Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח פלסטי באף
ניתוח פלסטי באף

ניתוח פלסטי באף

ניתוח פלסטי באףהאף הוא אולי האיבר אשר משפיע יותר מכל על המראה החיצוני. כל שינוי בצורת האף, גם אם יהיה הקל ביותר, יכול לשנות באופן משמעותי את מראה הפנים הכללי. לכן, לא מפתיע לדעת כי ניתוחי אף הם בין הניתוחים הפלסטיים הנפוצים ביותר בעולם.

ניתוח אף נחשב למורכב ביותר מבין הניתוחים הפלסטיים הקיימים היום. כדי להגיע למיומנויות אשר יביאו לתוצאה טבעית וטובה שתתאַם את דרישות המטופל, צריך הרופא המנתח לצבור ניסיון רב. המנתחים הפלסטיים בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר מבצעים מאות ניתוחי אף מידי שנה, וישמחו לסייע גם לך בהשגת מראה חדש.

רוצה לדעת כיצד מתבצע ניתוח אף ומה מצפה לך? אספנו כאן מידע חיוני על ההליך הכירורגי, ההכנות אליו וההתאוששות ממנו.

מהותם של ניתוחים פלסטיים באף

ניתוח אף הוא מההצדקות הגדולות ביותר לקיומה של הרפואה הפלסטית: ישנם לא מעט אנשים אשר נולדים עם אף שמראהו, צורתו וגודלו אינם מוצאים חן בעיניהם. אחרים נאלצים להתמודד עם אף שעבר שינוי משמעותי בצורתו, לרוב בשל מכה חזקה או סדרת שברים. כל אחד מהם ישמח לניתוח שיתקן את המעוות.

תיקון זה נעשה בעזרת ניתוח אף אשר במהלכו ניתן, למעשה, לשנות כמעט לגמרי את צורתו של האף. הניתוח מתבצע לרוב בגישה פנימית אשר שומרת על מראה חיצוני מושלם, כאשר 'מתחת לפני השטח' מבנה האף יזכה לשיפוץ כללי. ניתן לבצע את הניתוח גם בגישה חיצונית, באם המנתח בוחר בשיטה זו.

ניתוחי אף יכולים להביא לשינוי מדהים במראה של המנותח. במידה מסוימת, זהו ניתוח אשר מחולל פלאים ויש בו כדי להשכיח לחלוטין את מראהו של האף כפי שהיה לפני הטיפול.

ההכנות לקראת ניתוחי אף

גם ניתוחים פלסטיים מסוג זה דורשים בחינה והכנה. ראשית, יבוצע תיאום ציפיות בין הרופא והמטופל בנוגע לאפשרויות וההגבלות הפיזיות. שנית, יבחן הרופא את מבנה האף כולו, כדי להבין כיצד לגשת לניתוח.

הבדיקות המקדימות יכללו לעיתים בדיקה של רופא אף אוזן גרון, שתאפשר לבחון את המבנה הפנימי של האף. ישנם מקרים שבהם תהיה אינדיקציה לכלול פרט לניתוח האסטטי של האף גם פרוצדורות שונות לפתיחת דרכי האוויר של האף ( ניתוחי מחיצה, סינוסים ופוליפים).

כיצד מתבצע ניתוח אף?

לרוב, ניתוחי אף יתבצעו בהרדמה מקומית, בתוספת אלחוש עמוק – חומרי הרדמה מטשטשים אשר יבטיחו שהמטפל לא ירגיש כלום. ניתוחים סטנדרטיים יימשכו בין שעה לשעתיים לכל היותר. ניתן לבצע את הניתוח גם בהרדמה כללית, בהתאם להחלטת הרופא המטפל והמטופל.

הגישה המקובלת כיום בביצוע ניתוחי אף היא טיפול דרך הנחיריים. כך, יש לרופא גישה קלה יחסית לרוב חלקי האף ואין צורך לבצע כל פעולת חיתוך שהיא בעור הפנים. עם זאת, ישנם ניתוחים במהלכם יתבצע חתך בעמודת האף. אז מוגדר ההליך כניתוח אף פתוח.

לאחר ביצוע ההרדמה וההחלטה על הגישה המועדפת, יחל הרופא בניתוח, במהלכו יוסרו עודפי סחוס, עור, עצמות ורקמות בהתאם לבקשת המטופל. במידה ואובחנה בעיה בדרכי הנשימה, או שעלולה להיווצר כזו בעקבות הניתוח ובשל שינוי מבנה האף, ידאג הרופא גם לפתוח כראוי את נתיבי האוויר בחלל האף.

ההתאוששות לאחר ניתוחי אף

לרוב, ישוחרר המטופל לביתו כבר ביום הניתוח, לאחר מספר שעות. הוא יעטה תחבושות/ גבס מיוחדות באזור המטופל, בעיקר כדי להקל על הכאב באף המנותח. את התחבושות יש להסיר רק לאחר כמה ימים. אם הוכנסו תחבושות לנחיריים (מעין טמפונים, בהם משתמשים לעיתים גם במהלך הניתוח עצמו), הן יוצאו ביום שלמחרת.

בשבועות הראשונים לאחר הניתוח עשוי המנותח לסבול משטפי דם סביב העיניים, כאבי ראש, נפיחויות וכאבים באזור המנותח, כמובן. כל אלו הן תופעות מוכרות ומקובלות, שיחלפו עד כשלושה שבועות מיום הניתוח.

ההתאוששות המוחלטת מהניתוח תתרחש לאחר כשבועיים. בזמן הזה, יש להימנע משפשוף האף, מחשיפה לשמש ומפעילות ספורטיבית, וכמובן שחשוב לשמור עליו מפני מכות חזקות. אגב, התוצאות הסופיות של ניתוחי אף יתקבלו לרוב רק לאחר חצי שנה עד שנה.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם