>
מומחי IVF במבט אישי
מומחי IVF במבט אישי

מומחי IVF במבט אישי

הבטחנו מודל טיפול אישי ואנו מקיימים. חשבנו שגם לכם מגיע להכיר טוב יותר את צוות המומחים של מרפאת אמא, שהיא מודל ייחודי בארץ, אשר מאגד את מומחי ההפריה החוץ גופית המובילים בארץ בשילוב שירות חדש של אחות ליווי אישית לכל תהליך ה-IVF.

במרפאה הרופאים עובדים כצוות מומחים, דבר אשר מעצים את איכות הטיפול ומוביל לאבחנה והמלצה רפואית מקיפה ובטוחה יותר.

שיטה זו מאפשרת אחריות קולקטיבית להחלטות הרפואיות, מבטיחה למטופלים המשכיות טיפולית רציפה, זמינות מירבית ושירות רפואי ברמה הגבוהה ביותר.

הושבנו את הרופאים המובילים של מרפאת אמא לשמוע מה הם חושבים על הפרייה חוץ גופית, מה מרגש אותם, מתי להפסיק, לאן הולך התחום, איך הם מרגישים כשהפריה נקלטת, וכשלא…וכמה טיפים חמים למי שמתחילים תהליך IVF .

ד"ר מיכה באום

ספר על אחת החוויות המרגשות שהיו לך עם מטופלת

נשים ומשפחות שהגיעו לאחר שאיבדו את יקיריהם והצלחנו להעמיד להן דור המשך. בנוסף, כל היריון בפני עצמו ובמיוחד במקרים שזהו הריון שלוקח זמן להשיג אותו – הוא תמיד הישג מרגש. כשמלווים זוגות ו/או נשים במהלך שנים, חשופים לסבל שהם עוברים ולכמיהה שלהם לילד. כשמצליחים להגשים להם את החלום –מתרגשים מאד. בכל פעם מחדש.

מתי תמליץ להפסיק תהליך הפריה?

עד היום אני מחפש קריטריונים בכדי לנסות ולהעריך מי באופן וודאי לא תיכנס להיריון. האמת, שנשים לא פעם מפתיעות אותנו. יחד עם זאת, במקרים של נשים מתבגרות למשל, כאלה שעברו את גיל ה-40 והן כבר לאחר מספר סבבי הפריה בהם לא התקבלו ביציות, או התקבלו ביציות באיכות ירודה, אני מאמין שלאחר מספר ניסיונות מוטב לעצור, לעשות חושבים מחדש, ולעיתים להפסיק את הטיפולים ולשקול אופציות נוספות.

מה לדעתך היתרון המשמעותי של מרפאת אמא?

מרפאת אמא מספקת רפואה מתקדמת של רופאים מובילים בתחום הפוריות, בשילוב של קשר רציף ואישי עם המטופל. בנוסף, מעמידה מרפאת אמא מערכת תמיכה ייחודית ומקצועית של רפואה משלימה. לדעתי, זהו שילוב מנצח.

מה האתגר הכי גדול בתחום ה- IVF?

האתגר העיקרי והחשוב: לאפשר לכל אישה/זוג, החפצים להרות ולהגשים את חלומם – להפוך אותו למציאות. האתגר הטיפולי הוא לתכנן תכנית טיפולית מעולה שתתאים למטופלת הספציפית (לא כל אישה מגיבה באותה צורה לאותה תכנית), ולגרום לה להרגיש טוב גם במהלך הטיפולים. בכל הפריה אני שואף לסיים את התהליך עם מטופלת בריאה בגופה ובנפשה כשהיא אוחזת תינוק בריא.

כיצד משפיעים עליך מקרים שמטופלת מרימה ידיים מתהליך הפריה?

השיחות עם מטופלות בהעדר הצלחה קשות לי במיוחד. הניסיון והוותק לא מחסנים מפניהן. מצד אחד אני מנסה להיות אמפטי לכאב ולכך שכל כישלון מרחיק אותה מהחלום שלה, ומן הצד השני אני נדרש להיות ריאלי. אני תמיד עושה חשבון נפש ושואל את עצמי אם הייתי יכול לעשות בתהליך הזה משהו אחר שהיה מביא לתוצאה שונה.

במה תלוי תהליך הפריה מוצלח?

תהליך הפריה מוצלח הינו שילוב של גורמים רבים: גיל האישה, נכונותה לשיתוף פעולה ולביצוע ההנחיות באופן מדויק, תכנית פרטנית המותאמת למטופלת, צוות רפואי וסיעודי מקצועי ותומך ומעבדה איכותית. המעבדה היא המטבח של ה- IVF, בו רוקחים את התבשיל ומביאים את המוצר הכמעט מוגמר, בדמות עוברים המוחזרים לרחמה של האישה. לכל אלו יש להוסיף את אמונתה של האישה בעצמה וביכולתה להרות.

תן לנו בבקשה שלושה טיפים למטופלת שנכנסת היום לתהליך הפריה

    • הרבה אורך רוח וסבלנות
    • התמדה מבלי להתייאש.
    • אמון בצוות המטפל וביכולת להצליח

אני מאמין בשילוב של כל אלה כפלטפורמה להצלחת טיפולי ההפריה.

מה האני מאמין האישי שלך כמומחה IVF?

אני מאמין שאין נשים/זוגות שלא יוכלו בסופו של דבר להיות הורים לילדים, בצורה כזו או אחרת.

מה ההבדל בין מרפאות ה IVF השונות?

באופן כללי, שירותי הפוריות בישראל הינם ברמה גבוהה מאד. מרבית הרופאים בעלי ניסיון רב וידע נרחב בתחום. השוני המרכזי בין המרפאות הוא במעבדות ובטכנולוגיה המתקדמת שבחלק מהמעבדות כבר מיושמת ובחלק עדיין לא. בנוסף, מרפאת אמא מביאה לתחום מערך טיפולי חדש הנותן שילוב של רפואה מתקדמת, רפואה משלימה רב מערכתית עם צוות סיעוד זמין ומחבק לצורך השגת המטרה הנכספת.

לאן הולך התחום? מה יהיה בעוד חמש שנים?

הגנטיקה תלך ותתפוס מקום חשוב בעולם ה IVF. אני מאמין שבעתיד הפריה חוץ גופית תיתן מענה גם למי שאינם סובלים מבעיית פוריות, כערוץ להפחתת סיבוכים גנטיים ביילוד. טיפול IVF יאפשר בדיקת עוברים טרם השרשתם וכך ניתן יהיה למזער מחלות גנטיות המועברות בתורשה. אני מקווה שביום מן הימים יצליחו ליצור מתאי גוף סומטיים תאי זרע ותאי ביצית, וכך לתת מענה לכל אותם מקרים של כשל שחלתי, או העדר יצור זרע.

אם היית בוחר מחדש את תחום ההתמחות כרופא, האם היית בוחר IVF? למה?

חד משמעית כן. בחרתי בתחום רפואה עם סיפוק אדיר. למרות שהתחום הזה דורש השקעה גדולה ורמת זמינות גבוהה במיוחד, שלא נדרשת בתחומי רפואה אחרים, כל הקשיים מתגמדים לעומת הסיפוק של היריון שמושג וכל תינוק שנולד. האושר שאני מצליח לגרום לאחרים עושה אותי אדם מאושר.

ד"ר אתי ממן

ספרי על אחת החוויות המרגשות שהיו לך עם מטופלת

כל מטופלת שהולכים איתה דרך ארוכה ובסופו של דבר נכנסת להיריון – זו חוויה מרגשת. אבל אם להצביע על חוויה אחת אז אולי הפעמים בהם יילדתי תינוק שאני עזרתי בהבאתו לעולם. קשה לתאר כמה מרגש זה.

מתי תמליצי להפסיק תהליך הפריה?

כשהסיכויים להשיג מההפריה הזו היריון אפסיים, או כשהניסיונות מסכנים את בריאותה של האישה. אני תמיד אומרת ששווה לנסות גם כשהסיכויים נראים נמוכים, וכדאי לבחון את כל האפשרויות הקיימות.

מה לדעתך היתרון המשמעותי של מרפאת אמא?

