Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח כיס מרה
ניתוח כיס מרה

ניתוח כיס מרה

הקדמה על ניתוח כיס מרה

ניתוח כיס מרהבעיות בכיס המרה נפוצות מאוד בעולם המערבי המודרני ומצריכות טיפול כמעט מיידי. כריתת כיס מרה נחשבת כיום לפעולה הכירורגית הנפוצה בעולם מבין ניתוחי הבטן. בית החולים הרצליה מדיקל סנטר, מעמיד לרשותך מערך כירורגיה כללית מהמתקדמים ביותר וצוות רפואי רב תחומי, שיסייע לך בהכנות לקראת ניתוח כיס מרה ויעניק לך טיפול ויחס אישי בכל מהלך האשפוז ועד היציאה לביתך כולל ייעוץ תזונתי במהלך האשפוז ולאחריו.

להלן מידע חשוב אודות הניתוח, שיסייע לך להתכונן לתהליך אותו אתה צפוי לעבור, בדרך להחלמה מהירה ובריאות שלמה.

תפקיד כיס המרה

תפקידו של כיס המרה הוא לקלוט מיצי מרה, ולרכז אותם מן הכבד ולסייע בתהליך העיכול, בעיקר של שומנים. המיצים הללו מכילים גם חומרים כמו כולסטרול, מלחים וסידן, אשר עלולים להתגבש עם השנים ולהפוך לגושים גדולים – הן אבני כיס המרה.

מדוע יש צורך בניתוח כיס המרה?

היווצרות אבני מרה עלולה לגרום לחסימת דרכי המרה המובילים מהכבד לתריסריון (מהכבד אל הכיס ומהכיס אל התריסריון), הן גורמות להתנפחות הכיס ולהופעת כאבים עזים ובחילות. במקרים קיצוניים, חסימת דרכי המרה עלולה להביא לצהבת קשה ואף לדלקת מסכנת חיים בלבלב. כל אחת מהתופעות הללו דורשת ניתוח כיס מרה בהקדם האפשרי.

איך תדע שאתה סובל מהיווצרות אבנים בכיס המרה?

להיווצרות האבנים מלווים כאבים חזקים מאוד, בעיקר לאחר הארוחה ולאורך תהליך העיכול. הכאבים, שיכולים להימשך בין כמה דקות לכמה שעות, מלווים לעיתים קרובות בבחילות, הקאות, חום גבוה וצמרמורות. הכאבים מופיעים בדרך כלל באזור בו נמצא כיס המרה – בצידו הימני של הגוף, באזור הצלעות – אך מוקרנים גם לכתף ימין, לצידו השני של הגוף או לכל היקפו (מה שמוגדר גם ככאבים חגוֹרַתיים).

הדרך הרפואית המאפשרת איתור של אבני מרה היא אבחנה באמצעות אולטרה סאונד (בדיקה על- קולית). בעבר, האולטרה סאונד שימש גם לטיפול בבעיה בתהליך שנקרא פיצוץ אבנים, אך הוא התברר כבעייתי ולכן השימוש בו הופסק.

כיצד מתבצע ניתוח כיס מרה?

ברוב המקרים, כריתת כיס מרה היא האפשרות הטובה ביותר לפתרון מיידי של הבעיה, משום שגם לאחר הכריתה, תהליך העיכול אינו נפגע בצורה משמעותית. במקרים מסוימים ניתן להפחית את הכאבים באמצעות שינוי התפריט היומי, אך זהו מהלך שיביא רק לדחיית ניתוח כיס מרה ולא להימנעות ממנו.

כיום, ניתוח כיס מרה נעשה בשיטה זעיר-פולשנית או בשמו הנוסף: ניתוח לפרוסקופי. בשיטה זו, במקום לבצע חתך גדול בבטן העליונה כפי שנעשה בעבר, מוחדרים צינורות מיוחדים דרך חור קטן בטבור ובהם מצלמת וידאו זעירה ואמצעי תאורה. שלושה חתכים זעירים נוספים מאפשרים הכנסה של כלי הניתוח.

הצוות הרפואי מבצע את הניתוח באמצעות תמונת הווידיאו שמציגה המצלמה המיוחדת, וכך מתאפשרת כריתת כיס מרה ללא צורך בחיתוך גדול בבטן העליונה. עם זאת, במקרים בהם המנתח רואה בכך צורך, הוא יכול להחליט על מעבר לניתוח בשיטה 'הרגילה' והמסורתית – ניתוח פולשני.

יתרונות הניתוח הלפרוסקופי להוצאת כיס המרה

היום כמעט כל כירורג מומחה ימליץ על ניתוח כיס מרה בשיטה הזעיר-פולשנית. זו שיטה שנחשבת למתקדמת ביותר ולכזו המאפשרת לגוף להתאושש במהירות הרבה ביותר. אמנם ניתוח כזה ייעשה בהרדמה מלאה, אך המנותח ישוחרר בדרך כלל יום לאחר הניתוח ויוכל לשוב לפעילות מלאה כבר לאחר שבוע.

למה לעשות בהרצליה מדיקל סנטר

  • מדי שנה מתבצעים בהרצליה מדיקל סנטר ניתוחים רבים להוצאת כיס מרה על ידי מיטב הרופאים בישראל.
  • הרצליה מדיקל סנטר הינו בית חולים פרטי שמציע חדרי אשפוז ברמה של מלון 5 כוכבים.
  • בהזמנת ניתוח כיס מרה פרטי אתה בוחר את המנתח ואת מועד הניתוח בזמן הנוח ביותר מבחינתך.
  • ניתוחי כיס מרה מבוצעים לרוב בהרצליה מדיקל סנטר בהשתתפות הביטוח המשלים וביטוחי בריאות פרטיים.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם