>
>
כריתת ערמונית בשיטת HoLEP
כריתת ערמונית בשיטת HoLEP

כריתת ערמונית בשיטת HoLEP

בלוטת הערמונית (פרוסטטה, Prostate) היא אחד מאותם איברים שבאופן שגרתי רובנו כמעט ולא מודעים לקיומו, עד שהערמונית גדלה והיא מתחילה להפריע לנו.

הערמונית היא בלוטה קטנה בתחתית האגן, מסביב לשופכה והיא אחראית על ייצור חלק גדול מנוזל הזרע (נוזל הערמונית מסייע לתנועה של תאי הזרע ולמנגנון ההפרייה).

החל מגיל 40 בדרך כלל, הערמונית גדלה בקצב משתנה ממטופל למטופל ובשל מיקומה – גדילה זו עלולה להפריע למתן שתן תקין.

תסמינים של ערמונית מוגדלת חסימתית יכולים לכלול: קושי להשתין, קושי להתחיל להשתין, זרם חלש ומקוטע, התרוקנות לא מלאה, השתנה דחופה, השתנה תכופה והשתנה לילית (יקיצה מהשינה כדי לתת שתן).
חשוב לשים לב שאנו מדברים על הגדלה שפירה של הערמונית (BPH – Benign Prostate Hyperplasia), שהיא מצב שכיח, ששונה מסרטן של בלוטת הערמונית (אף הוא עניין נפוץ, שחלק מהתסמינים שלו זהים להגדלה שפירה).

הטיפולים בהגדלה שפירה של הפרוסטטה מתחלקים לטיפולים תרופתיים ולטיפולים התערבותיים (בניתוח או פעולה פולשנית אחרת). הבחירה באופן הטיפול המדוייק מבוססת על שיקולים רפואיים, על גודל הערמונית ועל העדפתו של המטופל.

בצד ההתערבותי, ישנו מגוון רחב של פעולות פולשניות. בעבר, בעבר הוצע למטופלים בערמונית שפירה מוגדלת ניתוח כריתת הערמונית דרך השופכה (TURP) לערמוניות קטנות וניתוח פתוח בחתך בטני (SPP) לערמוניות בינוניות וגדולות.
במשך השנים הטכנולוגיה השתפרה והיום במדיקל אנו מציעים לכם את הטכניקה הפולשנית שנחשבת ל"מדד הזהב" (Gold Standard) לערמוניות בינוניות וגדולות היא HoLEP (ניתוח סגור בלייזר הולמיום).

פרוצדורת HoLEP היא גישה אנדוסקופית לטיפול בערמונית שפירה מוגדלת. על ידי שימוש בלייזר הולמיום, היא מייתרת חתכים חיצוניים ומספקת דיוק רב.
בכך בעצם כמעט ונמנעים מפגיעה בזקפה לאחר הניתוח וכן את הסיכון לדימום.

בניגוד לגישות מזעריות אחרות, היא מתאימה לערמונית בינונית וגדולה ויכולה להחליף את ניתוח הבטן להסרת ערמונית כזו.

לקריאה נוספת על הפרוצדורה לחצו כאן