>
מחלת הסרטן וטיפולים מתקדמים בהשמנה
מחלת הסרטן וטיפולים מתקדמים בהשמנה

מחלת הסרטן וטיפולים מתקדמים בהשמנה

הקשר בין השמנת יתר, מחלת הסרטן והטיפולים המתקדמים בהשמנה

  • השמנה חולנית מעלה משמעותית את הסיכוי לחלות בסוגי סרטן שונים- מעי גס, שד, רירית הרחם, כליות, ושט.
  • הפחתת משקל עשויה להפחית משמעותית את הסיכון לחלות בסוגי סרטן רבים.
  • בארה"ב בשנת 2002 העריכו כי השמנה היא הסיבה ל- 3.4% ממקרי הסרטן החדשים שהתגלו (41,000 מקרים).
  • הערכה של אחוז מקרי התמותה מסרטן המשויכים להשמנה עומדת על 14% בקרב הגברים ו-20% בקרב הנשים (2008).

מדוע השמנה גורמת לסרטן:

  • המנגנון ברובו אינו ברור והנושא עדיין נחקר.
  • עלייה בשחרור הורמוני המין ופקטורי גדילה דמויי אינסולין המשחררים אסטרדיול (הורמון מין, אסטרוגן) מתאים אדיפוציטים.
  • השמנה חולנית עשויה לגרום לריפלוקס שהנו גורם סיכון לסרטן הושט.
  • במצבי השמנה חולנית מתרחשים תהליכים דלקתיים כרוניים בגוף.
  • במצב השמנה עולה התנגודת לאינסולין ובמקביל הפרשת אינסולין מוגברת.

לפי מחקר שוודי מקיף בנושא (SOS, בקרב 362,552 גברים, בשנים 1972- 1992) נרשמה עליה משמעותית בסיכון לכל סוגי הסרטן בקרב גברים שמנים (קולון, רקטום, כבד, כליות, ושט, מלנומה).

מחקר אחר שבוצע בקרב נשים הראה עלייה משמעותית בסיכויי לחלות בסרטן ובסיכוי לתמותה מסרטן בקרב נשים שמנות (סרטן שחלות, קולורקטל, מלנומה, ריאות ועוד). אחוז הסיכון הולך וגדל ביחס לכל עלייה של 10 נקודות BMI.

הפתרון הכירורגי למניעת סרטן – ניתוח בריאטרי

מחקר SOS – הראה כי ניתוח בריאטרי מקטין בצורה משמעותית את הסיכוי לחלות בסרטן.

מחקר נוסף, Christou – הראה כי שכיחות מקרי הסרטן בקרב האוכלוסייה שלא עברה ניתוח בריאטרי הייתה בשיעור של 8.5% אל מול 2% בקרב האוכלוסייה שעברה ניתוח בריאטרי.

המחקר של Adams T – הראה כי מקרי התמותה הכללית היו נמוכים ב 40% בקרב אוכלוסיית המנותחים אל מול האוכלוסייה שלא עברה ניתוח ושיעור מקרי המוות המשויכים לסרטן, היה נמוך ב 60%% ב בקרב אוכלוסיית המנותחים אל מול האוכלוסייה שלא עברה ניתוח.

על פי ארגון הבריאות העולמי, השמנה היא גורם מספר שתיים (הניתן למניעה), לחלות בסרטן (אחרי טבק); הסיכוי לתמותה מסרטן גבוה פי 1.5 בקרב אוכלוסייה שמנה; כמות סוגי הסרטן השונים המושפעים מהשמנה תמשיך לעלות ככל שיושלם המחקר בנושא.

מרכז רב תחומי

מטופל השוקל את הניתוח כאפשרות עבורו יכול לבקש הפנייה מרופא המשפחה שלו לבית חולים בו מתבצעים הניתוחים הללו לצורך אבחון ע"י כירורג וצוות רב תחומי. חשוב מאוד ללכת למרכז בו מבצעים כמה סוגים של ניתוחים ובו למנתחים יש ניסיון בביצוע הניתוחים ומסגרת תומכת של מרפאה רב תחומית מקצועית.

אצלנו ב"מרכז הרב תחומי לטיפול במחלות ההשמנה", תוכל לבחור את הכירורג אצלו אתה מעוניין לעבור את הניתוח, ללא צורך בהמתנה ותורים ארוכים.

צוות רב תחומי מקצועי ומיומן, הכולל רופא פנימאי, דיאטנית ואיש מקצוע מתחום הנפש, ילווה אותך בתהליך הטרום ניתוחי ויעניק לך תמיכה וסיוע לאחר הניתוח, בשמירה על הירידה במשקל ובתמיכה הרגשית הנדרשת.

בהרצליה מדיקל סנטר מנתחים רק רופאי בריאטריה מומחים בעלי ניסיון רב בתחום. הרופא המנתח אחראי באופן אישי על הטיפול, החל מרגע קבלת ההחלטה על הניתוח, במהלך הניתוח והאשפוז ולאורך כל המעקב שלאחריו. במהלך האשפוז, מקבל הרופא המנתח באופן אישי, את כל ההחלטות הטיפוליות, 24 שעות ביממה.

 

לייעוץ וקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר בטלפון: 09-9592999 או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.