טיפול אורתופדי שנדחה
הופך לבעיה בלתי הפיכה
שומרים על ההנחיות
שומרים על החיים
ולא דוחים טיפולים רפואיים
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
מפרקי ברך וירך
מפרקי ברך וירך

מפרקי ברך וירך

מפרק, לפי ההגדרה הכללית, הוא אזור בגוף בו מתקיים חיבור של שתי עצמות או למעלה מכך. בגוף יש כ-300-250 מפרקים בגדלים שונים, המשמשים לתנועת איברים תוך עמידה במאמצים מכניים שונים. מפרקי הברך והירך הם המפרקים הגדולים בגפה תחתונה, ולכן הם נחשבים לפגיעים במיוחד. בעקבות חשיבותם לניידות האדם, נזק משמעותי בהם גורם לפגיעה קשה בתפקוד היום-יומי וכמובן שגם להפרעה קשה באיכות חיים.

בין הבעיות העיקריות המאפיינות מפרקי ברך וירך ניתן למנות:

  • אוסתיאוארטריטיס (שחיקת סחוס ועצם משטחי המפרק) – הסיבה השכיחה ביותר לכישלון המפרק, המהווה כ-90% מהמקרים
  • דלקת מפרקים שגרונית (ריאומטויד)
  • זיהומים
  • מחלות מפרק, דוגמת מחלת פרתס
  • חוסר אספקת דם לעצם ראש פרק ירך או עצם הברך
  • חבלות וטראומות – לרבות נזק שנגרם משבר או מטיפול בשבר תוך מפרקי

מהן הבדיקות שאנו מציעים?

השלב הראשון בהתמודדות עם בעיות במפרקי הברך והירך הוא אבחון נכון ומדויק של הפתולוגיה.

חייב להיות תיאום בין תלונות המטופל, הממצאים שעולים בבדיקה הגופנית ובדיקות הדימות. התלונות השכיחות הן כאבים חזקים, הגבלה משמעותית של התנועה או קושי בביצוע פעולות מסוימות, דוגמת הליכה ממושכת או עליה וירידה מדרגות. ברוב המכריע של המקרים, לאחר שמיעת תלונות המטופלים ובדיקתן ניתן להגיע למסקנה על צורך בניתוח בעזרת צילום רנטגן רגיל. עם זאת, ישנם מקרים בהם יהיה צורך בבדיקות מתקדמות יותר לחידוד המסקנה.

בית החולים הרצליה מדיקל סנטר מציע עבורכם את אמצעי הדימות והאבחון המתקדמים לאיתור נזקים למפרקי הגוף, ובכלל זה מפרקי הברך והירך, ביניהם:

  • בדיקת דם – עלולה להצביע על תהליכים דלקתיים, היווצרות נוגדנים המעידים על דלקות כאלה, אנמיה ועוד
  • בדיקת MRI
  • בדיקת CT
  • צילומי רנטגן
  • בדיקת אולטרסאונד

לזימון תור בקלות למגוון בדיקות הדימות אצלנו ניתן ללחוץ כאן.

מפרקי ברך וירך בהדמייה

טיפולים במפרקי הברך והירך – מידע כללי

הטיפול בבעיות במפרקי הברך והירך משתנה בהתאם לסוג הפגיעה, לדרגת החומרה ולהשפעה על חיי האדם הנפגע. במקרים פשוטים מאוד, ייתכן שמדובר בפגיעה נקודתית שתחלוף כעבור פרק זמן מסוים או לאחר תהליך שיקום ומנוחה בלבד. כאן בדיוק עשויים להיכנס לתמונה טיפולי פיזיותרפיה, טיפולי הידרותרפיה או התאמה אישית של עזרים אורתופדיים, בכוחם להפחית את הכאבים ולשפר את יכולת ההתנהלות.

במקרים חמורים יותר, וכאשר הטיפולים השמרניים אינם מספיקים או נכשלו, יש מקום לחשוב על פתרון כירורגי – ברוב המכריע של המקרים, החלפת מפרקי הברך או הירך. אחוזי ההצלחה של ניתוחים אלו תלויים ברמות הסבל ובחומרת הפגיעה, כפי שתועדה בצילום שנעשה טרם הניתוח. כמובן שלפני כל החלטה לגשת לניתוח, יש לקיים שיחה עם המנתח על מנת לבצע תיאום ציפיות.

ניתוחי החלפת מפרק ירך וברך נחשבים לבעלי אחוזי הצלחה גבוהים מאוד – למעשה, מהגבוהים בתחום הניתוחים הכירורגיים – אבל רק כאשר כל התנאים הדרושים טרם הניתוח הושגו. מעבר לבחירת המטופל הנכון לניתוח הנכון ולביצוע הניתוח באמצעים מתקדמים ביותר, הטיפול הראשוני לאחר הניתוח הוא קריטי להצלחה.

איזה טיפולים ניתן לעשות אצלנו?

הרצליה מדיקל סנטר מספק את מעטפת הטיפולים הרחבה הנדרשת במקרים של מחלות  מפרקי הברך והירך. בבית החולים פועלת מרפאת פיזיותרפיה, המספקת מענה רחב למטופלי בית החולים ולקהל הרחב הסובל מבעיות מפרקים. יש לציין שטיפולי פיזיותרפיה נחשבים ליעילים בעיקר בשלבים הראשונים של הפגיעה או המחלה.

אנו מבצעים תהליכים אורתופדיים, חלקם כירורגיים, דוגמת טיפולי ארטרוסקופיה למפרקים השונים, שחזור ותיקון רצועות או קיבועי שברים. בהקשר הזה יש להזכיר את המוקד האורתופדי החדיש של בית החולים הראשון מסוגו בישראל. המוקד מציע אבחון וטיפול בפגיעות ובחבלות אורתופדיות, במהירות ובמקצועיות, על ידי צוות של אורתופדים בכירים.

בבית החולים מבוצעים אלפי ניתוחי מפרקים מדי שנה, ביניהם החלפות מפרקים ראשונות, החלפות חוזרות, שחזור מפרקים (כפי שנדרש במקרים של סיבוכים או זיהומים) ועוד. הניסיון הרב הכשיר את כל צוותי בית חולים – לרבות אנשי סיעוד, פיזיותרפיסטים, פרמקולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, כוח עזר ואחרים רבים – להיות המובילים בתחומם. ניתוחי החלפות ברך וירך נעשים בכל הטכניקות החדישות, תוך שימוש במשתלים מלאכותיים העומדים בחוד החנית בעולם.

עומדים לצידכם לאורך כל הדרך

לצד צוות הרופאים המיומן וטכנולוגיות הטיפול החדשניות, אנחנו מספקים לכם מענה אישי וליווי לכל אורך הדרך: החל מהייעוץ הראשוני והאבחון, דרך בניית תוכנית הטיפולים ועד להשלמת הטיפול, לרבות הדרכות מלאות לאחר הניתוח ומעקבים תקופתיים במידת הצורך.

בית החולים פועל בזמינות גבוהה ומציע זמני המתנה קצרים. הטיפולים עצמם נעשים בחדרי ניתוח ייעודיים, בשילוב תנאי אשפוז נוחים. כל אלה עשויים להפוך את המסע שלכם לעבר ההתמודדות המוצלחת עם בעיות המפרקים וחזרה לשגרת הפעילות לפשוט יותר מאי פעם.