Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
טיפול בדימומים לא סדירים
טיפול בדימומים לא סדירים

טיפול בדימומים לא סדירים

נשים רבות חוות דימום וסתי שמרגיש להן שונה מהרגיל: זה יכול להיות דימום וסתי מוגבר, דימום וסתי ממושך, דימום שלא בזמן הצפוי או שילוב ביניהם. אם את חווה דימום וסתי לא סדיר דעי שאת לא לבד, מדובר בתופעה מוכרת בעולם הרפואי, ומעריכים כי אחת מכל שלוש או ארבע נשים סובלת מסוג כזה או אחר של דימום לא רגיל!

דימום לא סדיר עשוי להיות שילוב של דימום וכאבי בטן או רק דימום חריג, הוא עשוי להופיע בשלבים שונים בחיי האישה כתוצאה מסיבות שונות, וחשוב להתייעץ עם גניקולוגים מומחים בנושא.

איך לטפל בדימום לא סדיר?

חשוב להגיע אל רופא נשים מומחה בתחום, בשלב ראשון ייערך בירור האם מקור הדימום ברחם, בנרתיק, או בצוואר הרחם, או במערכת השתן או העיכול. האבחון הראשוני יקבע את הבירור הרפואי והטיפול שיינתן.
דימום וסתי ממושך או דימום וסתי מוגבר מופיע אצל נשים בגילאים שונים ומסיבות שונות:נערות שרק קיבלו מחזור עשויות לחוות מחזורים לא סדירים, ארוכים ו"כבדים". לרוב הדבר נובע מאי בשלות הורמונאלי, שאופיינית לשנה הראשונה לקבלת מחזור הווסת. בשנות הפיריון נשים יכולות לדווח על מחזור כל שבועיים או מחזור ממושך מהרגיל.

סיבות נפוצות לדימומים המוגברים אצל נשים

  • שרירנים – גידול, לרוב שפיר, של דופן הרחם
  • פוליפים – גידול של פנים חלל הרחם
  • שימוש באמצעי מניעה כמו התקן תוך רחמי, או גלולות שמינונן אינו מתאים לאישה
  • אנדומטריוזיס – רירית רחם הפולשת לדופן שריר הרחם וגורמת לדימום וכאבים
  • בגיל הבלות (מנפאוזה) סיבות נוספות עשויות להיות אטרופיה של רירית הרחם והנרתיק (כלומר דלדול של רקמת הנרתיק והרחם בגיל המעבר כתוצאה מחסר באסטרוגן) או סרטן רירית הרחם.

תסמינים נוספים

מלבד הדימום המוגבר עשויים להופיע גם חלק מהתסמינים הבאים: כאבי בטן או כאבי מחזור, כאבים בעת קיום יחסי מין, עייפות חריגה וקוצר נשימה שמעידים על אנמיה חריפה. חלק מהנשים מדווחות שהן מתקשות לעלות מדרגות. שהן מרגישות מדוכאות, כבויות וחסרות אנרגיה. בנוסף עשויים להופיע: גלי חום, הזעות, אקנה, שיעור יתר, נשירת שיער, הפרשת חלב מהשדיים אצל נשים שאינן מיניקות ועוד.

המאמר נכתב ע"י ד"ר כהן אילון שלומי, מנתח בכיר במחלקת נשים, מרכז רפואי שיבא, ויועץ ומנתח בהרצליה מדיקל סנטר.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם.