Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח עקמת הפין
ניתוח עקמת הפין

ניתוח עקמת הפין

עקמת הפין, כפי שניתן להסיק משמה, היא מצב בו הפין נוטה לכיוון מסוים בעת זקפה. בין אם הפין סוטה באופן אנכי, אופקי או לכמה כיוונים, מדובר בבעיה לא פשוטה הפוגעת בתפקוד הגבר, ביכולת שלו לקיים יחסי מין ולעיתים קרובות גם בדימוי העצמי ובהרגשה האישית. למרות זאת, צריך לזכור שלא מדובר כאן בגזירת גורל על רקע הטיפולים היעילים המוצעים כיום לבעיה.

מה הם התרחישים של עקמת הפין?

עקמת הפין עלולה ללבוש צורות שונות, כאשר ברוב המקרים הסיבה היא אורכים שונים של הקורפוסים שבפין (אותם שני מבנים, בצורת צינור, המגדירים למעשה עד כמה האיבר הוא ישר). במקרים אלו סביר להניח שהבעיה תהיה מולדת ותלווה את האדם למעשה משך כל חייו. מנגד ישנם מצבים בהם הבעיה תתפתח במהלך החיים, לרוב בסביבות גיל 70-50, בין השאר עקב מחלת פיירוני.

תרחיש נוסף הוא עקמת פין סיבוכית. כנובע משמה, המדובר הוא בסיבוכים שונים של ניתוחים המבוצעים באותו אזור. הסיכון העיקרי קיים במהלך ניתוח המילה בתינוקות: ייתכן מצב בו מאבדים במהלך הניתוח עור, מה שמביא לאי סדירות בצמיחת העור במהלך השנים, לצלקות ולהטיות של האיבר. גורמי סיכון אחרים לעקמת מהסוג הזה הם דלקת בפין במהלך ביצוע המילה או ביצוע שגוי של התהליך,מקרים בהם נבצע ניתוח לתיקון הבעיה בסביבות גיל 12-6 חודשים.

בכל אחד מהמקרים, הבעיה עלולה להקשות מאוד על הגבר עם הגעתו לגיל בו הוא נהיה פעיל מינית. עקמת הפין מקשה מאוד על ביצוע חדירה בעת קיום יחסי מין, או אפילו מונעת לחלוטין את האפשרות לחדירה. הבעיה עלולה להיות כרוכה בכאבים ובתחושות אישיות לא פשוטות של הגבר, לרבות פגיעה בדימוי האישי ובביטחון העצמי, קושי בניהול מערכות יחסים אינטימיות ועוד.

איך מתבצע הניתוח בעקמת הפין?

ברוב המקרים הטיפול בעקמת הפין ייעשה בצורה של ניתוח, על ידי אורולוגים בעלי תת התמחות ספציפית. מטרת העל של הניתוחים היא לצמצם את העקמת באופן כמעט מוחלט (ניתן לשאוף לעד כ-99%), כך שהיא לא צפויה להקשות על הגבר או לפגוע בתפקוד המיני שלו.

מבחינה מעשית הדבר נעשה באמצעות תפירה של כל אחד מהקורפוסים, עד שמגיעים למצב בו הם מיושרים. העיקרון המרכזי הוא שמקצרים לרוב את מעטפת הפין בצד ההפוך לעקמת ובכך מיישרים את הפין לכיוון הדרוש.

הניתוח נמשך ברוב המקרים כ-90 דקות. כיום השיטה המקובלת מתבססת על חוטים נמסים, שיישארו בתוך הפין עד להשלמת השינוי המבני בקורפוס המתאים. שיטה זו נחשבת למועדפת בעיקר עקב אחוזי ההצלחה הגבוהים ומיעוט תופעות הלוואי בהשוואה לשיטות המסורתיות יותר.

הניתוח נעשה בהרדמה חלקית או מלאה, וחשוב לא פחות: בזקפה מלאה, אליה מגיעים באמצעות הזרקה תמיסה ייעודית לפין. התוצאה היא שהניתוח מטפל בעיקר במצבי עקמת המתגלים בעת זקפה, ולא במהלך רפיון של הפין.

כיצד הרופא מאבחן ומקבל החלטה על ביצוע ניתוח?

עקב העובדה שייתכנו טיפולים שונים בבעיה, ועל רקע העובדה שיש להתאים את הפתרון לגבר, נדרשת אבחנה מקיפה של סוג הבעיה ודרגת החומרה שלה: למשל, בעזרת בדיקת מישוש הנעשית לאחר הזרקת חומר מעורר זקפה.

יש מצבים בהם עשויים לשקול טיפולים אחרים מלבד ניתוח, לפחות בשלב הראשון. במקרה של עקמת פין שנובעת ממחלת פיירוני, למשל, סביר להניח שהקו הראשון של הטיפול יכלול תרופות או זריקות. במקרים בהם טיפולים אלו אינם מועילים מספיק, ניתן לשקול ניתוח.

נקודה חשובה נוספת היא שבמקרה של עקמת קלה, שאינה טומנת בחובה הפרעה משמעותית לתפקוד המיני אלא משפיעה בעיקר במישור הפסיכולוגי או ברמה האסתטית, יש שימליצו להימנע מניתוחים ולטפל בהשלכות הבעיה בנפרד (דרך טיפולים פסיכולוגיים או פסיכותרפיים, לדוגמה).

על פי המקובל, עקמת בדרגה של למעלה מ-30 מעלות דורשת טיפול כירורגי.

רופא מסביר למטופל על ניתוח עקמת הפין

מה חשוב לדעת לפני ביצוע הניתוח?

ניתוח בעקמת הפין דורש היערכות מוקדמת והתאמה אישית. כדי לתכנן אותו בצורה מיטבית ולהתרשם ממאפייני הבעיה ומדפוסיה, יבצע הרופא המנתח בדיקה של הפין במהלך זיקפה. הוא יתרשם בין השאר מיציבות הפין, יראה אם ישנם עיוותים אחרים הדורשים טיפול (הניתוח מתקן אך ורק את זווית הפין) ויבצע מדידה של אורך הפין. מדידת האורך חשובה מכיוון שהיישור צפוי לקצר את הפין: ככל שהעקמת גדולה יותר, כך יידרש קיצור משמעותי יותר.

כל הנתונים האלו יכולים לסייע למטופל להבין מהם אחוזי ההצלחה ולמה הוא יכול לצפות, כך שהוא יוכל לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר עבורו.

בחודשים שלפני הניתוח יש צורך בביצוע בדיקות התאמה, הכוללות בין השאר צילום חזה, בדיקת א.ק.ג ובדיקת דם מקיפה.

חשוב להעביר לגורם המטפל כל מידע רפואי רלוונטי, לרבות מחלות מהן סובלים, אשפוזי או ניתוחי עבר, אלרגיות, שימוש קבוע בתרופות או נטילת תוספי תזונה. כך לדוגמה ייתכן שיהיה צורך להמיר או להפסיק לתקופה מסוימת את הנטילה של תרופות נוגדות קרישה.

יש בנוסף להימנע מסיגריות לפחות שבועיים טרם מועד הניתוח, וכך גם תחליפי עישון המכילים ניקוטין.

מה הם ההנחיות ליום הניתוח?

יש צורך להקפיד על כמה פעולות בסיסיות בימים ובשעות שלפני הניתוח. ההנחיה העיקרית היא להיות בצום מלא – כולל הימנעות משתיית נוזלים – שש שעות לפחות טרם מועד הניתוח.
חשוב להסיר לפני הניתוח בגדים, תכשיטים ושיניים תותבות.

אין צורך להסיר שערות באזור הניתוח. צוות בית החולים יעשה זאת במידת הצורך טרם הניתוח.

התאוששות לאחר ניתוח עקמת הפין

החדשות המעודדות הן שהתאוששות לאחר טיפול בעקמת הפין היא מהירה בכל קנה מידה. בדרך כלל הניתוח ידרוש אשפוז למשך יום אחד בלבד. לאחר מכן, בהנחה שאין סיבוכים או תופעות לוואי לא צפויים, המטופל צפוי להשתחרר לביתו.

חשוב להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה באזור המטופל בימים שלאחר הניתוח, כשאת הרחצה יש לבצע בצורה עדינה בעזרת מים וסבון. ניתן לחזור לעבודה ולשגרה היומית, עם כמה סייגים. בשבוע שלאחר הניתוח יש להימנע מביצוע של פעילות גופנית מאומצת. אין לקיים יחסי מין ב-6-4 השבועות שלאחר הטיפול, בהתאם להנחיות הספציפיות שמקבל המטופל.

זימון תור מהיר

למידע נוסף וייעוץ ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם.
לקביעת תור עבור ניתוח עקמת הפין לחצו כאן.