>
תרומת זרע - מידע לנתרמת
תרומת זרע - מידע לנתרמת

תרומת זרע - מידע לנתרמת

תרומת זרע - מידע לנתרמתבנק הזרע של בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר מזמין תורמים להצטרף למאגר הגדול והאיכותי בישראל, אשר עומד לרשותך בכל עת. ריכזנו כאן מידע חשוב בנושא, כדי שתוכלי להבין יותר על תהליך קבלת התורמים למאגר, ללמוד כיצד הוא מתבצע בפועל ולגלות מי מתאים לספק תרומת זרע.

מהו התהליך שיעבור גבר המעוניין לספק תרומת זרע?

בנק הזרע של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר הוא בנק זרע פרטי אשר שומר על סטנדרטים גבוהים ביותר, ולכן מקפיד על ביצוע סדרת בדיקות מקיפה לכל גבר אשר מעוניין לתרום זרע. תהליך זה יבטיח כי מאגר התורמים של הבנק ימשיך להיות איכותי וברמה גבוהה במיוחד.

על כן, עובר כל גבר תהליך קפדני ודיסקרטי שיאפשר לצוות הרפואי לבחון את מצבו הבריאותי והפיזי, להכיר אותו טוב יותר ולעמוד על מאפייני אישיותו. תהליך זה כולל את השלבים הללו:

ראיון טלפוני

הראיון הטלפוני נעשה במטרה לבצע סינון ראשוני של המועמדים, בהתאם לקריטריונים שונים שעליהם נפרט בהמשך.

ראיונות עומק אישיים

כל מועמד אשר פונה לבנק הזרע יוזמן לסדרת ראיונות שבהם יספר על עצמו, על עיסוקיו, על הרקע המשפחתי שלו, על השכלתו, על תחביביו ועוד. סדרת הראיונות תאפשר לאנשי הצוות לגבש תמונה כללית על המועמד ולערוך אנמנזה המתבססת על הפרטים שמסר.

בדיקת זרע

המועמדים לתרומה יעברו גם בדיקת זרע, כדי לוודא כי הוא איכותי מספיק וכי הם כשירים לתרום זרע. בדיקות הזרע ייעשו גם ביום מתן המנה, לאחר ההפשרה.

בדיקות דם

כל תורם יידרש לעבור בדיקות דם שונות, אשר יאפשרו לצוות הרפואי לבדוק את מצבו הבריאותי הכללי, לבחון ערכים שונים ולאסוף נתונים פיזיולוגיים חשובים. כמו כן, בדיקות אלו יאפשרו לשלול את קיומם של זיהומים ומחלות מין שונות, כולל זיבה, עגבת (סיפיליס), הפטיטיס B ו-C, איידס (HIV) ועוד. הבדיקות הללו נעשות אחת לשלושה חודשים לפחות.

בדיקות פיזיולוגיות כלליות

לצד בדיקת הדם תתבצע לתורם בדיקה פיזיולוגית כללית, הכוללת גם בחינה של התיק הרפואי וסקירה מקיפה בנוגע למחלות משפחתיות. בדיקה זו תוכל להצביע על מצבו הפיזי של המועמד, ואף לאתר תסמינים אשר עשויים להעיד על מחלה או על ממצא חריג.

בדיקת הצ'יפ הגנטי

אחד השלבים החשובים ביותר בסדרת הבדיקות אותן עובר כל תורם פוטנציאלי, נוגע לגנטיקה של הנבדק. בשלב זה נבדקת האפשרות לקיומו של פגם גנטי מסוים או נשאוּת של מחלה גנטית, אשר עשויים להשפיע על תקינות ההיריון העתידי.

לצורך זה, עוברים התורמים את אחת הבדיקות הגנטיות המתקדמות והמקיפות ביותר שקיימות היום: בדיקת הצ'יפ הגנטי, אשר בודקת כ-106 מוטציות גנטיות. הבדיקה נעשית על ידי נטילת דגימת דם פשוטה, שנבחנת במעבדות החדישות של בית החולים.

**המסלול שעוברים התורמים אינו מבטיח את קליטתם במאגר באופן מידי. בתחילת התהליך הם ייאלצו לעבור תקופת המתנה מסוימת, עד לקבלת תוצאות הבדיקות כולן. בזמן זה. הם יזומנו למפגשים עם אנשי צוות בנק הזרע, כדי שיוכלו לאסוף על כל תורם את כל המידע הנחוץ להם.

מהי, בעצם, תרומת זרע?

תרומת זרע היא למעשה מנת זרע מהגבר אשר נשמרת בתנאים מיוחדים למשך זמן רב, ובהקפאה עמוקה. תרומת הזרע נשמרת במצב זה ומוצעת לנשים ולזוגות שאינם יכולים (או שאינם רוצים) להביא ילד לעולם בדרך אחרת. תרומת הזרע נשמרת היטב במערכת השימור המיוחדת של בנק הזרע, כך שלאחר הפשרתה ניתן יהיה להפרות באמצעותה את האישה.

מי יכול לתרום זרע?

אף שגברים יכולים, מבחינה תאורטית, לספק תרומת זרע לאורך כל חייהם (מערכת הרבייה של הגבר ממשיכה לייצר זרע, למעשה, לאורך כל חייו), לא כל אדם יוכל לתרום זרע לבנק הזרע. ישנם קריטריונים ברורים אשר קובעים מיהו מועמד מתאים ומי לא, כדי ליצור מאגר תורמים איכותי ככל האפשר.

לבד מהבדיקות שחייב לעבור כל תורם לפני כניסתו למאגר התורמים, הוא חייב לעמוד בכמה קריטריונים בסיסיים, עוד לפני הגשת הבקשה למתן תרומת זרע:

  • עליו להיות רווק
  • עליו להיות בן 20-32
  • עליו להיות בריא בגופו ובנפשו.

הקריטריונים המצוינים לעיל נקבעו על ידי משרד הבריאות הישראלי ומחייבים את כל בנקי הזרע בארץ. עם זאת, כל בנק בפני עצמו מגדיר עוד שורה של קריטריונים המבטיחים את איכות התרומות.

תרומת זרע בישראל

תרומת זרע בישראל נתפסת לא פעם באור שונה, יחסית למדינות מערביות רבות, וזאת בעיקר בשל היבטים הלכתיים שונים. האיסורים על הוצאת זרע לבטלה ועל היריון למי שאינו בעלה של האישה, הופכים את הצעד הזה למורכב יותר מבחינה הלכתית – אך ישנם מצבים רבים שבהם ניתן לכך אישור גם מצד הפוסקים הגדולים של ימינו.

הבדל נוסף ביחס למדינות רבות בעולם נוגע לזהות התורם: בעוד בישראל נותרים התורמים תחת חיסיון, הרי שבמדינות אחרות נחשפת התורמת לזהותו ולמראהו של התורם. לכן אם תבחרי להרות מתרומת זרע של תורם זר, תוכלי לדעת מיהו ולהיחשף לזהותו – דבר שאינו אפשרי כלל בארץ.

נציין בהקשר זה כי בנק הזרע של הרצליה מדיקל סנטר הצטרף למרכז הרישום הארצי לתרומות זרע – מרכז חדש אשר מטרתו להבטיח סדר רב יותר בנושא מתן תרומות זרע בישראל. המאגר הוקם במטרה לעקוב אחר מעבר תורמים בין בנקי זרע, ושותפים בו בנקי הזרע המובילים בישראל.

בחירת תרומת הזרע על ידי האישה

כל תרומה אשר זכתה לאישור מידי הצוות בתום סדרת הבדיקות הקפדנית, מועברת למאגר התורמים – שם יוזנו נתוניו הכלליים של התורם (נתונים הנוגעים בעיקר למראה החיצוני ושאינם חושפים את זהותו ואת פרטיו האישיים). לאחר מכן היא תושם בהקפאה.

הנתונים אשר נאספו על כל תורם ותורם מוזנים לקטלוג דיגיטלי נוח ופשוט להתמצאות, שנוכל אף לשלוח אל תיבת הדואר האלקטרוני הפרטית שלך, בכל עת. אנו מודעים למשמעות ההחלטה ומתייחסים אליה בכובד ראש, על כן יעמדו לרשותך כל העת אנשי הצוות המנוסים, שישמחו לסייע לך בבחירה.

מאגר הנתונים המופיע בקטלוג מפורט במיוחד, וכולל נתונים כמו גובהו של התורם, צבע שיערו, גילו ואף מזלו האסטרולוגי. אם תרצי, תוכלי לבחון תורמים פוטנציאליים גם ממאגרים של בנקי זרע רבים בחו"ל, המציעים חבילות רכישה אטרקטיביות הודות לשיתוף הפעולה צמוד עמנו.

לאחר בחירת התרומה יוודא צוות בנק הזרע כי ישנה התאמה בינך לבין התורם. בתום התהליך, ולאחר קבלת תוצאות כל הבדיקות, ניתן יהיה להתחיל בתכנית הטיפול אשר תואמה עם הרופא המטפל או עם הצוות הרפואי בבנק הזרע.

למידע נוסף וייעוץ, נא להתקשר לטל': 09-7740512

דיסקרטיות מובטחת