חדש במרכז לכירורגיה רובוטית
המוביל בישראל!
החלפת מפרק ברך
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח החלפת מפרק ברך בעזרת רובוט
ניתוח החלפת מפרק ברך בעזרת רובוט

ניתוח החלפת מפרק ברך בעזרת רובוט

חדש בישראל ובמרכז המוביל בארץ לניתוחים רובוטים!

החלפת ברך באמצעות רובוט חדשני, המאפשר דיוק טוב יותר ומשפר את התוצאות הניתוחיות.

בשורה משמעותית למטופלים שנזקקים להחלפת ברך: ל"הרצליה מדיקל סנטר" הגיע OMNIBotics, רובוט חדשני וייעודי לניתוחי ברכיים, שצפוי להצעיד את התחום קדימה.

החלפת ברך מבוצעת אצל מטופלים שסובלים משחיקת סחוסי הברך ותהליכים ניווניים נוספים. כתוצאה מהם נוצרים כאבי ברכיים חריפים ומגבלות תנועה משמעותית, כמו קושי בהליכה או בעלייה במדרגות. הניתוח מקובל לאחר כשלון בטיפול שמרני (לא פולשני) כמו פיזיותרפיה, הפחתת משקל, פעילות גופנית ושימוש בתרופות.

בישראל מבוצעים מדי שנה כ-4,000 ניתוחים להחלפת מפרק הברך. בעוד שמבחינה טכנית כירורגית רוב רובם של הניתוחים עוברים בהצלחה – לפחות חמישית מהמטופלים (כ-800 מנותחים) אינם מרוצים מתוצאות הפרוצדורה ונותרים עם כאבים שפוגעים באיכות החיים שלהם.

אחת הסיבות לחוסר שביעות הרצון של חלק מהמנותחים, נובעת מהמפגש בין האנטומיה של הברך למגבלות האנושיות של המנתח: כל שינוי קטנטן בהנחת הברך החלופית, של 1 מ"מ בודד או של 1 מעלת זווית – עלול לגרום לאי נוחות למנותח ולחוסר התאמה שלמה.

כמו נעל לוחצת או גדולה מדי

המנתח עושה כמיטב יכולתו – אבל לא מסוגל לראות בעיניו, להרגיש בידיו או למדוד במדוייק את ההפרש הזעיר שנוצר, ושיהיה אחר כך משמעותי למטופל. זה כמו לקנות נעל במידה כמעט נכונה: אין בעיה ללכת, אבל הרגל קצת "תשחה" בה (אם היא גדולה בחצי מידה) או שתסבול מ"דוחק" ו"מחנק" (אם היא קטנה בחצי מידה).

את הבעיה הזו הכירו גם מהנדסי OMNIBotics, והרובוט הייעודי שפיתחו, נועד להעלות באופן משמעותי את שיעור הדיוק של הפרוצדורה, ולהביא אותה לרמה חדשה לגמרי.

"הרובוט הוא ההתקן היחיד שיודע לקרוא באופן דיגיטלי את המתח בין השוק לבין הירך", מסביר ד"ר רמי כרדוש אורתופד מומחה בהחלפות מפרקי ברך וירך, "זהו אחד האלמנטים המרכזיים שקובעים את הצלחת הניתוח, ושעד כה לא הייתה לי דרך לדעת בצורה כל כך מדוייקת".

"המערכת הרובוטית יודעת להראות לי את מצב הברך לפני הניתוח, להציע לי פרמטרים ניתוחיים מדוייקים, להביא אותי בדיוק לנקודות שבהן צריך לבצע את הניתוח ואף לחתוך את העצמות תוך שמירה על האיזון של הברך ושל ציר הברך. הדבר מביא לכך שהמנח של הפרוטזות המושתלות מדוייק הרבה יותר".

איזון בין ברך רפויה לנוקשה

הרובוט מסייע למנתח להשיג את "האיזון הקדוש": בין ברך שתהיה רפויה מדי לבין ברך שתהיה נוקשה מדי, עם קשיון. מדובר על דיוקים של מילימטרים בודדים ודיוק מקסימלי, כדי להגיע לברך שבאמת תהיה מאוזנת.

בעולם כבר בוצעו יותר מ-25,000 ניתוחי החלפת ברכיים בסיוע הרובוט, וכעת הגיע הבשורה הטכנולוגית המתקדמת שלו גם לישראל.

בכמה מחקרים שנערכו עליו נצפתה עלייה משמעותית בשביעות הרצון של המנותחים: מסדר הגודל של 80% שביעות רצון המוכר בספרות הרפואית ובקליניקה – לרמות של 96.5% באחד המחקרים, בדיווח של המטופלים על מצבם שנה לאחר הניתוח.

"מעבר לקריטריונים הרפואיים להצלחת הניתוח", מסביר ד"ר כרדוש, "שאותם משיגים כמעט תמיד, כדי להגדיר החלפת ברך כטובה, המטופל עצמו צריך לומר שהוא הולך היטב ושאין לו כאבים. הניתוח הוא לא ניתוח להצלת חיים – אלא ניתוח לשיפור איכות החיים, ומי שיכול למדוד אותה הוא המנותח.

"יש בדיחה בתחום שלנו, שהחלפת מפרק ברך מוצלחת, היא כזאת שבה המטופל 'שוכח' שהוא עבר ניתוח ומתייחס לברך המושתלת כאילו שהיא זו שהוא בא איתה לעולם. עם הרובוט, אני מאמין שיהיו לנו הרבה יותר מנותחים כאלו".

החלפת ברכיים בסיוע רובוט הוא טיפול נוסף המוצע במרכז לניתוחים רובוטיים המוביל בישראל בבית החולים "הרצליה מדיקל סנטר".

 

למידע נוסף אודות הניתוח החדשני, השאירו פרטים בעמוד צור קשר.

 

החלפת ברך באמצעות רובוט