>
טכנולוגיות מתקדמות בנוירוכירורגיה
טכנולוגיות מתקדמות בנוירוכירורגיה

טכנולוגיות מתקדמות בנוירוכירורגיה

התמקדותה של הנוירוכירורגיה בכמה ממערכות הגוף החשובות ביותר – המוח, מערכות העצבים, עמוד השדרה והראש – מחייבת מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. ההליכים הנוירוכירורגיים נחשבים מורכבים ועדינים ביותר, ודורשים מהרופאים המנתחים מיומנויות וכישורים ייחודיים. 
כדי להשיג את התוצאות המיטביות, מסתייעים הרופאים במכשור ובטכנולוגיות מתקדמות במיוחד. בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר עומד לרשות הרופאים ציוד חדיש המסייע בשיפור רמת האבחון ובשיפור הדיוק והבטיחות בחדר הניתוח.

מיקרוכירורגיה

נוירוכירורגיה מודרנית נעזרת ביכולות המנתח ובציוד מתקדם במיוחד לביצוע הליכי מיקרוכירורגיה רבים ומורכבים. המכשור המשוכלל בו נעזרים הרופאים בהליכים אלו מאפשר טיפול ברקמות, בעצבים קטנים ובכלי דם מיקרוסקופיים בהם לא ניתן להבחין בעין בלתי מזוינת. אלו הליכים עדינים ומדויקים במיוחד במהלכם נעזר הרופא בציוד אשר מגדיל משמעותית את האזור המטופל ומספק תמונה ברורה וקרובה מתמיד. העבודה בתחום זה כוללת שימוש במיקרוסקופ ניתוחי משוכלל, במכשירי הגדלה מיוחדים ובכלי ניתוח ייעודיים, המאפשרים טיפול ברקמות קטנות במיוחד – פי כמה משערת אדם לדוגמה.

קרניופלסטיקה

בחדרי הניתוח המשוכללים בבית החולים נערכים גם ניתוחי קרניופלסטיקה לתיקון פגמים בעצם הגולגולת (כולל עצמות הפנים). הקרניופלסטיקה מצריכה גם היא כישורים ניתוחיים רבים ומיומנות גבוהה במיקרוכירורגיה, ובמהלכה משתמש הרופא המנתח במערכות כירורגיות משוכללות, רגישות ומתקדמות.
הליכים רבים מסוג זה דורשים לעתים גם את מעורבותם של מומחים מתחומים חופפים כמו כירורגיית אף, אוזן, גרון או כירורגיית פה ולסת, הנעזרים גם הם בציוד משוכלל שתורם להשגת התוצאות הטובות ביותר. בשנים האחרונות שופרו גם תהליכי הכנת שתלי הקרניופלסטיקה בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר, וכיום מתבצע שלב זה בעזרת מכשור שנחשב למתקדם בעולם.

אנדוסקופיה מוחית

בשנים האחרונות נעשים יותר ויותר הליכים נוירוכירוגיים בשיטה האנדוסקופית (זעיר-פולשנית). לרשות רופאי הרצליה מדיקל סנטר עומדות מערכות זעיר-פולשניות מתקדמות אשר מאפשרות להם לבצע גם ניתוחים מורכבים במיוחד בדרך זו, כולל ניתוחים להסרת גידולים מבסיס הגולגולת, ניתוחי היפופיזה וניתוחים של מערכת חדרי המח. המערכות האנדוסקופיות המתקדמות בהם משתמשים הרופאים מאפשרות להם לערוך את ההליכים המורכבים הללו תוך גרימת נזק קטן ככל האפשר למנותח, כך שיוכל להתאושש ולשוב לשגרה בזמן הקצר ביותר.

ניווט מוחי ממוחשב

בבית החולים מערכות ניווט ממוחשבות המאפשרות ניווט מוחי מדויק בזמן אמת, תוך כדי הניתוח. אלו מערכות מתקדמות במיוחד, מבוססות הדמיה (MRI או CT), הפועלות באמצעות קרני אינפרא אדום ו'עוקבות' אחר התקדמות הניתוח בזמן אמת. כך מקבל המנתח תמונה מקיפה, רחבה ומדויקת של המוח עצמו ושל מיקום כלי הניתוח בהם הוא משתמש, 'בשידור חי'. מערכות הניווט הללו משפרות עוד יותר את דיוקם של ניתוחי המוח, הידועים כניתוחים מהרגישים והעדינים ביותר בתחום הנוירוכירורגיה.

אמצעי דימות מתקדמים

לבד ממערכות הניווט הממוחשבות, נעזרים רופאי הנוירוכירורגיה בבית החולים באמצעי דימות מתקדמים נוספים, ובראשם מכשירי ה-CT וה-MRI. מדובר במכשירי הדימות מהמתקדמים בעולם כיום, שמאפשרים לצוות הרפואי לבצע אבחון מדויק ומהיר ככל האפשר.

ביופסיית חתך קפוא – בזמן הניתוח

סביבת העבודה המתקדמת בחדרי הניתוחים של בית החולים מאפשרת גם עריכת ביופסיה מדויקת בזמן הניתוח עצמו – ביופסיית חתך קפוא (Frozen Section Biopsy). ביופסיה מסוג זה מאפשרת אבחון מדויק ומהיר במיוחד של גידולים ורקמות. הודות לה יוכל הצוות הרפואי לדעת מיד על הימצאותו של גידול ממאיר וכך לשפר משמעותית את שיעור ההצלחה של ההליך הכירורגי.

בהרצליה מדיקל סנטר פועלים רק רופאים מומחים בעלי ניסיון רב בתחום. הרופא המנתח אחראי באופן אישי על הטיפול, החל מרגע קבלת ההחלטה על הפרוצדורה, במהלכה ובמהלך האשפוז ולאורך כל המעקב שלאחריו. במהלך האשפוז, מקבל הרופא המנתח באופן אישי, את כל ההחלטות הטיפוליות, 24 שעות ביממה.

לייעוץ וקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר בטלפון: 09-9592999 או להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.