>
>
ניתוח בלוטת התריס ללא חתך חיצוני
ניתוח בלוטת התריס ללא חתך חיצוני

ניתוח בלוטת התריס ללא חתך חיצוני

הליך חדשני להסרת בלוטת התריס ללא צלקות, עם תוצאות קליניות מצויינות לצד שמירה על פגיעה אסתטית מינימלית.

מקרים כמו סרטן בלוטת התריס, יתר פעילות של הבלוטה או נוכחות גידולים שפירים או ממאירים (סרטניים) בבלוטות יותרת התריס לעיתים מחייבים ביצוע של ניתוח. הפרוצדורה הכירורגית היחידה, שהוכחה במרפאה הינההסרת הבלוטה (חלקה או במלואה). ניתוח לכריתת בלוטת התריס, הוא ניתוח שגרתי ונפוץ מאוד שעד היום היה מבוסס על ביצוע חתך צווארי, וצלקת בצוואר, מזערית עד כמה שתהיה, הינה דבר שקשה להסתיר.

הניתוח החדשני- כריתה ללא חתך חיצוני

בשנים האחרונות התפתחו שיטות לבצע את כל הפעולות הכירורגיות הנדרשות דרך פתחי הגוף הטבעיים, על מנת למזער סיכונים, לאפשר החלמה מהירה ועוד.

בהתאמה, מכשירי הניתוח האנדוסקופיים השתכללו, ומאפשרים למנתחים היום, לראות ולהבין יותר טוב את מקום הניתוח.

פרופ' גדעון בכר, מומחה אף אוזן גרון וכירורגית ראש וצוואר בקבוצת "אופאל" הפועלת ב"הרצליה מדיקל סנטר" ומנהל המערך לאף אוזן גרון במרכז הרפואי "רבין", הביא את הטכנולוגיה להרצליה והיה הראשון שניתח כאן בגישה החדשה.

פרופ' בכר מסביר, "נראה שאין הבדל בתוצאות הקליניות בין ביצוע כריתה בחתך צווארי לבין ביצועה דרך הפה, והיעילות של הניתוח בשתי הגישות היא גבוהה מאוד. בגישה החדשה דרך הפה ניתן לבצע את הסרת הבלוטה עקב הגדלה שפירה וגידול ממאיר, בדיוק כמו בגישה המסורתית. בגישה החדשה ניתן לכרות גם גידולים שפירים של יותרת התריס (פראתירואיד) עם שיפור מיידי ברמות הסידן בדם לאחר הניתוח – כל זאת ללא חתך חיצוני".

"פרופיל הבטיחות של הניתוח דרך הפה גבוה וההבדל המשמעותי מבחינת המנותחות והמנותחים הוא התוצאות האסתטיות המשופרות של הפעולה, שמאפשרת לבצע ניתוח בצוואר ללא חתך חיצוני. הדבר הזה הוא לא רק יתרון אסתטי – אלא גם מקל על ההתאוששות וההחלמה מהניתוח ומקצר אותן, פשוט כי הפצע הניתוחי קטן הרבה יותר, וכולו פנימי".

 

למידע נוסף וייעוץ קראו פה