פציעה או חשד לשבר: אפשר גם אחרת

אבחון או גיבוס לא מדוייקים של שבר עלולים להאריך את תקופת ההחלמה ואף לגרום לנזק בלתי הפיך.
כעת ניתן לקבל טיפול מקצועי, זמין, ומהיר הנעשה בסביבת טיפול אישית ונעימה על ידי אורתופדים מומחים ומנוסים בלבד!

המוקד האורתופדי

Break a leg או בתרגום חופשי, "הלוואי שתשבור רגל", היא ברכה מקובלת בתיאטרון, לפני שמתחילים הצגה. בעולם שמחוץ לבמות, שבר של עצם ברגל (וכמובן גם בעצמות אחרות) הוא לא תמיד מופע מרהיב – ולגמרי יכול להיות סיפור מההפטרה, שיימשך שעות ארוכות וכואבות.

 

השבר עצמו מתרחש בדרך כלל במפתיע, באופן ספונטני ובלי הכנה מוקדמת: תנועה לא נכונה, חבטה, נפילה, מעידה, איבוד שיווי משקל, חוסר זהירות או סתם בור – ובתוך שנייה הפכת לאדם שבור.

 

הטיפול בשבר בגפיים (לדוגמה) נראה לכאורה פשוט: מבצעים צילום רנטגן שמדגים אותו בדייקנות; ולאחר מכן מגבסים אותו עד שהוא מתאחה (או מפנים לניתוח אם הוא שבר מורכב או מרוסק).

 

בפועל, זה הרבה יותר מורכב וחמקמק, ודורש עין מקצועית ויד מיומנת: יש מקרים בהם עדיף מלכתחילה לבצע ניתוח לקיבוע השבר כדי שהוא יתאחה כראוי; וגם הגיבוס, שנשמע טריוויאלי ועניין של מה בכך, יכול לגרום לנזקים ארוכי טווח (עד כדי נכות), אם הוא לא נעשה במדוייק (למשל: בזווית לא נכונה).

 

פרט לכך, פעמים רבות נדרשת המתנה ארוכה לפני חדר הגבס עד לביצוע הגיבוס עצמו (וזאת בשלב שהאבחנה כבר ידועה וברורה לחלוטין) – כל זאת בזמן שהמטופל כאוב ומוגבל מאוד בתנועתו.

 

כל זאת בלי שבכלל דיברנו על טעויות גיבוס (שאינן נדירות): גבס הדוק מדי שלוחץ על כלי הדם; גיבוס שגוי שבוצע במנח לא נכון, ויגרום לעיוות קבוע ולנכות; גיבוס מיותר שכלל לא היה צריך לבצע; וביצוע גיבוס כאשר עדיף לנתח, דבר שיגרום לביצוע ניתוח מאוחר שתוצאותיו יהיו הרבה פחות טובות, משום שהזמן האופטימלי לבצעו הוא כמה שיותר סמוך למועד השבר.

 

טעויות אבחון וגיבוס בשברים רחוקות מלהיות נדירות או לא מוכרות. אחת הסיבות לכך היא שבמרבית המקרים, החולה פוגש מתמחה באורתופדיה (רופא צעיר שנמצא באמצע תהליך לימוד מקצוע האורתופדיה) – ולא מומחה באורתופדיה, רופא שמוסמך לעסוק בשברים ויש לו ניסיון ומיומנות בתחום.

 

זה עוד התסריט הפחות גרוע: במקרים רבים מי שמבצעים את האבחנה והגיבוס הם רופאים כלליים הפוגשים את המטופל במוקדים למיניהם. נכון שבאופן עקרוני, כל רופא יודע לזהות שבר בולט בצילום רנטגן ויכול לגבס – אבל בפועל, הדבר מעלה את הסיכון לטעויות אבחון וטיפול.

 

עדיף למנוע בעיות מאשר לטפל בהן

ברפואה, כמו בחיים בכלל, עדיף למנוע בעיות – מאשר לטפל בהן כשהן צצות ב"מלוא תפארתן" האורתופדית. במקרה הטוב והאופטימי, ניתן יהיה לתקן את הבעיה באמצעות טיפולים פיזיותרפיים ממושכים או בניתוח שיגרור החלמה ארוכה. במקרים רבים אחרים, בעיות אורתופדיות שנובעות מגיבוס שגוי – פשוט אי אפשר יהיה לתקן.

 

המוקד האורתופדי מבית מדיקל NOW הייחודי מאפשר קבלת אבחון וטיפול איכותי ומהיר במקרים של שבר, פציעת ספורט או כל חבלה אורתופדית אחרת ומציע אנשי מקצוע מיומנים, שייתנו אבחנה ראשונית מדוייקת והנחיות לטיפול המיטבי.

 

האבחון והטיפול נעשים רק על ידי רופאים אורתופדים מומחים ומנוסים (ולא מתמחים או רופאים כלליים), במסגרת מערך האבחון והטיפול המתקדם של בית החולים. הפנייה הראשונית למוקד היא באמצעות הטלפון ואינה מצריכה הגעה פיזית למקום.

 

סביבה נעימה, זמינות מירבית

המוקד החדש פועל בזמינות מירבית כדי לחסוך לך את זמן ההמתנה הממושך ולקצר למינימום את תהליכי הבירור והטיפול; מציע סביבה נעימה ושירות אישי וקשוב; כולל אמצעי דימות זמינים (כמו רנטגן, אולטרסאונד ו-CT, ואם יש צורך גם MRI) המפוענחים במהירות; ומצוייד במיטב העזרים האורתופדיים (כמו גבסים וקיבועים מסוגים שונים).

 

במוקד עומדים לרשותך אורתופדים מומחים במגוון ההתמחויות של אורתופדיה, מה שמבטיח טיפול מקצועי ומדוייק במיוחד: חבלה באצבע תטופל בידי כירורג כף יד; שבר ברגל בידי אורתופד כף רגל; מטופל צעיר בידי אורתופד ילדים; וכך הלאה.

 

הדבר מגדיל את מקצוענות הטיפול ומאפשר לך שקט נפשי: לא רק שאינך מטופל בידי רופא כללי, מתמחה או אפילו אורטופד מומחה – אלא שאת המקרה שלך מנהל אורתופד שיש לו התמחות-על באיבר שנפגע או אורתופד בעל מומחיות ייחודית בשברי טראומה (חבלות שגרמו לשברים).

 

ביה"ח ערוך לתת מענה לניתוחים אורתופדיים דחופים שנדרשים (וכמובן גם לניתוחים אורתופדיים אלקטיביים, שאפשר להמתין איתם זמן מה). הניתוחים מבוצעים בידי האורתופדים המקצוענים של המוקד החדש – כך שנשמר רצף טיפולי וקטן עוד יותר הסיכון לטעויות בטיפול.

לקבלת פרטים נוספים ובדיקת התאמתך לשירות, אנא השאירו פרטים:

    תודה רבה על פנייתך
    נציג יצור עמך קשר בהקדם