>
>
היצרות השופכה – טיפול חדשני בלון אופטיליום
היצרות השופכה – טיפול חדשני בלון אופטיליום

היצרות השופכה – טיפול חדשני בלון אופטיליום

היצרות השופכה הינה מצב המתפתח אצל גברים כתוצאה מהתפתחות רקמה צלקתית, אשר גורמת לעיבוי וחספוס דופן השופכה. במקרה כזה, יחלו קשיים ואף עצירה מלאה בזרימת השתן לאורך צינור השופכה.
הסיבות להיווצרות החסימה מגוונות ונעות בין דלקות מקומיות, חבלות, התערבות כירורגית ולעיתים אף ללא סיבה ידועה.

טכניקה חדשה אשר נכנסת לשימוש בימים אלה בבית החולים הינה פיתוח חדשני של בלון אופטליום ייחודי המצופה תרופה. הבלון מאפשר הרחבה של צינור השופכה, ולהביא לשיפור של-70% בסימפטומים.

ד"ר אורי גור, מומחה לכירורגיה אורולוגית, עם מומחיות באורולוגיה שיחזורית ובתיקון היצרויות השופכה מסביר "בעבר ניתוח אורתרופלסטיה, היה הפתרון היחיד, אבל כיום יש לנו פתרונות ביניים, שנותנים תוצאות טובות ולעתים אף יכולים לחסוך את ביצוע הניתוח הכירורגי. את ההליך ניתן לעבור בהרדמה מקומית בלבד, במהלכה מוחדר הבלון לשופכה, כאשר הציפוי של הבלון הינו תרופה המעודדת את החלמת הצלקת. הבלון יכול להתאים למי שעבר הרחבה כושלת או כפרוצדורת ביניים לפני ניתוח".

אפרים, המנותח הראשון שעבר את ההליך אצלנו מעיד: "לפני כ-4 חודשים עברתי ניתוח להרחבת השופכה, אשר לא צלח והותיר אצלי נזקים וחששות. לאחר בירור הגעתי לד"ר גור. הרוגע, הידע והסבלנות שלו שכנעו אותי במהרה שהגעתי לידיים הנכונות! סמכתי עליו כשהציע את ההליך ולא חששתי להיות הראשון שעובר את זה בבית החולים שלכם"

יתרונות ההליך –

  • פרוצדורה קצרה בחדר הניתוח
  • ניתנת לביצוע בהרדמה אזורית
  • 250% שיפור בזרם השתן
  • 70% מהמטופלים מדווחים על פתרון עמיד לכשנתיים
  • עשויה לחסוך ניתוח

למידע נוסף על ההליך החדשני ניתן לקרוא כאן