ברוכים הבאים למדריך לקראת הניתוח בבית החולים
>
המדריך למנותח

מטופל/ת יקר/ה,

אנחנו בהרצליה מדיקל סנטר עושים הכל על מנת להעניק לך תחושת ביטחון ושקט נפשי לקראת, במהלך ולאחר הניתוח, ולסייע לחזור מהר ככל האפשר לשגרת חיים מלאה.

מדריך זה מעניק לך את המידע הנחוץ לקראת הניתוח בבית החולים, ולדעת מראש מה צפוי בכל שלב בתהליך.

אנחנו, צוות המדיקל, מחויבים אישית לבריאות שלך ופועלים יחד לעזור, לסייע, לתמוך ולהעניק את הרפואה הטובה ביותר יחד עם טיפול סיעודי אישי, מסור ומקצועי.

לנוחיותך, ניתן לשלוח בקשות לצוות השירות האישי:

רגילצמחוניטבעוני


בברכת בריאות שלמה,

הרצליה מדיקל סנטר

לתשומת ליבך

מטופלים:

לידיעתך, בית החולים פועל על פי מדיניות משרד הבריאות ו"התו הירוק".

לאור ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה, עליך לבצע בדיקת קורונה PCR עד 72 שעות טרם מועד הניתוח.

במידה ותוצאת הבדיקה חיובית – עליך ליצור קשר עם הרופא המטפל, אין להגיע לביה"ח.

בעת הקבלה לבית החולים תתבקש/י להציג את תוצאות הבדיקה.

מלווים:

מחוסנים או מחלימים – הכניסה לבית החולים תתאפשר לאחר הצגת תו ירוק.
לא מחוסנים ידרשו להציג –
בדיקת קורונה (PCR) שלילית 72 שעות לפני הגעה.
או בדיקת אנטיגן ממעבדה מורשת התקפה ל 24 שעות.

ניתן להגיע עם מלווה אחד בלבד.

כלל מבקרי בית החולים מתבקשים על עטיית מסכה בכל זמן השהות בבית החולים וכן הקפדה על היגיינת ידים.

במידה ובעת שהייתו/ה בביה"ח המלווה המיועד/ת אינו/ה מרגיש/ה בטוב, יש לעדכן מיידית את צוות בית החולים ולפעול בהתאם להוראותיו.

 

תודה.

 

יום הניתוח - הנחיות כלליות

הנחיות כלליות באם לא התקבלו הנחיות אחרות מהרופא:

*הגעה:

עליך להגיע כשעתיים לפני זמן הניתוח לשם רישום וקבלה אדמיניסטרטיבית וסיעודית.

*דרכי ההגעה לבית החולים:

באוטובוס – "אגד" – קו 508 מהתחנה המרכזית בתל אביב, קו עירוני 29 מהרצליה (כל 10 דקות מהתחנה המרכזית הרצליה) , קו עירוני 13 מהרצליה (כל שעה)

"דן" – קו בין עירוני 90 מתל אביב (כל חצי שעה)

ברכבת – יש לעצור בתחנת הרכבת בהרצליה ומשם להמשיך באוטובוס מס' 29 של חברת "אגד" עד לבית החולים.

*צום:

עליך להיות בצום מוחלט מאוכל 6 שעות לפני הניתוח, כאשר מדובר בניתוח בריאטרי (קיצור קיבה), יש להיות בצום 7 שעות טרם הניתוח.
במהלך 3 השעות הראשונות – מותרת שתיית מים צלולים בלבד.
לתשומת ליבך: אין ללעוס מסטיק, למצוץ סוכריה או לעשן במהלך הצום.
הצום נדרש לשם שמירה על בטיחותך במהלך ההליך, שבירת הצום עלולה לגרום לביטולו.

*תרופות:

יש ליטול בבוקר הניתוח על פי הוראת הרופא המנתח או הרופא במרפאת הטרום ניתוחית במידה וביקרת בה טרם הגעתך לבית החולים.
באם נעזרת בתרופות נוגדות קרישה (דילול דם), חשוב לבדוק עם הרופא האם נדרש להפסיק את הטיפול בתרופות אלו, או שיש לקבל טיפול חלופי.

*רחצה:

ערב לפני הניתוח יש להתרחץ עם חומר אנטי בקטיריאלי – ספטל סקרב, ושוב בבוקר הניתוח, בכל גופך פרט לראשך ופניך.

*תכשיטים:

יש להסיר את כל התכשיטים מאזור הניתוח ובכללם עגילים, פירסינג, נזם וכו'.

*כללי:

יש להמנע מהבאת חפצי ערך לבית החולים ולהסיר איפור טרם הגעתך לבית החולים.
בית החולים אינו אחראי לאובדן חפצים יקרי ערך.

*נגישות:

בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר" פועל רבות להנגיש את שרותיו לכלל הציבור וספציפית לציבור האנשים עם מוגבלויות,זאת במטרה להעניק חוויית שרות העונה לצרכיו היחודיים של כל אדם הנכנס בשערי בית החולים, מטופל ואורח כאחד.
למידע מפורט אודות הסדרי הנגישות, יש ללחוץ על הקישור הבא: הסדרי נגישות בבית החולים

 

טרם הגעתך לבית החולים, חשוב לוודא שהמסמכים הבאים נמצאים ברשותך ולהביאם לבית החולים:

  • במידה ונעזרים במשקפי קריאה, יש להביאם עמך לשם קריאת המסמכים הנדרשים בהליך הקבלה.
  • תעודת זהות / רישיון נהיגה / דרכון / אישור אפוטרופסות
  • באם המנותח הינו קטין מתחת לגיל 18, יש להצטייד בתעודת זהות של ההורה בו רשום הקטין.
  • צילומי רנטגן, אולטרסאונד, CT ,MRI שביצעת טרם הניתוח
  • כל התרופות, באריזתן המקורית, הניטלות באופן קבוע
  • התחייבות כספית מהגורם המבטח ואמצעי לתשלום ההשתתפות העצמית הנדרשת
  • כלל החומר הרפואי שהתבקשת להביא ובכללו צילומים ותוצאות בדיקות

 

אנו ממליצים להגיע עם כלי רחצה אישיים לנוחיותך במהלך האשפוז.

 

רישום וקבלה

בעת הגעתך לבית החולים יש לגשת למשרד הקבלה בחזית בית החולים, בבניין המסומן באות C.

הליך הקבלה כולל אימות פרטים ראשוני, פתיחת התיק ואיגוד המסמכים איתם הגעת מביתך וביצוע התשלום בעבור ההשתתפות העצמית.

בהתאם לרצונך, ניתן יהיה להשאיר מספר טלפון נייד של בן משפחה או מלווה, אליו ישלחו הודעות SMS עם עדכון אודות התקדמות שלבי הקבלה, הניתוח, ההתאוששות והאשפוז.

בעת הרישום, ניתן יהיה להזמין חדר פרטי לתקופת האשפוז על בסיס מקום פנוי.

 

קבלה סיעודית

עם סיום הרישום, נלווה אותך לקבלה הסיעודית לפגישה עם אחות והכנה לניתוח, במסגרתה תתקיים פגישה עם הרופא המרדים, הרופא המנתח ואחות חדר הניתוח.

בני משפחתך ומלוויך ימתינו באזורי המתנת המשפחות של בית החולים עד המעבר למחלקת האשפוז לאחר ההתאוששות מהניתוח.

 

שרותי תרגום

במהלך הטיפול הרפואי ואם תזדקקו לכך, תוכלו לקבל שירותי תרגום הזמינים בשפות אנגלית, רוסית, ערבית ואמהרית.

 

הסדרי חניה

קרובי משפחה מדרגה ראשונה המבקרים חולים המאושפזים מעל 30 יום, זכאים לחנייה ללא עלות בחניון בית החולים.

מהלך הניתוח

משך הניתוח תלוי במספר גורמים ומשתנה בהתאם לסוגו, הטכניקה והמכשור בו נעזר המנתח, והמאפיינים הייחודיים לך.

צוות חדר ניתוח, הכולל את הרופא המנתח שלך והצוות הסיעודי, ידאג לכל צרכיך וייעזר במערכות שונות לניטור מערכות גופך בזמן הניתוח למען בטיחותך.

בסיום הניתוח יצא המנתח אל משפחתך בכדי לעדכנם על מהלך הניתוח.

  

התאוששות

תום הניתוח, הרגע בו יסתיים ההליך הרפואי ויחל שלב ההתאוששות מההרדמה והניתוח.
בהתאם להנחיות הרופא וסוג הניתוח, ידאג הצוות הסיעודי להעבירך למחלקת ההתאוששות או הטיפול הנמרץ לשם השגחה וטיפול ראשוני.
הליך ההתאוששות והשהייה במחלקה משתנה מאדם לאדם ותלוי בקצב ההתאוששות האישי שלך.

 

חשוב לציין:
בכדי לשמור על פרטיותם, נוחיותם ובריאותם של כלל המטופלים בחדר ההתאוששות וכמובן שלך, לא נוכל לאפשר כניסת מלווים או בני משפחה למעט הורי קטין.

במידה ובחרת שאחד מבני משפחתך או מלווך יקבל עדכונים אודות מיקומך בבית החולים, נדאג לעדכנו מיידית ברגע ההעברה לחדר ההתאוששות ויציאתך למחלקת האשפוז שם יוכלו לבקרך.

האשפוז לאחר הניתוח

בבית החולים 5 מחלקות אשפוז המסומנות באותיות א'-ה'.

מחלקת וחדר האשפוז ייקבעו ע"י הצוות הסיעודי של בית החולים בתום הניתוח, תוך התחשבות בהנחיות הרופא, סוג הניתוח והטיפול הנדרש.

חדר האשפוז הוא המקום בו מתחילה ההחלמה, וככזה עשינו הכל בכדי לתת לך את ההרגשה שהגעת הביתה; ארונית אישית, סט רחצה, מגבת פנים, חלוק אישי, אוזניות חד פעמיות, אינטרנט אלחוטי חופשי, טלויזיה עם שלל ערוצים לבחירתך ועוד.

 

על מנת לאפשר לך ולשאר המטופלים במחלקה שקט ומנוחה מלאה המגיעה להם לאחר ההליכים הרפואיים, מדיניות בית החולים אינה מאפשרת שהייה של בני משפחה או מלווים בשעות הלילה לצידך. הלינה מותרת רק להורים לילדים עד גיל 18 וזאת בתאום עם אחראי המחלקה.

 

 

שעות הביקור במחלקות האשפוז

09:00-13:00

16:00-20:00

 שעות הביקור בטיפול נמרץ (בתאום מקדים מול מחלקה)

בוקר:

10:00-10:15

12:00-12:15

ערב :

16:30-16:45

19:30-19:45

 

הצוות הרפואי והסיעודי לשירותך

הרופא המנתח ילווה אותך במשך כל תקופת האשפוז, וינחה את הצוות הסיעודי בטיפול הפרטני הנדרש במהלך האשפוז.
הצוות הסיעודי, בעל הניסיון העשיר בכל מקצועות הסיעוד, וצוות רופאי הבית של בית החולים, זמין עבורך 24 שעות ביממה ועומד לרשותך לכל בעיה או צורך במהלך האשפוז.

בהתאם לסוג הניתוח, יעמוד לרשותך פיזיותרפיסט במחלקת האשפוז וינחה אותך כיצד לבצע פעולות שונות בבטחה ובכללן: קימה מהמיטה, הליכה ושימוש בשרותים, צעידה, ותרגילים פיזיותרפיסטים שניתן יהיה לבצע בביתך.

 

       

 ארוחות:

המזון המוגש במחלקות האשפוז מנוהל ומפוקח ע"י הדיאטנית הקלינית של בית החולים, גברת נאווה שגיא, M.Sc בתזונה קלינית ובהתאם להנחיות הרופא המנתח.
בכפוף להוראות הרופא והגדרות דיאטנית בית החולים, ניתן לבחור את הארוחות מתפריט שיוגש במהלך האשפוז.
באם קיימים צרכים תזונתיים מיוחדים, ובכללם רגישויות ובקשה לאוכל טבעוני או כשרות מיוחדת, חשוב לעדכן מראש את הצוות הסיעודי.
מטבח בית החולים והאוכל המוגש הנו כשר ובהשגחה צמודה של משגיח כשרות, ולכן, חל איסור על הכנסת מזון מחוץ לגבולות בית החולים, שכן מזון זה אינו מפוקח ועלול להוביל לזיהומים.
כמו כן, לכל מטופל השוהה בבית החולים מסופק מזון המתאים לו על פי מצבו הבריאותי האישי, ועל כן אין לתת למטופל מזון שלצוות הרפואי אין ידיעה ושליטה עליו.
תודה על ההבנה.

זמני הארוחות:

ארוחת בוקר     08:00-09:00

ארוחת צהריים  12:00-13:00

ארוחת ערב      18:00-19:00

 

במידה ונותרת רעב/ה או שהגעת למחלקה לאחר שעות הארוחה, הצוות הסיעודי ישמח לסייע.

כשרות ופתרונות שבת

אנו דוגלים בשרות מותאם ואישי לכל מטופל/ת ובני המשפחה המלווים מהרגע בו תכנסו בשערי בית החולים ותעברו את הליך הקליטה ועד יציאתכם עם איחולי בריאות.

כחלק מן השרות, אנו בבית החולים ביצענו את ההתאמות המחמירות והנדרשות ע"י קהל המטופלים השומר מצוות ובכללן:

  • פתרונות שבת מלאים המאושרים ע"י מכון צומת
  • ביקורת קבועה וצמודה של משגיח כשרות
  • הפרדות במטבח כדת וכדין
  • מנות צהריים (בשר/דג) בהשגחת בד"צ העדה החרדית – זמין מידי יום, אין צורך בהזמנה מראש
  • ירקות גוש קטיף
  • גבינות ומעדנים בהשגחת ועדת מהדרין תנובה
  • ברירת קטניות
  • מתקנים להדלקת נרות שבת
  • סנדויצ'ים טרים וכשרים לאשפוז יום, בהשגחת הרב לנדא מבני ברק
  • פעמון ידני לקריאה לצוות בשבת וחגים
  • נטילת ידים ליד מיטת האשפוז
  • קפיטריה כשרה-חלבית
  • מעליות שבת
  • נטרול דלתות חשמליות בשבת
  • למשפחות המלוות אפשרות חימום בפלטת שבת
  • מחמם מים לשבת בכל המחלקות

 

אנו עושים מאמצים נכבדים לאתר משפחה מארחת לבני המשפחה הקרובים (בת/בן הזוג וילדיהם), באזור בית החולים במהלך השבת.

רב בית החולים: הרב מנחם לפקיבקר, מחלקת דת וכשרות, שרותי בריאות כללית.

בית הכנסת ממוקם מול בית החולים במלון השרון.

במרחק 2 דקות הליכה מבית החולים, בכיכר דה שליט – בית הכנסת חי סנטר, מתקיימות תפילות יומיות – שחרית, מנחה וערבית.

השחרור מבית החולים

השחרור מבית החולים מתבצע במחלקת האשפוז למעט מקרים בהם נדרש הסדר תשלום במשרד הקבלה.

מועד השחרור יתבצע בהתאם להחלטת הרופא המנתח, סוג הניתוח והתקדמות החלמתך.

 

החזרה הביתה

הטיפול שלנו לא מסתיים ברגע שחרורך מהאשפוז והיציאה לביתך.

24-48 שעות לאחר השחרור מהאשפוז והחזרה לביתך, ייצור עמך קשר מוקד ההחלמה המאוייש ע"י צוות סיעודי מומחה וייעודי, בכדי לוודא שהליך ההחלמה מתקדם באופן תקין.
ניתן לשאול את הצוות כל שאלה ולהעלות כל חשש או בעיה שמתעוררת.

 

חשוב לשים לב למצבים בהם נדרשת התייחסות מיידית של רופא:

  • עליית חום מעל ל-38 מעלות
  • החמרה או הופעת כאב חריף באזור הניתוח
  • דימום מפצע הניתוח
  • אודם והפרשה באזור צלקת הניתוח
  • סימפטומים כמו: בחילות, הקאות או כאבים חריגים

 

לדיווח וקבלת עזרה, יש לפנות לרופא המנתח, למחלקת האשפוז או למוקד ההחלמה בטלפון: 03-7166190.

 

אנו מאחלים לך הרבה הצלחה, בריאות איתנה וחזרה מהירה לשגרה.

הרצליה מדיקל סנטר – מחוייבים אישית לבריאות שלך

סיוע לאחר ניתוח

ישנם מקרים בהם תדרש מסגרת להמשך טיפול לאחר הניתוח. ההחלטה בדבר המסגרת המתאימה לך נתונה לרופא המטפל בשיתופך ובשיתוף בני משפחתך, בהתאם למצבך וצרכיך האישיים.

 

אפשרויות השיקום:

 

שיקום ביתי:

  • מטופלים הנדרשים לעזרה מינימלית בתפקוד היומיומי לאחר הניתוח ונעזרים בסביבה תומכת יכולים להשתחרר לביתם. במידה ויהיה צורך בפיזיותרפיה ביתית, ניתן יהיה לקבל שירותי פיזיותרפיסט המגיע הביתה, מטעם קופת החולים וללא תשלום.
    כמו כן, ניתן לפנות לקופת החולים הרלוונטית לצורך בירור לגבי שירותים נוספים הניתנים במסגרת השיקום הביתי מטעם הקופה.

 

  • מטופלים הזקוקים לעזרה מוגברת בתפקוד היומיומי או במצבים בהם אין סביבה תומכת, יכולים לקבל באופן זמני וללא תשלום שירות הנקרא "טרום סיעוד" מטעם חברת סיעוד באזור המגורים. לצורך קבלת השירות, יש לפנות לחברת סיעוד כלשהי באזור המגורים ועל פי בחירתך, כאשר החברה תסייע בהגשת בקשה לקבלת עזרה סיעודית מטעם המוסד לביטוח לאומי.
    עד לקבלת התשובה מהמוסד לביטוח לאומי; יינתנו 6 שעות שבועיות של שירותי מטפל.

 

  • מטופלים אשר מוכרים כניצולי שואה, יוכלו להגיש בקשה לקבלת 50 שעות סיוע של מטפלת סיעודית בביתם, ללא תשלום, מטעם הקרן לרווחת ניצולי שואה. הקרן מאשרת בקשות לסיוע במידה וההכנסות החודשיות אינן עולות על: 9,514 ₪ לחודש. סכום זה כולל את כל סוגי ההכנסות, כגון: הכנסות מטעם המוסד לביטוח לאומי, פנסיה, הכנסות משכר דירה וכל הכנסה אחרת ונוספת, פרט להכנסות אשר מתקבלות על רקע היותו של מגיש הבקשה מוכר כניצול שואה (פיצויים, רנטה ותגמולים) אשר אינן נכללות בחישוב ההכנסה החודשית.

 

  • מטופלים הזקוקים לעזרה מקסימלית או מטופלים עריריים המעוניינים בשיקום ביתי, יפנו לחברות סיעוד פרטיות הנותנות שירות לשיקום ביתי, או יתייעצו עם הרופא המנתח לגבי האפשרות של יציאה לשיקום מוסדי בהתאם לרצונם.

 

שיקום מוסדי מטעם קופות החולים:

שיקום במוסד שיקומי, תלוי באישורה של קופת החולים וניתן במימון מלא של הקופה.
הבקשה מוגשת ע"י מזכירת מחלקת האשפוז לאחר הניתוח וכוללת המלצת רופא, המלצת עובדת סוציאלית, המלצת פיזיותרפיסט ודו"ח סיעודי.

במידה ותרצי/ה לצאת לשיקום מוסדי, עליך להתייעץ עם הרופא המנתח לגבי אופציה זו טרם הניתוח.
במידה וקיימת המלצת רופא, ניתן להגיש בקשה לאחר הניתוח, כאשר מזכירת האשפוז תזמן עובדת סוציאלית לצורך כתיבת המלצה נוספת ותגיש את הבקשה למחוז קופת החולים הרלוונטי. קופת החולים תחזיר תשובה, תוך יומיים וצוות האשפוז ידאג לעדכנך.

 

מרכז החלמה:

שיקום במרכזי החלמה פרטיים אליהם ניתן לפנות ישירות וללא צורך בהליך הגשת בקשה או קבלת אישור. מרכזי ההחלמה מספקים שירותים וטיפולים אישיים הניתנים ע"י צוות רב מקצועי (רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים). מרכזים אלו מתפקדים כמעין בית מלון רפואי ומספקים שירותי שיקום באופן פרטי ובמימון המטופל. במידה וקיים ביטוח בריאות פרטי, ניתן לברר האם ישנה אפשרות להשתתפות הביטוח בעלות השהייה במרכז ההחלמה. בנוסף, ניתן לפנות לקופת החולים על מנת לבדוק האם הקופה מציעה השתתפות במימון עלות המוסד.
חשוב לציין כי  תקופת האשפוז בבית החולים לא תוארך עקב בקשה להמשך טיפול במסגרת מוסדות החלמה, אלא אם מדובר בסיבה רפואית.

 

אנו מאחלים לך הרבה הצלחה וברכת בריאות שלמה.

 

 

 

השרות הסוציאלי

השירות הסוציאלי בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר הוא חלק מהטיפול הכולל הניתן למאושפזים ובני משפחותיהם.

העובדות הסוציאליות מסייעות למטופלים הנקלעים למצבי משבר בעקבות המחלה או האשפוז וקשיי התמודדות החולה עם מציאות זו והשלכותיה, מסייעות לקראת שחרור המטופל מבית החולים ודואגות למתן מידע בנוגע למיצוי זכויות החולה.

ניתן ליצור קשר עם השירות הסוציאלי בעזרת:

  • צוות הסיעוד במחלקה
  • פניה של המטופל או בן משפחתו לעובדת סוציאלית או לצוות המטפל

תחומי פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

  • מתן מידע למאושפזים ובני משפחותיהם על זכויות ושירותי שיקום הניתנים דרך קופות החולים,ביטוח לאומי ושירותי סיעוד פרטיים בקהילה.
  • על-פי בקשת המאושפז ובהתאם להמלצת הרופא, כתיבת דו"ח סוציאלי (בצירוף למסמכים רפואיים רלוונטיים נוספים) לצורך הפנייה לאישור לקופ"ח למסגרת שיקומית או מסגרת החלמה פרטית לאחר האשפוז.
  • הפניית מסמכים רפואיים וסוציאליים לקרן לרווחת נפגעי השואה לצורך קבלת סיוע סיעודי עם תום האשפוז.
  • במידת הצורך ועל-פי בקשת המאושפז, מתן סיוע קצר מועד בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים הנובעים מהמחלה ו/או מהאשפוז.
  • מינוי אפוטרופוס על הגוף לצורך התערבות כירורגית נוספת למאושפזים לפי צורך משפטי.

שעות פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

ימי א'-ו' בין השעות 09:30-11:30

הדרכה למניעת נפילות בבית החולים

מאחר וסביבת בית החולים אינה מוכרת לך ובשילוב מצבך הרפואי המחייב ניתוח, עלול לגבור הסיכון לנפילה.

אנא קרא/י בעיון את המדריך הבא, והקפד/י לעדכן את הצוות הרפואי על ארועי נפילה בעבר.

 

התניידות:

  • לפני רדתך מהמיטה באופן עצמאי אחרי הניתוח, יש לוודא עם האחות באם קיימות הנחיות מיוחדות.
  • חשוב להעזר בצוות המטפל במעברים מהמיטה לכורסא, ברחצה באמבטיה ו/או בכל מקרה בו חשים חולשה, או חוסר בטחון.
  • באם צנרת מסוג כל שהוא מחוברת לגופך אחרי הניתוח, יש להעזר באיש צוות בירידה מהמיטה ובפעילות אותה צריך לבצע.
  • הדרכה מסודרת על התנהלות עם צינורות עירוי, תתבצע במחלקה.
  • מומלץ להפחית בשתייה אחרי השעה 18.00, ולרוקן את השלפוחית לפני השינה.
  • יש לנעול נעלים יציבות (ללא עקב) וסגורות מאחור.
  • במידה והליכתך אינה יציבה, העזר/י במעקה, הליכון או מקל הליכה.

 

שמירה על סביבה בטוחה

  • פעמון הקריאה לאחות נמצא בהישג ידך.
  • חשוב להקפיד על סביבה מאורגנת בקרבת המיטה, והארונית בהישג יד.
  • דפנות המיטה מורמות בעת הצורך לבטיחותך.
  • הקפד על הליכה באזורים יבשים למניעת החלקה.
  • יש להמנע מהליכה בעת שטיפת הרצפה.

 

רחצה

לפני כניסתך למקלחת / שירותים, חשוב לוודא שהרצפה יבשה.

  • רצוי ליידע את האחות לפני כניסתך למקלחת.
  • לפני כניסתך למקלחת, אנא וודא/י שברשותך כל האביזרים הנדרשים (מגבת, כלי רחצה, בגדים להחלפה).
  • מומלץ להתרחץ בישיבה, ולוודא שאיתרת את הפעמון במקלחת לקריאה לעזרה במקרה הצורך.
  • אין לנעול את הדלת בכניסתך למקלחת/שירותים.

 

אנחנו פה בשבילך ולעזרתך.

מניעת זיהומים - מצילה חיים

זיהום בבית החולים הינו נושא קריטי שעלול לפגוע בבריאות המטופלים.
צוות בית החולים משקיע מאמצים רבים על מנת למנוע זיהומים בבית החולים תוך הקפדה על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות וארגוני הבריאות הבינלאומיים.
לשם כך הקמנו צוות ייעודי המבצע בקרות, הדרכות לעובדים ולמטופלים כאחד, נוסף על פעולות רבות אחרות וזאת בכדי לדאוג לבריאותך.
על מנת להפחית את הסיכון לזיהום נבקשך לפעול בהתאם להנחיות שניתנו לך במרפאה הטרום ניתוחית במידה והתקיימה, ובמהלך האשפוז.

 

היגיינת ידיים

אחת הפעולות החשובות במניעת זיהומים היא רחיצת ידיים לפני ואחרי מתן הטיפול או המגע בחולה ובסביבתו.
רחיצת ידיים המונעת זיהום הנה רחיצה במים וסבון או חיטוי ידיים בתכשיר על בסיס אלכוהול הממוקם ברחבי בית החולים, בכל מחלקה וליד כל מיטה וכיור.

 

עזרתכם הכרחית – בריאותנו בידנו

נבקש לשתפך במאמצינו להפחתת זיהומים, ולהקפיד על היגיינת ידייך במהלך הטיפול בבית החולים וכן של בני משפחתך ומבקריך.
זכותך לדרוש מהרופא ומאנשי הצוות לרחוץ ידיים לפני כל מגע בך או בסביבתך.
נשמח לקבל משוב ולהפנות לתשומת ליבנו מצבים בהם הצוות לא הקפיד על היגיינת ידיים שנוכל לשפר ולהשתפר.

הדרכה לטיפול בכאב

מהו כאב?

כאב הינו חוויה תחושתית, סובייקטיבית בלתי נעימה.

טיפול יעיל בכאב מגביר תחושת נוחות, מונע סיבוכים לאחר ניתוח ומפחית חרדה וסבל.

בזמן שהותך בבית החולים הצוות יפנה אליך כל פרקי זמן קבועים לברר את עוצמת כאביך על פי סרגל כאב:

סרגל כאב

0 – מוגדר כמצב ללא כאב

1-3 – מבטא כאב קל

4-6 – מבטא כאב בינוני

7-9 – מבטא כאב חזק

10 – הוא מצב של כאב בלתי נסבל (הכי קשה שאתה יכול לדמיין)

על פי הדיווח שלך על עוצמת הכאב, הצוות יתאים את הטיפול התרופתי שיינתן לך, כדי לטפל בכאב באופן מיטבי.

מהו טיפול איכותי בכאב?

טיפול איכותי בכאב פירושו יישום מספר עקרונות בו זמנית, שיגרמו לכך שתחווה את הכאב, אם בכלל, באופן מינימלי.

  1. מתן תרופות "סביב השעון"
    מתן תרופה להקלה על הכאב ברווחי זמן קצובים במשך היממה.  המטרה במתן תרופות באופן זה היא למנוע הופעת כאב, כלומר טיפול בכאב לפני הופעתו. אם כן חשוב לקחת התרופות הניתנות לך גם בזמן שאין כאבים (לא כואב לך כי אתה מקבל טיפול).
  1. שילוב תרופות
    על מנת להקל על הכאב, לרוב אנו משלבים תרופות (תקבל 2-3 סוגי תרופות ממשפחות שונות הפועלות באתרי כאב שונים), במטרה לאפשר שיכוך כאב טוב יותר ולהקטין את תופעות הלוואי.
  2. מתן טיפול לכאב מתפרץ
    אם למרות הטיפול סביב השעון יהיו לך כאבים (כאב מתפרץ) תקבל תוספת תרופות לשיכוך הכאב.  חשוב לדווח על כל כאב מתפרץ (הופעת כאב פתאומי תחת טיפול). חשוב לדעת שקל יותר לאזן כאב "חלש" מאשר כאב חזק בעצמתו ולכן חשוב לדווח מידית על הופעת הכאב.

