Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח בקע מפשעתי (הרניה)
ניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

ניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

קצר ולעניין

קצר ולעניין

ניתוח בקע מפשעתי הינו הליך נפוץ בקרב גברים. הבקע שנוצר בעקבות החלשות שרירי דופן הבטן התחתונה, מלווה בתחושת בליטה באזור הבטן התחתונה וכאבים לאחר מאמץ, כאשר החלטה על ניתוח תלויה ברמת הכאב וההפרעה לתפקוד היומי. הכירורגים המובילים שלנו מבצעים עשרות ניתוחי בקע כל שנה בשיטה זעיר פולשנית, אשר מקצרת את משך ההחלמה ומפחיתה את הכאבים הנלווים.

 

מזער
קצר ולעניין

ניתוח בקע מפשעתי הינו הליך נפוץ בקרב גברים. הבקע שנוצר בעקבות החלשות שרירי דופן הבטן התחתונה, מלווה בתחושת בליטה באזור הבטן התחתונה וכאבים לאחר מאמץ, כאשר החלטה על ניתוח תלויה ברמת הכאב וההפרעה לתפקוד היומי. הכירורגים המובילים שלנו מבצעים עשרות ניתוחי בקע כל שנה בשיטה זעיר פולשנית, אשר מקצרת את משך ההחלמה ומפחיתה את הכאבים הנלווים.

 

מזער

ניתוח בקע מפשעתי (בשמו המוכר יותר – הרניה) נפוץ מאוד ולמעשה נחשב לשכיח ביותר בתחום הכירורגיה הכללית. בקע מפשעתי נוצר כתוצאה מחולשה בשרירי דופן הבטן, בחלקה התחתון. במקרה כזה, 'יגלוש' חלק מתוכנה של הבטן אל מעבר לדופן, לכיוון התעלה האינגואינלית שמובילה אל המפשעה ויצור לחץ על האזור. הצוות הרפואי של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר,  בעל ותק של יותר מ-25 שנה, מנוסה ומיומן בטיפול בבעיה. בעזרת הצוות המקצועי של בית החולים, תעבור ניתוח בקע מפשעתי בתנאים אופטימליים ותזכה ליחס חם וביתי.

היתרונות של הרצליה מדיקל סנטר בניתוח בקע מפשעתי

  • מדי שנה מתבצעים בהרצליה מדיקל סנטר עשרות ניתוחי בקע מפשעתי על ידי מיטב הרופאים המומחים בישראל.
  • הרצליה מדיקל סנטר הינו בית חולים פרטי המציע את תנאי האשפוז איכותיים בסטנדרטים גבוהים.
  • בהזמנת ניתוח בקע מפשעתי אתם בוחרים מי יהיה המנתח, וכן את מועד הניתוח בהתאם לזמן הנוח ביותר מבחינתכם.
  • קיימת אפשרות להשתתפות הביטוח המשלים וביטוחי בריאות פרטיים. פנו אלינו בטלפון או באמצעות טופס יצירת הקשר לבירור זכאותכם להשתתפות במימון הניתוח.

אם גם אתה מועמד לעבור ניתוח בקע פרטי, תוכל למצוא כאן מידע אודות התהליך, דרכי הטיפול ומשך ההחלמה ולקבל עצות לקראת הניתוח.

המאפיינים של בקע מפשעתי

בקע מפשעתי מופיע לרוב אצל גברים, וזאת משום חולשת חלקה התחתון של דופן הבטן, שם עובר חבל הזרע. מאותה סיבה, תינוקות זכרים רבים סובלים מהבעיה בעת לידתם. עם זאת, גם נשים עלולות לסבול מבקע בדופן הבטן, אך אצלן ניתוח בקע טבורי יהיה נפוץ יותר.

אדם אשר סובל מבקע מפשעתי יוכל להבחין בבעיה בקלות: הוא יחוש בבליטות באזור הבטן התחתונה, בעיקר בעמידה, ועשוי לסבול מכאבים בעיקר לאחר הרמת חפצים כבדים – כאבים שיחלפו בדרך כלל לאחר מנוחה ממושכת או אפילו ישיבה של כמה דקות.

ניתוח בקע מפשעתי הרניה

האם ניתוח בקע מפשעתי הוא טיפול דחוף?

באופן כללי, ניתוח בקע מפשעתי אינו דחוף. אדם יכול לחיות עם בקע גם כמה חודשים מבלי שיחוש בכאבים בלתי נסבלים ובמקרים מסוימים אף יוכל להימנע מהניתוח לחלוטין, אם הרופא יחליט שהפעולה הכירורגית תסכן את המטופל יותר מהבקע עצמו. למרות זאת, במצבים מסוימים יש לבצע ניתוח דחוף ומיידי, אלה מתאפיינים בכאב חזק באיזור, נפיחות ולעיתים אודם וחום מקומי, המתרחשים כתוצאה מגלישה של חלק מהמעיים אל התעלה האינגואינלית וכליאתם, מקרה שעשוי להצריך אפילו כריתה של חלק מהמעי ונחשב מסכן חיים.

בקע אצל ילדים – במקרה כזה, הבקע יטופל בדרך כלל בהקדם.

בכל מקרה, הופעת בקע מפשעתי אצל ילדים או אצל מבוגרים מצריכה ייעוץ ופגישה עם כירורג מומחה, שיקבע מהו סוג הבקע והאם יש צורך בניתוח.

תהליך ניתוח בקע מפשעתי וזמן החלמה

במהלך הניתוח מוכנס משטח מחַזק דמוי רשת, עליו 'יגדל' ויתחזק האיזור החלש בשרירי דופן הבטן. המשטח עשוי מרקם שנטמע בקלות. הגוף לא מתייחס אל הרשת כאל חפץ זר וקולט אותה ללא תופעות לוואי.

היום, רופאים רבים מבצעים ניתוח בקע מפשעתי בשיטה הזעיר-פולשנית (לפרוסקופיה), בה נעשים שלושה חתכים קטנים, אחד בטבור ושניים בתחתית הבטן, דרכם מוחדרת מצלמה זעירה וכלי הניתוח. בשיטה זו, זמן ההחלמה קצר מאוד והכאבים שיחוש מטופל לאחר הניתוח בדרך כלל חלשים יותר.

עם זאת, הניתוח מבוצע גם היום בשיטה הרגילה – ביצוע חתך בתחתית הבטן. השיטה הזו נפוצה גם כן, משום שמבחינה אסתטית אין בה כמעט הבדל: החתך שנעשה במסגרת הטיפול קטן מאוד וכמעט שאינו מורגש. בנוסף, זהו ניתוח שנעשה במקרים רבים בהרדמה מקומית. גם בשיטה זו ההתאוששות אינה ארוכה ולאחר כשבועיים לכל היותר, יוכל המנותח לשוב לפעילות סדירה.

ניתוח בקע מפשעתי יימשך לרוב כשעה לכל היותר. המנותח ישתחרר לרוב לאחר יום אשפוז אחד, אלא אם כן הצוות הרפואי יחליט אחרת. בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח יש להימנע מנשיאת חפצים במשקל של יותר מחמישה ק"ג, אך מעבר לזה יכול המטופל לשוב לפעילות מלאה – ואף רצוי שיעשה כך.

 

למידע נוסף וייעוץ, ניתן להשאיר פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.