Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
מחלות עור ומין
מחלות עור ומין

מחלות עור ומין

התחום הרפואי של מחלות עור ומין, או דרמטולוגיה (מיוונית: "תורת העור"), מאגד בתוכו שורה ארוכה של מחלות המופיעות על גבי מעטפת הגוף – לרבות העור, השיער והקרקפת, הציפורניים והפה – וכן באיברי המין החיצוניים. הקשר בין התחומים האלו הדוק מאוד, כפי שתעיד העובדה שלאחוז ניכר מאוד ממחלות המין קיים ביטוי מוחשי על גבי העור.

מכאן נובע שאוכלוסיית היעד של מרפאות עור ומין רחבה במיוחד, החל מפעוטות מגיל הלידה ועד לאנשים הנמנים על האוכלוסייה המבוגרת.

הרופאים המומחים אצלנו בביה"ח מספקים ייעוץ, אבחון וטיפול בכלל המחלות המאפיינות את התחום, עבור גברים ונשים כאחד, לרבות:

  • אלרגיות
  • מחלות ויראליות, כולל יבלות
  • קונדילומות – יבלות באיברי המין הזכריים או הנקביים המועברות על ידי נגיף הפפילומה האנושי (HPV) במהלך קיום יחסי מין
  • מחלות אוטואימוניות של העור, דוגמת זאבת אדמנתית או דרמטומיוזיטיס
  • אקנה
  • הרפס
  • אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור)
  • סרטן עור, דוגמת מלנומה

מהן הבדיקות שאנו מציעים?

אבחון של מחלות עור ומין הוא הצעד המרכזי בדרך להתמודדות איתן. למרות שבחלק מהמקרים ניתן להבחין במחלות במבט חיצוני, על רקע העובדה שהעור הוא המעטפת של הגוף והאיבר הגדול ביותר בו, יש מקרים רבים בהם נדרשת בדיקה מקיפה לאיתור המחלה וגורמיה – וכמובן, על מנת להתאים את הטיפול המיטבי. הבדיקה המקיפה היא הכרחית במקרה של פתולוגיות המופיעות בשכבות התחתונות יותר של העור, הדרמיס וההיפודרמיס, ומחלות הנובעות מגורמים פנימיים ומזיהומים.

כדי לקבל את התמונה המלאה לגבי מצב המטופל או המטופלת, אנחנו בהרצליה מדיקל סנטר מבצעים בדיקות דם, בדיקות הדמיה (כולל אולטרסאונד), ביופסיות, בדיקות PCR למחלות מין, בדיקה לאיתור נוכחות הטפיל לישמניה (שושנת יריחו) ועוד.

טיפול במחלות עור ומין – מידע כללי

טיפול במחלות עור ומין לובש כמה צורות. ראשית, נבצע טיפול שורשי שמטרתו להילחם בגורמים המביאים לאותן מחלות ותסמינים עוריים, בהתאם לתוצאות הבירור הראשוני. הטיפול בהקשר הזה עשוי לכלול תרופות, תכשירים, טיפול באמצעות אור (פוטותרפיה) וטיפול פולשני בטכניקות דרמטוכירורגיות.

חלק מרכזי אחר בהתמודדות עם מחלות עור ומין הוא הפן האסתטי, לשיפור מראה העור ולהקלה על התסמינים. תחת הקטגוריה הזו בולטים בין השאר טיפולי פילינג, הזרקת בוטוקוס או חומצות היאלורוניות, הסרת סרחי עור (בשפת העם "פלולות"), הסרת גידולים שפירים או הסרת שומות בשיטת פרופסור מרדי, ללא ניתוח.

אישה מתעוררת במיטה ומגרדת את העור

מהם הניתוחים והטיפולים שניתן לעשות אצלנו?

מרפאת העור והמין שלנו מציעה את מגוון שיטות האבחון והטיפול הנדרשות כיום, הן בהתמודדות מול שורש המחלה והן בכל הנוגע לשיפור המראה החיצוני ולהקטנת הביטויים המוחשיים שלה. הטיפולים נעשים בשיטות חדישות, באמצעות מגוון החומרים והכלים העומדים בתחום.

יש להדגיש שחלק ממחלות העור והמין דורשת אבחון והמשך טיפול אצל מומחים בענפי הרפואה השונים: לדוגמה, מומחים במרכז להסרת גידולים ממאירים, אלרגולוגים במקרה של מחלות אלרגיה או פרוקטולוגים במקרה של מחלות המופיעות בפי הטבעת. העובדה שרוב המומחים נמצאים תחת המעטפת של בית החולים, כאשר המטופלים נמצאים תחת מעקב שוטף של המרפאה, מקלה משמעותית, חוסכת זמנים ומשפרת את טיב הטיפול הרפואי.

עומדים לצידכם לאורך כל הדרך

המטופל במרפאת העור והמין של הרצליה מדיקל סנטר נהנה משורה ארוכה של יתרונות. במרכז תמצאו מגוון מומחים בענפי הרפואה השונים, כולל מומחי דרמטולוגיה. בכך ניתן לכם הטיפול המיטבי ביותר, עם ליווי אישי מקיף: החל מהבירור הראשוני, דרך התאמת הטיפול ועד ביצוע מעקבים ובדיקות תקופתיות במידת הצורך.

אצלנו תוכלו לקבל ייעוץ או טיפול בצורה המהירה ביותר האפשרית, אפילו מיידית, ללא המתנה ארוכה של שבועות וחודשים (פרק זמן בו מחלות עור ומין עלולות להחמיר ולהתפשט). המשמעות של כל אלה היא שהדרך להקלה על מצב העור של המטופל, למניעת החמרה של המחלות ולשיפור איכות החיים נעשית קצרה ופשוטה יותר מאי פעם.

 

מעתה לא צריך לחכות! ניתן להגיע לפגישת יעוץ אצל רופא מומחה תוך 24 שעות!
צרו קשר וניפגש בקרוב.


השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם