Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח פריצת דיסק מותני
ניתוח פריצת דיסק מותני

ניתוח פריצת דיסק מותני

אדם שעבר פריצת דיסק יודע כי מדובר בכאבים עזים, אשר יכולים להגיע עד כדי שביתה מפעילות. במקרים רבים, המקור לכאבים הוא לחץ על סיבי עצב ועל שורשי העצבים באזור, הנחשבים לעצבים מרכזיים מאוד בגופנו. הלחץ המופעל אף יכול לגרום להופעת תסמינים נוספים, חלקם חמורים במיוחד, אשר יחייבו טיפול נוירוכירורגי זהיר ויעיל – ניתוח פריצת דיסק מותני.

אנשי מרכז המצוינות לנוירוכירורגיה של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר מנוסים מאוד בטיפול בבעיות אלו ומציגים אחוזי הצלחה גבוהים בטיפול בפריצת דיסק בגב התחתון.

הסכנות שבפריצת דיסק מותני

  • פריצת דיסק כשלעצמה מחייבת טיפול כמעט תמיד: הדיסק הוא למעשה שכבה צמיגית אשר נמצאת בין כל אחת מחוליות עמוד השדרה – שכבה האצורה בתוך מעטפת סיבית, ומשמשת כבולם זעזועים של הגוף.

  • כאשר המעטפת הסיבית נפרצת, בשל עומס יתר, תנועה לא נכונה ועוד, מתרחשת פריצת דיסק.

  • פריצת הדיסק תפחית את כושר הספיגה ובלימת הזעזועים של הגוף, בייחוד בנקודה שבה התרחשה. ישנם מקרים מעטים שבהם היא לא תורגש ולא תגרום לתסמינים, אך ברוב המקרים פציעה שכזו – ובעיקר באזור הגב התחתון – תגרום לכאבים שיחייבו טיפול.

הכאבים נוצרים בדרך כלל בשל הלחץ שמפעיל הנוזל שפרץ החוצה על סביבתו. חשוב לזכור שמדובר באזור צפוף מאוד – אזור תעלת השדרה שבה נמצא חוט השדרה. כל חומר אשר פורץ אל התעלה הזו יגרום ללחץ על שורשי העצבים שיוצאים ממנה ולעתים אף על חוט השדרה עצמו.

פריצת דיסק מותני עשויה לגרום לתסמינים רבים, וזאת משום שבאזור זה ישנם לא מעט שורשי עצבים גדולים ומרכזיים. לכך יש להוסיף את הנתון לפיו פריצות דיסק נחשבות שכיחות מאוד בגב התחתון (משום שזהו החלק המתמודד עם העומס הרב ביותר), מה שהופך ניתוחים לתיקון פריצת דיסק מותני לנפוצים מאוד.

כאבים בגב התחתון, המקרינים גם לגפיים התחתונות, הם בין התסמינים הנפוצים שלהם יכולה לגרום פריצת דיסק מותני. במקרים החמורים יותר, אלו המחייבים ניתוח פריצת דיסק מותני דחוף, יתגלו בעיות בשליטה על הסוגרים ובהגעה לזקפה, הירדמויות ונימולים בגפיים התחתונות ואף שיתוק או אובדן תחושה.

ניתוח פריצת דיסק מותני מתבצע בדרך כלל על ידי מומחי הנוירוכירורגיה והאורתופדיה של הרצליה מדיקל סנטר, המשלבים זרועות יחד במטרה לטפל בדיסק הפגוע ובמקביל – למנוע את הפגיעה בשורשי העצבים או להרחיק ולהסיר את הגורם לה.

כאבים ממושכים בגב התחתון המלווים בתסמינים שונים עשויים להעיד על פגיעה נוירולוגית. מתמודדים עם מצב זה? 

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם

ניתוח פריצת דיסק מותני