא עושה שימוש בגישה טורקוסקופית הכוללת נקבים זעירים בצד הגוף, אולם במקום שהמנתח יכניס אליהם מכשירים ארוכים שהוא ישלוט עליהם בידיו, ממש מעל מיטת החולה המורדם – מוכנסות למקום וממוקמות זרועות רובוטיות מתוחכמות (כולל מצלמת וידאו משוכללת ותאורה), שהמנתח שולט עליהן דרך קונסולה סמוכה.

בניתוחים משמרי ריאה, השימוש ברובוט מאפשר לבצע היום פרוצדורה מינימלית יותר: במקום לכרות את כל אונת הריאה – ניתן להסתפק בהסרת הגידול עם שולי ביטחון ובלוטות לימפה, שתגרום פחות נזק למטופל, תשאיר לו יותר רקמה ריאתית – ואף תביא לתוצאות אונקולוגיות וקליניות משופרות.

"חשיבות זיהוי וכריתת הבלוטות היא קריטית", מסביר ד"ר פייסחוביץ', "זאת משום שהגידול הראשוני שולח במקרים רבים גרורות – המקום הראשון שהגרורות יגיעו אליו הוא בלוטות הלימפה המקומיות. אם לא נזהה ונסיר אותן בשלמותן, הגידול עלול 'להתלקח' מחדש אחרי הניתוח.
רק ברובוט, בזכות מערכת טכנולוגית חדשנית שמותקנת בו, ניתן לזהות את קשריות הלימפה ולהסיר אותן באופן שלם במהלך הפרוצדורה. שיעורי זיהוי והסרת בלוטות הלימפה קרובים ל-100%".

סוגי הטיפולים