 

עקרונות למניעה וטיפול בכאב

  • הקפד לקחת את התרופות שניתנות לך גם בזמן שאינך חש בכאב. לא כואב לך כי אתה מקבל טיפול.
  • מומלץ לדווח על הכאב כבר בתחילתו, על מנת לשפר את יעילות הטיפול. קל יותר לטפל בכאב לפני שמתגבר.
  • דווח לאחות על תחושת כאב במנוחה ובמאמץ על פי סרגל הכאב.
  • במידה ומופיע כאב תחת הטיפול, עליך לבקש משכך כאבים נוסף הפועל במהירות להפחתת הכאב.
  • חשוב לנו לדעת האם הטיפול שקיבלת הפחית את עוצמת הכאב.

 

 הטיפול נגד כאבים הוא לרווחתך,

לכן שיתוף פעולה עם הצוות הוא תנאי הכרחי להצלחת הטיפול!

זכויות המטופל ומשפחתו

הזכות לקבל טיפול רפואי נאות:

  • לכל מטופל, זכות לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכיו"ב.
  • אם פנה המטופל למחלקה לרפואה דחופה, זכותו להיבדק על ידי רופא.

זהות המטפל:

  • חובה על המטפל לשאת תג זיהוי ברור ולהזדהות בפני המטופל ובני משפחתו.

מתן הסכמה לטיפול רפואי:

  • מתן טיפול רפואי מותנה בהסכמת המטופל או נציגו החוקי (אפוטרופוס/מיופה כוח).
  • זכות המטופל לקבל הסבר מובן על מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול או חלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות.
  • הסבר על הטיפול יינתן ככל שאפשר בשפת המטופל ובהתאם ליכולת הבנתו.
  • על המטופל למסור לצוות המטפל מידע אודות היסטוריה רפואית, וזאת על מנת שהאבחנה והטיפול המוצע יהיו המתאימים והטובים ביותר.
  • למטופל זכות לסרב לקבל טיפול רפואי (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק).
  • למטופל זכות למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקום המטופל לטיפול רפואי, וזאת במקרה בו לא יוכל המטופל לקבל החלטה.

שמירה על כבוד ופרטיות:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמירה על פרטיות וכבוד המטופל.
  • למטופל קיימת הזכות לבקש נוכחות אדם נוסף בחדר הטיפול.

שמירה על סודיות רפואית:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמור על סודיות המידע הרפואי שאליהם הם נחשפים במהלך עבודתם ועקב תפקידם.

מסירת מידע רפואי לאחר:

  • זכות המטופל שמידע רפואי אישי אודותיו, יימסר רק לאחר הסכמת המטופל או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

חוות דעת נוספת:

  • זכות המטופל ליזום חוות דעת רפואית נוספת ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ לו.
  • מחובת הצוות הרפואי לסייע בכך למטופל.

רצף הטיפול:

  • במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים שונים, למטופל הזכות לבקש שהמטפלים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות.

קבלת מבקרים:

  • המטופל זכאי לקבלת מבקרים בשעות המיועדות לכך בהתאם לנהלי הנהלת המרכז הרפואי.

קבלת מידע רפואי:

  • למטופל זכות לקבל מהמרכז הרפואי את כל המידע אודותיו מהרשומה הרפואית שלו.
  • עם שחרורו, המטופל יקבל סיכום של מהלך האשפוז בכתב.
  • קבלת העתק רשומה נוסף יהיה כרוך בתשלום.

פניות הציבור:

  • זכותם של המטופלים, בני משפחותיהם ו/או כל אדם אחר לפנות לממונה על פניות הציבור ולממונה על זכויות המטופלים, בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה.

ועדת אתיקה:

  • במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
  • זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
  • מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.

 

מבוסס על  "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"

מחוייבים אישית לבריאות שלך
הרצליה מדיקל סנטר