Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח גב זעיר פולשני אנדוסקופי
ניתוח גב זעיר פולשני אנדוסקופי

ניתוח גב זעיר פולשני אנדוסקופי

ניתוח זעיר פולשני בשיטה האנדוסקופית עשוי להתאים לאחוז גבוה מהמצבים של פריצת דיסק או היצרות בתעלת עמוד השדרה. הניתוח בשיטה זו מאפשר חדירה מינימאלית לגב, שדה ראייה רחב לפעילות המנתח ופתרונות מגוונים לבעיות הקיימות בתעלת עמוד השדרה.

בזמן הניתוח מתבצע חתך קטן ומוחדר מוליך הנושא מצלמה (סיב אופטי ועדשה). המצלמה מגדילה עד פי 100 ובאיכות מצוינת, עם זווית ראייה רחבה, המאפשרת ראייה "מאחורי הפינה" שהיא לעין ערוך טובה מראייה דרך מיקרוסקופ או עדשות מגדילות המורכבות על משקפי המנתח. במקביל לסיב האופטי, נושא המוליך כלי עבודה אשר באמצעותם מתבצע הניתוח. הראייה המצוינת בזמן הניתוח מאפשרת למנתח לבצע ניתוח בטוח בעל סיכון נמוך וכל זאת דרך חתך קטן ושמירה מרבית על יציבות עמוד השדרה.

יד של רופא עם אזמל

השיטה האנדוסקופית מתאימה גם לסובלים מהיצרות קשה של התעלה וניתן לרוב לבצע בניתוח אחד טיפול עד שני גבהים (לדוגמה L3-4 וL4-5). זאת הסיבה שבעזרת שיטה זו ניתן לבצע ניתוח להיצרות דו-צדדית של תעלת השדרה וכן פריצות דיסק גדולות ומורכבות. ניתוח זה מתאים גם למצבים של "ספונדילוליסטזיס" יציבה (תזוזת חולייה אחת על השנייה) בזכות כך נמנע קיבוע בהרבה מקרים.

מי מתאים לניתוח אנדוסקופי?

מטופלים הסובלים מפריצת דיסק

  • צווארי: בניתוח מוסר החלק הפרוץ/ בולט של הדיסק הלוחץ על החלק העצבי
  • גבי (טוראקאלי): בגישה אחורית מוסר החלק הפרוץ של הדיסק
  • מותני (גב תחתון): מוסר החלק הפרוץ של הדיסק

לצפייה בסרטון הסבר על ניתוח אנדוסקופי לטיפול בפריצת דיסק לחצו כאן.

מטופלים הסובלים מהיצרות תעלת עמוד השדרה (Spinal stenosis)

  • צווארי: היצרות פוראמינאלית (מוצא העצבים) והיצרות התעלה.
  • גבי (טוראקאלי): היצרות התעלה עם לחץ על חוט השדרה.
  • מותני (גב תחתון): היצרות תעלה חד צדדי או דו צדדי.

יתרונות השיטה

הסכנות והסיבוכים בשיטת הניתוח האנדוסקופית קטנים בהשוואה לניתוחים הפתוחים מהסיבה הפשוטה שהראייה האנדוסקופית וההגדלה מאפשרים ניתוח זהיר יותר, החתך קטן יותר והסיכון בזיהום ודליפת נוזל עמוד שדרה קטן ביותר. כמו כן, חוסך הניתוח האנדוסקופי במקרים רבים את הצורך בפתיחה גדולה של עמוד השדרה ובקיבוע של החוליות, וההחלמה מהירה בהשוואה לניתוחים הקונוונציונליים.

מהלך ההחלמה

כבר כשעתיים אחרי הניתוח ניתן להתהלך. שחרור מבית החולים אפשרי כבר כ- 4 עד 5 שעות אחרי הניתוח (פרט למקרים הדורשים השגחה ללילה מפאת מצבם הרפואי הכללי). בתהליך ההחלמה של כשבועיים עד שלושה יתכנו כאבים באזור הניתוח עם קושי מסוים בניידות.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם.