Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח סרטן ריאות
ניתוח סרטן ריאות

ניתוח סרטן ריאות

רקע על סרטן בריאות

ניתוח סרטן ריאותהריאות מהוות חלק משמעותי במערכת הנשימה. האוויר אותו אנו נושמים עובר דרך קנה הנשימה והסימפונות אל הריאות לצורך ספיגת החמצן לדם ופליטת דו תחמוצת הפחמן. החמצן נישא דרך זרם הדם לכלל אברי הגוף ואילו דו תחמוצת הפחמן נפלטת מהגוף באמצעות נשיפת האוויר מהראות

סרטן ריאות הוא המחלה הממארת השכיחה ביותר בעולם כיום. מדי שנה מאובחנים בישראל כ- 1,500 חולים בסרטן הריאות. למעלה מ- 90% ממקרי סרטן הריאות מיוחסים לעישון, ובהתאמה, מרבית החולים הם גברים מעשנים לאחר גיל 40. בשנים האחרונות, ככל שהעישון הופך שכיח יותר גם בקרב נשים, חלה עליה משמעותית גם במספר הנשים שלוקות בסרטן ריאות.

מקובל להבחין בין סרטן ריאות ראשוני שמקורו בריאות עצמן, לבין סרטן ריאות משני שהתחיל באבר גוף אחר, והתפשט אל הריאות. סוגי סרטן הריאות העיקריים הם סרטן תאים קטנים (small cell lung cancer) וסרטן שאינו של תאים קטנים (non small cell lung cancer). כ- 80% ממקרי סרטן הריאות הם סרטן שאינו של תאים קטנים.

אבחון וטיפול בסרטן ריאות

סימפטומים אופייניים לסרטן ריאות כוללים שיעול מתמשך, שיעול עם הפרשה דמית, קוצר נשימה, כאב תוך כדי שיעול או במהלך שאיפת אויר, כאב באזור הצלעות, עייפות, וחוסר תאבון.

סרטן ריאות יאובחן באמצעות בדיקות דימות של דרכי הנשימה והריאות, וכן על ידי נטילת דגימות רקמה מהריאות עצמן. לאחר קביעת סוג הגידול הסרטני וכן שלב ודירוג המחלה יקבע הטיפול המיטבי. טיפול בסרטן ריאות יכלול בדרך כלל ניתוח ריאות, טיפול כימותרפי, וטיפול בקרינה. לעתים יהיה צורך בטיפול כימותרפי או בטיפול בקרינה טרם ביצוע ניתוח, על מנת לצמצם את גודלו של הגידול ולהפכו לנתיח.

במידה והמחלה מאובחנת בשלביה המוקדמים (שלב 1 ו- 2, כ- 30% מכלל החולים), ניתן לבצע ניתוח לכריתת הגידול. ניתוחי ריאות יבוצעו על ידי רופאים מומחים המתמחים בניתוחי ריאות. במקרים מפושטים יותר, סרטן הריאות אינו ניתן לטיפול ניתוחי, אלא לטיפול תרופתי וקרינתי בלבד.

ניתוח לכריתת גידול בריאה

ניתוחי כריתת ריאה מבוצעים במקרה של סרטן ריאה מסוג 'תאים שאינם קטנים' (בלעז, non-small cell carcinoma, NSCLC). בהתאם למצבו הרפואי של המטופל, ניתן לבצע ניתוח לכריתת כל הריאה, לכריתת אונה בלבד, או ניתוח שמכונה 'כריתת יתד', במהלכו נכרת רק קטע קטן של הריאה. ניתוח זה אינו שכיח ויבוצע רק אם תפקוד הריאות אינו תקין. עם עידן הטכניקות החדישות ביותר באבחון וטיפול בסרטן הריאות, ובמיוחד עם ערנות הציבור לפנות לבדיקות בשלב מוקדם יותר, יש צפי לעלייה בגילוי מוקדם של גידולים אלו, ולכן ניתן טיפול יעיל יותר בסוג זה של גידולים.

ניתוח רובוטי להסרת גידול בריאה

בשורה למי שנתגלה אצלו גידול סרטני בריאה: ב"הרצליה מדיקל סנטר" החלו לאחרונה לבצע ניתוחי ריאות לטיפול בסרטן באמצעות רובוט דה וינצ'י, שיש להם יתרונות משמעותיים עבור המטופל.

ניתוחי ריאות ברובוט הם המילה האחרונה בתחום וה"מדיקל" הוא בית החולים הראשון בישראל שמכניס לשורותיו באופן מסודר כירורגיית חזה רובוטית לסרטן ריאות, הזמינה לכל מי שיבחר להינתח באמצעותה.

הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לבצע היום פרוצדורה מינימלית יותר: במקום לכרות את כל אונת הריאה – ניתן להסתפק בהסרת הגידול עם שולי ביטחון ובלוטות לימפה, שתגרום פחות נזק למטופל, תשאיר לו יותר רקמה ריאתית – ואף תביא לתוצאות אונקולוגיות וקליניות משופרות. למידע נוסף על הניתוח הרובוטי לחצו כאן.

 

 

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם