Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח קיבוע עמוד שדרה מותני
ניתוח קיבוע עמוד שדרה מותני

ניתוח קיבוע עמוד שדרה מותני

כאבי גב תחתון נחשבים שכיחים מאוד בימינו. רבים מאִתנו צפויים לסבול מכאבים באזור זה, ברמה כזו או אחרת, אך מעטים יודעים כי הופעתם עשויה להצביע על בעיה רפואית חמורה: בעיה נוירולוגית, שאם לא תטופל בהקדם תגרום לנזק עצבי ארוך טווח ואולי אף תמידי.

ניתוח קיבוע עמוד שדרה מותני מתבצע לא פעם במרכז המצוינות לנוירוכירורגיה של בית החולים הרצליה מדיקל סנטר בדיוק מסיבה זו: כדי למנוע מבעוד מועד פגיעה נוירולוגית קשה.

על אורתופדיה וקיבוע חוליות: כדי למנוע לחץ על שורשי העצבים

ניתוח קיבוע עמוד שדרה מותני נעשה בדרך כלל בשל תזוזה של חוליה או בעקבות שינויים שונים בצורתה (לרוב בשל תהליכים ניווניים של העצם) – מה שעלול לגרום ללחץ על שורשי העצבים באזור ואף על חוט השדרה עצמו.

חשוב להבין: עמוד השדרה הוא אזור צפוף מאוד, שבו מתרכזים יחד שורשי עצבים מרכזיים, חוליות, עצמות, דיסקים בין-חולייתיים ועוד.

  • כל שינוי, ולו המזערי ביותר, יכול להשפיע מאוד על המבנה המורכב של עמוד השדרה ובהתאם – ללחוץ על שורש עצב חשוב.
  • עמוד השדרה המותני, אשר כולל את החוליות התחתונות, מתמודד עם לחצים ועומסים כבדים לאורך חייו של האדם – בין אם בשל ישיבה ממושכת, נשיאת משאות כבדים, פגיעה חיצונית או סיבות רבות נוספות.
  • הסיכוי לתזוזה של אחת החוליות, לשינוי במיקומה או בצורתה יהיה, אם כן, גבוה למדי. המשמעות של מצב שכזה ברורה: סכנה לפגיעה נוירולוגית חמורה, בשל הפעלת לחץ על סיבי עצבים מרכזיים סמוך לחוליה הפגועה.

הלחץ על סיבי העצב יכול לגרום להשלכות רבות. אלו רק חלק מהן:

  • כאבים חדים, 'שורפים' ומתמשכים בגב התחתון
  • הקרנת הכאבים אל הגפיים התחתונות
  • תחושת הירדמות או נימול בגפיים התחתונות
  • אובדן תחושה בגפיים (זמני או מתמשך)
  • חוסר שליטה על הסוגרים
  • בעיות בהגעה לזקפה.

במקרים אלו ניתוח קיבוע עמוד שדרה מותני יהיה הליך הכרחי ולעתים אף דחוף מבחינה נוירולוגית. במהלך הניתוח, המתבצע בדרך כלל תוך שיתוף פעולה בין מומחי נוירוכירורגיה ואורתופדיה הפועלים בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר, תוחזר למקומה החוליה הבעייתית ותקובע לחוליות הסמוכות לה. במידת הצורך, יתוקנו גם השינויים הניווניים שהתרחשו בה.

מתמודדים עם כאבים בלתי פוסקים באזור הגב התחתון?

לא בטוח שמדובר בכאב חולף או 'רק' במצב של פריצת דיסק.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם.