Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוחים פלסטיים בחזה
ניתוחים פלסטיים בחזה

ניתוחים פלסטיים בחזה

ניתוחים פלסטיים בחזהניתוחי חזה, הכוללים ניתוחי הגדלת חזה, הקטנת חזה (גם לגבר) ותיקון א-סימטריה של החזה, נחשבים להליכים מהנפוצים בארץ ובעולם בתחום הכירורגיה הפלסטית. מידי שנה מבוצעים בישראל אלפי ניתוחים כאלו, ועם הזמן הולכות השיטות לביצועם ומשתכללות.

ניתוחים בחזה צריכים להתבצע בצורה מקצועית ומדויקת ביותר. כדי להשיג מראה טבעי גם לאחר הניתוח, יש לעשות זאת תוך התחשבות בגורמים רבים, הקשורים בעיקר לנתונים הפיזיים של המנותח. מומחי הכירורגיה הפלסטית של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר מבצעים מידי שנה מגוון ניתוחים פלסטיים ובכללם גם ניתוחי חזה, ונחשבים למובילים בתחומם בישראל.

הגדלת חזה

זהו ניתוח שנעשה בעיקר לצרכים אסתטיים – השגת חזה בולט ומרשים יותר, החזרת נפח השדיים למצב בו היו לפני סדרת הנקות, הגדלת שדיים קטנות במיוחד ועוד. עם זאת, הניתוח יכול להתאים גם למי שעברה כריתת שד, ורוצה להשיב את החזה למראה הקודם שלו.

בטרם יחל הניתוח, יבדוק המנתח באופן יסודי את החזה של המנותחת: מבנה השרירים שבו, המרחק בין שני השדיים, מיקום השדיים, היקף החזה וכדומה. רק כך יוכל המנתח להבטיח תוצאה טובה ואיכותית, כזו שתשמור על מראה טבעי של החזה גם לאחר הניתוח.

ניתוחי חזה להגדלת שדיים מתבצעים על ידי החדרת שתל סיליקון בשד. ההחדרה תיעשה דרך חתך, אותו ניתן לבצע בשלושה מקומות:

  • הקפל בתחתית השד
  • עטרת הפטמה
  • בית השחי

לרוב, המיקום הנבחר יהיה קפל השד, אשר מאפשר נגישות מלאה עבור המנתח ומסווה את הצלקת בצורה טובה. הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ונמשך עד שעתיים ברוב המקרים. בדרך כלל, המנותחת תוכל להשתחרר עוד באותו יום לביתה, לאחר כמה שעות, אך תוכל לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה רק חודש לאחר הניתוח.

הקטנת חזה

גם ניתוח זה נפוץ מאוד. חזה גדול יכול לגרום לקושי רב בתנועה ובביצוע פעולות פשוטות (שריכת שרוכים, למשל), מה גם שהוא מכביד מאוד על הגב ועשוי לגרום עם השנים לבעיות באזור זה. לכן, מדובר בניתוח שאינו כה נדיר ומתבצע בהזדמנויות רבות.

גם כאן, יבצע המנתח בדיקה מקיפה של גודל החזה ואופיו, כדי לבצע את הניתוח כך שיתאים למידות הגוף ולא ייראה קטן מידי. הניתוח עצמו נמשך כשעתיים, בהרדמה מלאה.

במהלך הניתוח, מורחקות מהשדיים רקמות שומן ועור עודפות, במטרה להביא להקטנה מיידית בנפח שלהם. לאחר מכן, בשל שינוי צורת השד, ימקם הרופא את הפטמה ואת העטרה במקום חדש, טבעי יותר (שיהיה לרוב מעט מעל המקום המקורי). לאחר הניתוח תישאר צלקת, לרוב מתחת לפטמה, אך היא אמורה להיעלם כמעט לחלוטין עם הזמן.

כיום, נעשים ניתוחי חזה מסוג זה גם בגברים אשר סובלים משדיים מוגדלים, תופעה אשר נקראת גם גינקומסטיה. כאשר מדובר בגינקומסטיה קלה, יבוצע ניתוח הקטנת חזה סטנדרטי, אך במקרים חמורים תתבצע גם שאיבת שומן ויוצאו עודפי עור.

הרמת חזה

הטבע עושה את שלו גם כאשר מדובר בגוף שלנו, ולכן לא מעט נשים נתקלות עם השנים במצב של חזה נפול, עד לרמה שמפריעה להן מאוד מבחינה אסתטית. במקרים כאלו, ובעיקר כאשר הפטמה והעטרה נמצאות מתחת לשד, יבוצע ניתוח הרמת חזה, בכדי לשוות לשדיים מראה צעיר ויפה יותר.

הרמת חזה נעשית, פשוטו כמשמעו, על ידי 'איסוף' של השד כלפי מעלה וייצובו, תוך סילוק עודפי עור ורקמות שומן מיותרות. במקרים מסוימים ניתן לשלב את הניתוח גם עם ניתוח להגדלת חזה. גם כאן יופיעו צלקות מתחת לפטמה לאחר הניתוח, אך הן ייעלמו עם הזמן.

הניתוח יימשך כשעתיים ויבוצע כמעט תמיד בהרדמה מלאה, אך ישנם מקרים בהם יוחלט על הרדמה מקומית בלבד. לאחר ניתוחי חזה לתיקון שדיים נפולים, חשוב שלא לשכב על הבטן ולהימנע מפעילות ספורטיבית מאומצת למשך חודש.

לצד הניתוחים הללו ישנו גם ניתוח לתיקו חזה א-סימטרי, מצב בו השדיים לא התפתחו באותה צורה ואחד מהם גדול בצורה בולטת מהשני. תיקון התופעה הזו מתבצע למעשה על ידי שילוב בין ניתוחי חזה להגדלה או הקטנת השדיים, בהתאם לבקשת המנותחת וציפיותיה מהתוצאה הסופית.

כמו כן, ניתן לבצע ניתוח הגדלה והרמת השדיים בשלב אחד. בניתוח משולבות 2 הטכניקות המפורטות בסעיפים 3 + 1.

ניתוח פרטי בהרצליה מדיקל סנטר יאפשר לך ליהנות מעבר לרמת המקצוענות הגבוהה ביותר ובחירת המנתח, גם מרמת אירוח ברמה גבוהה. סגל בית החולים ילווה אותך עד תום תקופת האשפוז וגם לאחריה, וייעץ לך לגבי הפעולות המומלצות לאחר ניתוחי קיבועים כאלו ואחרים.

 

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם