Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח פריצת דיסק צווארי
ניתוח פריצת דיסק צווארי

ניתוח פריצת דיסק צווארי

ניתוח פריצת דיסק צווארילעומת פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני, אשר נחשבת שכיחה מאוד, פריצת דיסק צווארי (כלומר כזו המתרחשת בחוליות עמוד השדרה העליונות) היא בעיה נדירה יותר. אך אין זה אומר שמדובר בבעיה שלא דורשת טיפול: פריצת דיסק בחלקו העליון של עמוד השדרה עשויה להשפיע רבות על סביבתה ולגרום להופעת תסמינים רבים, שחלקם יחייבו טיפול כירורגי. רופאי הנוירוכירורגיה של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר הם מומחים לעריכת ניתוח פריצת דיסק צווארי, אשר עושים הכול כדי להעלים את התסמינים השונים, להפחית בכאב ולאפשר חזרה לחיי שגרה.

פריצת דיסק צווארי: התסמינים

כאמור, פריצת דיסק צווארי נחשבת נדירה יחסית, וכך גם ניתוח פריצת דיסק צווארי. ועדיין, מדובר בבעיה רפואית אשר עשויה לגרום לתסמינים שונים, וזאת משום הלחץ שמפעיל הנוזל הפורץ החוצה מהדיסק על שורשי העצבים שבאזור.

כאשר מתרחשת פריצת דיסק חמורה ומתמשכת בחוליות עמוד השדרה העליונות, התסמינים יהיו, בין היתר:

  • כאבים עזים באזור הפריצה
  • הקרנת כאבים אל הצוואר והעורף ואל חלקה התחתון של הגולגולת
  • בעיות תחושה (נימול, הירדמויות, קשיחות או רפיון של השרירים) באחת מהגפיים העליונות, ולעתים אף בשתיהן.

מאחר שבאזור הצוואר עוברים עצבים מרכזיים המעצבבים את הגפיים העליונות לכל אורכן, בעיות התחושה יכולות להופיע לאורך כל היד. לרוב, הן יופיעו בעיקר באזור המרפק, האמה, הזרת והאצבע המורה.

כל אחד מהתסמינים הללו מעיד כי פריצת הדיסק עצמה היא הבעיה הקטנה ביותר: אלו תסמינים המעידים על פגיעה נוירולוגית, כזו המחייבת ניתוח פריצת דיסק צווארי. במהלך הניתוח יטופלו שורשי העצבים וסיבי העצבים הפגועים, אשר היו נתונים ללחץ גבוה לעתים למשך זמן רב. מדובר בניתוחים אשר דורשים מיומנות רבה וזהירות יתרה, ולא פעם יערכו אותם זה לצד זה מומחי נוירוכירורגיה ואורתופדיה.

הכאבים באזור הצוואר אינם פוסקים? התסמינים כוללים גם הקרנה אל הידיים ואל חלקו התחתון של הראש?

אתם זקוקים לייעוץ ולהכוונה מטעם מומחי נוירוכירורגיה המטפלים בפריצת דיסק צווארי.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם