Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח מתיחת בטן
ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטןעור גופנו עשוי רקמות אלסטיות מאוד, אשר מאפשרות ל'מעטפת' הגוף להסתגל לשינויים. כך קורה גם כאשר הבטן תופחת למימדים גדולים. אך עם זאת, במידה ומרזים באופן משמעותי עשויים להיווצר עודפי עור רבים באזור הבטן, וייתכן והפיתרון היחיד יהיה ניתוח מתיחת בטן.

ניתוחים למתיחת בטן נעשים במטרה להעניק לעור ולבטן כולה מראה צעיר ויפה יותר. במקום העודפים הרבים אשר מצטברים אצל רובינו באזור זה, זוכה המטופל לעור שטוח וחלק מאוד, יחסית למצבו לפני הניתוח. בעזרת המנתחים הפלסטיים של הרצליה מדיקל סנטר, תזכה לתוצאות הטובות ביותר.

למי מיועדים ניתוחי מתיחת בטן?

ניתוחים פלסטיים אלו מיועדים בעיקר למי שסובל מעור מדולדל ורפוי באזור הטבור, הבטן התחתונה והמותניים. אנשים רבים נאלצים להתמודד עם עודפי עור רבים באזור זה בשל אירועים שונים שעברו בחייהם, מבלי שהם מצליחים להיפטר מהם כראוי.

לרוב, עודפים אלו נוצרים בעקבות ריבוי לידות, בעיקר בקרב נשים מבוגרות יותר אשר עור הגוף שלהן פחות אלסטי, ועקב הרזייה דרסטית של עשרות קילוגרמים, אשר אמנם הפחיתה משמעותית במשקל אך לא טיפלה בעור, שנותר באותם מימדים בהם היה לפני כן.

אורח חיים ספורטיבי קפדני אמור בדרך כלל להביא לשיפור משמעותי ואף להיעלמות כמעט מוחלטת של עודפי העור הללו, אך כפי שציינו, לא תמיד זה אכן כך. הגיל, מספר הלידות וכמות הקילוגרמים שהושלו ממשקל גופו של המטופל, יש בהם כדי לקבוע לא פחות לגבי גורלו של העור העודף.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

לפני הניתוח יבדוק הרופא את מצב העור, השרירים ורקמות השומן באזור הבטן, ויחליט באילו מימדים לבצע את הפעולה הכירורגית. הניתוח ייעשה תמיד בהרדמה כללית, כאשר החתך בעור יתבצע בשיפולי הבטן התחתונה, בכדי שניתן יהיה להסוות היטב את הצלקת לאחר ההחלמה.

באופן כללי, הניתוח מטפל לא רק בעור העודף אלא כשיש צורך, גם בשרירי הבטן, אשר הופכים להיות רפויים יותר ויותר עם הזמן. ה'מתיחה' מחזקת את אותם שרירים ומלבד המראה החיצוני המשופר, יזכה המטופל גם לבטן יציבה ושרירית יותר, שתוכל לתמוך בגופו מעתה בצורה טובה ואפקטיבית הרבה יותר.

ישנם כיום שני סוגים של ניתוחי מתיחת בטן, אשר קשורים לכמות העור העודף באזור:

  • מתיחת בטן כללית: זהו הניתוח המקיף והממושך יותר, אשר מבוצע במטופלים בעלי עודפי עור רבים באזור הבטן. כאן, מלבד חיזוק השרירים וסילוק עודפי העור, ימקם הרופא מחדש גם את הטבור. עם זאת, לרוב השינוי במיקום הטבור לא מורגש.
  • מתיחת בטן 'קטנה': זהו ניתוח אשר מתאים בעיקר לסובלים מעודפי עור קלים, לרוב באזור הבטן התחתונה. בניתוח הזה יסולקו עודפי עור מהבטן התחתונה בלבד, כאשר הטיפול בשרירי הבטן יהיה לרוב מינורי.

בניתוחי מתיחת בטן ניתן לעיתים לשלב גם שאיבת שומן בסיסית. עודפי השומן יוצאו לרוב יחד עם רקמות העור העודפות, ולא ידרשו התערבות כירורגית מיוחדת. בנוסף, כמות השומן ש'תישאב' במהלך מתיחת בטן תהיה ברוב המקרים מזערית יחסית לשאיבת שומן קלאסית.

התאוששות מניתוח מתיחת בטן

ניתוחי מתיחת בטן מצריכים ברוב המקרים אשפוז יום בלבד. לכל היותר, יישאר המנותח בבית החולים עד 24 שעות מרגע ההתאוששות. בימים הראשונים הוא יתקשה ללכת זקוף ויחוש לחץ משונה באזור המנותח, שיחלוף בהדרגה.

בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח יתבקש המטופל ללבוש חגורת בטן מיוחדת, אשר תסייע לתמיכה בשרירים המתאוששים. בנוסף, מומלץ לנוע וללכת כמה שיותר בכדי לזרז את ההחלמה, אך להקפיד מנגד על מנוחות רבות, כדי לאפשר לגוף להחלים ולצבור אנרגיה.

לאחר כשלושה שבועות יורשה המנותח לחזור לפעילות סדירה, אך עדיין לא יוכל לבצע פעילות ספורטיבית או עבודה מאומצת, משום שכמעט כל תנועה כזו עשויה לאמץ גם את שרירי הבטן. הצלקות שמותיר אחריו ניתוח מתיחת בטן יהפכו לאחר כמה חודשים לבהירות יותר וכמעט שלא ייראו.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם