Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוחי חיך ולוע
ניתוחי חיך ולוע

ניתוחי חיך ולוע

החיך והלוע הם שני החלקים שאחראיים אולי יותר מכל על קביעת הצליל המופק מהפה, עומקו וחוזקו. שני האיברים הללו אחראיים גם לבליעה, לשאיפת ונשיפת האוויר, להפרדה בין חלל הפה לאף ועוד. בעיות בשני האיברים הללו עלולות להשפיע על הדיבור, האכילה, הבליעה והנשימה ולהזדקק לביצוע ניתוחי חיך ולוע.

אם קיימת בעיה מולדת או נרכשת, בחיך או בלוע, אתה מוזמן אל בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר, כאן תוכל לטפל בבעיה ולפתור אותה, בעזרת בכירי הרופאים בתחום.

בעזרת המידע שריכזנו כאן, תוכל לקבל מידע נוסף על הניתוחים השונים הקשורים לבעיות חיך ולוע, וכיצד יש להתכונן אליהם.

ניתוחי חיך שסוע

בעיה נפוצה נוספת באזור חלל הפה היא מקרה של חיך שסוע: חלקו העליון של חלל הפה לא נסגר בצורה טובה במהלך התפתחות התינוק, מה שמביא להיווצרות 'חור' בין חלל הפה לאף. עד היום, לא ידוע מהו הגורם המדויק להיווצרות חיך שסוע, אך ייתכן והגורם התורשתי ומתן תרופות מסוימות הם שמגדילים את הסיכויים להיווצרותו.

לתופעת החיך השסוע יש השלכות בריאותיות רבות, ולאו דווקא אסתטיות. השסע נמצא בחלקו העליון של חלל הפה ולכן הוא אינו גלוי לעין, אך מבחינת התינוק, מדובר בסבל לא קטן: הוא עלול להתקשות ביניקה ובשתייה מבקבוק (עד כדי דליפת הנוזל דרך האף), עשויים להתפתח אצלו קשיים בדיבור, בעיות בשמיעה וכן גדילה לא תקינה של מערכת השיניים.

ניתוח חיך שסוע מתבצע לרוב בין תשעה חודשים לשנה וחצי מיום היוולדו של הפעוט – השלב בו הוא אמור להתחיל ברכישת מיומנויות הדיבור. במהלך הניתוח, מוחזרות ומוצמדות זו לזו רקמות החיך וכן נעשה שחזור של מערכת השרירים באזור זה. לאחר הניתוח, אין להניק את התינוק או לאפשר לו להכניס ידיים לפיו, כדי להבטיח איחוי מושלם.

ניתוחי אנדואידים ושקדים

השקדים והאנדואידים הם מעין בלוטות אשר מתפקדות, כך על פי הדעה הרווחת, כחלק מהמערכת החיסונית בגופנו. השקדים נמצאים בין שני צידי הלוע, במורד הגרון ואילו האנדואידים (השקד השלישי או שקדון) נמצאים מעליהם, מאחורי חלל האף.

התכונה האופיינית לבלוטות הללו היא גם זו שיוצרת את הבעייתיות שבהן: השקדים והאנדואידים מתנפחים לא אחת, ככל הנראה בתגובה לדלקת או זיהום ובניסיון להילחם בהם – תופעה המוכרת לכל מי שלקה פעם בכאב גרון חריף.

אך תופעה שגרתית זו עלולה להיות מזיקה, במקרה בו הבלוטות מתנפחות יתר על המידה. במצב כזה, הן עלולות להפריע לבליעה ולנשימה ולכן, ימליץ הרופא על כריתת האנדואיד, השקדים או כולם גם יחד.

לרוב, ההחלטה הזו תתקבל אם המטופל סובל מדלקות כרוניות, קושי נשימתי, דום נשימתי בשינה ועוד – תופעות נפוצות בקרב ילדים קטנים. ניתוחי אנדואידים ושקדים מתבצעים בהרדמה מלאה, ונמשכים לרוב בין חצי שעה לשעה. המטופלים משתחררים לביתם ביום הניתוח או למחרת.

למידע נוסף על ניתוחים להסרת שקדים

מתלה לועי

ניתוח מתלה לועי הוא ניתוח שמבוצע בעיקר לאחר ניתוח חיך שסוע ומטרתו תיקון הפרעות בדיבור. חשוב לדעת כי הניתוח לתיקון השסע אינו מבטיח פיתרון לכל הליקויים: המטופל עלול לסבול מבעיות בדיבור ואלו לרוב לא ייפתרו בעצמן, ללא עזרה חיצונית ומלאכותית.

ניתוח מתלה לועי נעשה תוך התאמה ספציפית למטופל, משום שמבנה חלל הפה שונה בין אדם לאדם. למעשה, כיום מבוצעים לפחות 30 ניתוחים המוגדרים כניתוחי מתלה לועי – כל אחד מהם מותאם ככל האפשר למקרה הספציפי ממנו סובל המטופל.

ניתוח המתלה הלועי נעשה, כמובן, בהרדמה מלאה ואורך כשעה וחצי לרוב. המנותח ישוחרר לביתו כמה שעות לאחר תום הניתוח וההתאוששות. בימים שאחרי הניתוח מומלץ לנוח במשך כשבוע ולצרוך כלכלה נוזלית בלבד, קרה או פושרת.

בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר מעמיד לרשותך את טובי הרופאים המומחים בכירורגיית החיך והלוע. כאן תוכל ליהנות מאשפוז ברמה של חמישה כוכבים, טיפול מקצועי וצוות רפואי מיומן ומנוסה.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם