Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
גב ועמוד שדרה
גב ועמוד שדרה

גב ועמוד שדרה

הקדמה על ניתוחי גב ועמוד שדרה

ניתוחי גב הם מהפעולות הכירורגיות המורכבות ביותר, שדורשות דיוק רב וכרוכות בהתאוששות ממושכת במעונו של המטופל. אם אתה סובל מכאבי גב טורדניים או מסימפטומים בחלק התחתון של הגוף הנובעים ממחלה בעמוד השדרה, עליך לקבל את הטיפול הטוב ביותר.

 

הרצליה מדיקל סנטר הוא בית חולים פרטי שמעמיד לרשותך את מיטב הרופאים והציוד החדשני ביותר, במטרה לפתור את בעיות הגב שלך אחת ולתמיד.

 

הגב הוא מהמקומות הרגישים בגוף. כל פגיעה קטנה עלולה להביא לנזק תמידי ולהפוך את חייך על פיהם. כשאתה זוכה לתנאי אשפוז בחדר פרטי, אירוח ברמה של מלון חמישה כוכבים וטיפול מסור מידי צוות נאמן, הכל הופך לפשוט יותר.

 

אספנו עבורך מספר נתונים ועובדות חשובות, כדי שתדע עוד על ניתוח גב פרטי. כך תוכל לדעת מה צפוי לך, מהו אופי הניתוח וכיצד מבצעים היום ניתוחי גב בבית החולים.

גב ועמוד שדרה

על כאבי גב וסוגי הניתוחים: ניתוח פריצת דיסק ועמוד השדרה

לא נפתיע אותך אם נאמר כי כאבי גב הם מטרד ממנו סובלת האוכלוסייה המערבית במהלך חייה. אורח החיים הבעייתי, הכושר הירוד ואפילו הישיבה הממושכת במשרד 'נרשמים' אחד אחרי השני בפנקס הבריאות הנסתר של הגוף.

יום אחד כל זה עשוי להתפרץ בדמות כאבים נוראיים, משתקים ובלתי נסבלים, הן בגב והן בכל החלק התחתון של הגוף.

 

ישנם כמה סוגים של ניתוחי גב: ניתוח עמוד שדרה וניתוח פריצת דיסק.

הראשון מתייחס בדרך כלל לקיבוע עמוד השדרה בשל תזוזה של חוליה אחת או כמה חוליות ואילו השני נעשה כדי לכרות, להחליף או לשפר את מצבו של אחד הדיסקים (הסחוס שמפריד בין כל חוליה בעמוד השדרה). כדי שלא ילחץ יותר על העצבים היוצאים מעמוד השדרה.

 

קיימת גם אפשרות לצריבת הדיסק לחולים המתאימים וניתוח תת-פולשני עם סיבים אופטיים לחולים מתאימים. שני האחרונים כרוכים באשפוז קצר יותר משמעותית.

מתי כדאי לעבור ניתוחי גב?

הדעות בעולם הרפואה חלוקות לגבי הרגע בו מומלץ לעבור ניתוח בגב. כך, לדוגמא, ישנם כאלו שיעדיפו להורות למטופל על מנוחה ממושכת במקרה של פריצת דיסק ואחרים שיעדיפו לבצע ניתוח, בתקווה להיפטר מהבעיה אחת ולתמיד. בכל מקרה, ההחלטה האם לעבור ניתוח תתקבל רק לאחר התייעצות בין המטופל והרופא.

 

ניתוחים אורתופדיים, כדוגמת ניתוחי גב, הם בעלי השפעה רבה על תפקוד הגוף. לכן חשוב להקפיד לשאול את כל השאלות ולהבין כמה שיותר על הפרוצדורה שאתה עומד לעבור – גם באמצעות פלטפורמות מקוונות כמו פורום בעיות גב או בלוג בנושא. כך תוכל לעבור את השלב הלא נעים הזה בקלות יחסית.

 

אך מהו הגורם המכריע, בעקבותיו מחליטים רופאים לבצע ניתוח פרטי בגב?

למעשה, אין לכך סיבה ספציפית אחת, משום שכאבים ובעיות בגב שונים בין מטופל למטופל. ברוב המקרים, ינסה הרופא לפתור או להקל משמעותית על הכאב באמצעות תרופות או משחות. רק במקרה של סיכון בריאותי ממשי או כאבי גב מתמשכים, יוחלט על ניתוח.

כיצד מתבצעים ניתוחי גב?

עד לשנים האחרונות, ניתוחי הגב בוצעו בשיטה אחת: חתך קטן בסמוך למוקד הכאב וטיפול בו, אם על ידי הסרת או הזזת הדיסק ואם על ידי קיבוע חוליות עמוד השדרה. אך מאז כניסת השיטה הזעיר פולשנית לרפואה המודרנית, מבוצעים היום ניתוחים רבים גם בשיטה זו.

ניתוח גב אנדוסקופי נעשה כמו כל ניתוח זעיר פולשני, בעזרת מצלמה זעירה שמוחדרת אל המקום בו יש לבצע את הפעולה הכירורגית.

למשל, ניתוח עמוד שדרה זעיר-פולשני דורש חתך קטן במרכז הגב, אליו מוכנסת המצלמה. בהמשך מוחדרים לאותו איזור 'כלי העבודה', שבעזרתם מבצע הרופא את הפעולה הדרושה להקלה בכאב ולפתרון הבעיה.
השיטה האנדוסקופית יכולה לשמש את הרופא אפילו להסרת גידולים, ונחשבת לשיטה מדויקת מאוד, שגם מאפשרת החלמה מהירה יחסית – יתרון חשוב למי שעובר ניתוחי גב. עם זאת, גם היום בוחרים רופאים רבים לבצע את הניתוחים דווקא בשיטה המסורתית של ניתוח פולשני.

חדש במכון הדימות: צילום עמוד שדרה מלא

אנשים הסובלים מעקמת או שברים נדרשים לבצע  צילום רנטגן לאורך כל עמוד השדרה מהצואר ועד הירך. באמצעות מכשור חדש ניתן לבצע צילום מלא לעמוד השדרה וכך לאפשר לרופא לקבל מבט מלא על המבנה וזוויות עמוד השדרה, ובהתאם  לכך לקבוע את המשך הטיפול הרלוונטי. לקביעת תור מהיר לצילום עמוד שדרה מלא לחצו כאן

 

לייעוץ וקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר בטלפון: 09-9592999 או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.