אני חושבת שמרפאת אמא נותנת פתרון מושלם ברמה השירותית ומעטפת הטיפול בבחינה שסכום השלם גדול מחלקיו. לא נשכח גם שלמרות שמדובר בבית חולים פרטי, ובמודל עבודה משודרג מול האלטרנטיבות, בסוף היום המימון הוא באמצעות טופס 17 דרך הביטוחים המשלימים או הביטוחים הפרטיים. כך שמטופלות אמא מקבלות בעצם רפואה פרטית משודרגת במחיר של רפואה ציבורית. WIN-.WIN

מה האתגר הכי גדול בתחום ה- IVF?

נשים מבוגרות מעל גיל 40. בגיל זה יש ירידה ניכרת בפוריות ובמצב זה האתגר להפריה גדול יותר. באופן אישי מרתק אותי לחקור את הסיבות לירידה בפוריות אצל נשים בגילאים אלה, ולנסות להביא את פוריות האישה לקו אחד עם פוריות הגבר. כלומר – ללא מגבלת גיל. לכן אני מאמינה שאחד האתגרים איתם יתמודד התחום בשנים הבאות יהיה לגלות את הסיבות לירידה בפוריותן של נשים מעל גיל 40 ולתת לכך מענה.

כיצד משפיעים עליך מקרים שמטופלת מרימה ידיים מתהליך הפריה?

נראה כאילו עם השנים זה אמור להיות פחות רגשי ופחות קשה. אבל זה לא. קיים חיבור רגשי חזק למטופלת. ובהתחשב בעובדה שאני אישה ואמא לארבעה ילדים, רמת ההזדהות שלי עם הכמיהה של נשים להיות אמהות גדולה במיוחד. אני מאמינה שבמצבים אלה נכון לפנות לקבל סיוע מגורם מקצועי כמו פסיכולוג או מאמן אישי כדי לבנות ולחזק את מעגל הכוחות הנפשיים.

במה תלוי תהליך הפריה מוצלח?

לגורם בעיית הפריון יש השפעה רבה על סיכויי ההצלחה. ישנן בעיות פריון בהן סיכויי ההצלחה טובים מאד ואחרות בהן פחות. חשוב לבחור רופא מקצועי. חשובה תכנית מותאמת אישית. מעבדה מקצועית היא תנאי הכרחי להצלחה ולא פחות חשוב, הרגשה נוחה וטובה בתהליך.

תני שלושה טיפים מטופלת שנכנסת היום לתהליך הפריה

חשיבה חיובית ואופטימיות. הבנה שלעיתים מדובר בדרך ארוכה. אין כאן 'זבנג' וגמרנו. הכנה נכונה להצלחות/כישלונות

מה האני מאמין האישי שלך כמומחית IVF?

לדעתי, כל מי שעוסק בתחום צריך להיות קודם כל אדם עם חמלה כדי להכיל את האתגרים הקשים איתן מתמודדות המטופלות ולכדי להביא אותן להצלחה. אחר-כך נדרשים כל היתר שדיברנו עליהם.

מה ההבדל בין מרפאות ה IVF השונות?

בעיקר צורת העבודה. הנגישות למטופלת. המעטפת הטיפולית והתמיכה.

לאן הולך התחום? מה יהיה בעוד חמש שנים?

אני מקווה שתהיה פריצת דרך בשיפור הסיכויים של נשים מבוגרות יותר להשיג היריון ואני מאמינה שההתמקצעות בהשגת הריונות באמצעות הפריה חוץ גופית תלך ותעלה.

אם היית בוחרת מחדש את תחום ההתמחות כרופא, האם היית בוחר IVF? למה?

ברור. לגמרי. אני בדיוק במקום הנכון עבורי. זכיתי לעבוד במקצוע שאני אוהבת, בעבודה מספקת ומלאת אתגר. לא אכחיש שלעיתים יש שעות קשות וישנן אכזבות, אבל כשזה מצליח התחושה מדהימה בכל פעם מחדש.

פרופ' אריאל הורביץ

ספר על אחת החוויות המרגשות שהיו לך עם מטופלת

יש המון סיפורים. אחד היפים שבהם הוא על אישה שהגיעה אלי בגיל 42, עשתה 6 מחזורים אחריהם נקלט היריון ונפל. למרות הייאוש הגדול והסיכוי הפחות גדול היא לא ויתרה, הרתה וילדה ילד. בגיל 44 חזרה אלי לילד נוסף. עברנו שישה מחזורים ללא היריון. האישה התקרבה לגיל 45, גיל בו מפסיקים את מימון הטיפולים ע"י קופות החולים. היא החליטה שאם יהיה צורך תמשיך את הטיפולים במימון עצמי. בסופו של סיפור, ביום שחגגה יום הולדת 45 היא קיבלה תשובה על היריון שנקלט והיום היא אם מאושרת לשני ילדים. נכון שזה לא המקרה הקלאסי, אבל מהסיפור הזה אפשר ללמוד הרבה.

מתי תמליץ להפסיק תהליך הפריה?

זהו אחד האתגרים הגדולים בתחום. כשאין עוברים להחזרה או כשאיכות העוברים להחזרה מוגדת כירודה ביותר ע"י הרופא המטפל, בעיקר בגיל המבוגר.

מה לדעתך היתרון המשמעותי של מרפאת אמא?

המרפאה עובדת בקונספט ייחודי שמאפשר למטופלת ליהנות מכל העולמות. יתרונות הרפואה הפרטית עם מעקב אישי צמוד של צוות רופאים ואחות אישית. איפה עוד יש דבר כזה? מדובר ברמת זמינות ונגישות שלא קיימת בשום מקום אחר. בנוסף, המרפאה במדיקל מאד אינטימית ונעימה מה שחשוב מאד למטופלות הפריה.

מה האתגר הכי גדול בתחום ה- IVF?

התמודדות עם הירידה ברזרבה השחלתית בגיל מבוגר. הארכת תוחלת החיים יוצרת אי התאמה בין רצון לילודה בגיל מאוחר לבין הזדקנות מוקדמת של השחלות. אחת הדרכים להתמודד עם זה היום, היא שנשים שלא הרו עד גיל 35 תעשנה הקפאת ביציות, למקרה שתרצנה לממש את ההורות בגיל מאוחר ולא תוכלנה בגלל הירידה המשמעותית ברזרבה השחלתית בגיל זה.

כיצד משפיעים עליך מקרים שמטופלת מרימה ידיים מתהליך הפריה?

במרבית המקרים הרמת ידיים מתבטאת במעבר לתרומת ביצית, כך שעדין התהליך ממשיך רק בערוץ אחר. בכל מקרה, עם מטופלות של שנים, כל הפסקה של תהליך הפריה בגלל חוסר הצלחה הוא קשה רגשית לא רק למטופלת.

במה תלוי תהליך הפריה מוצלח?

הקפדה על הרבה מאד פרטים קטנים הקשורים לתהליך

מעבדה מצוינת היא תנאי להצלחה

אבחון מדוקדק ויצירתיות. חשיבה פתוחה שאינה נצמדת למסלול ידוע יכולה לסייע במקרים בעייתיים.

הרבה סבלנות וארח רוח.

איזה טיפים תיתן למטופלת שנכנסת היום לתהליך הפריה?

אופטימיות

סבלנות. סבלנות. סבלנות.

לזרום. לסמוך. לשחרר.

וטיפ אקסטרה: לדעת להפסיק ולעבור לשלב הבא בזמן.

מה האני מאמין האישי שלך כמומחה IVF?

אני מאמין שמרבית בעיות הפריון ניתנות לפתרון בצורה כזו או אחרת.

לאן הולך התחום? מה יהיה בעוד חמש שנים?

אני מאמין שיעסקו בעיקר בפתרונות בנושא הגיל המבוגר. מאמין שתחום האבחון הגנטי המוקדם למניעת מחלות ובחירת עוברים להחזרה יקבל פוקוס משמעותי.

אם היית בוחר מחדש את תחום ההתמחות כרופא, האם היית בוחר IVF? למה?

הייתי חוזר בדיוק על אותה הבחירה. טוב לי, מעניין לי, מגוון לי, זה תחום שכל הזמן הולך ומתפתח, תחום מאתגר ביותר ובעיקר סיפוק עצום ואושר גדול בכל הריון שמושג. העיסוק בפוריות ולהיות שותף בהבאת ילדים לעולם הוא הצד היפה יותר של הרפואה.

לקריאה נוספת על מרפאת אמא ושירותיה הייחודים לחצו כאן.

לייעוץ וקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר בטלפון: 09-9592999 או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.