>
הנחיות לקולונוסקופיה עם מרוקן - ד"ר וילקין
הנחיות לקולונוסקופיה עם מרוקן - ד"ר וילקין

הנחיות לקולונוסקופיה עם מרוקן - ד"ר וילקין

מטופל/ת יקר/ה,

להלן הסבר על מהלך הבדיקה והנחיות הנדרשות טרם הגעתך לבית החולים:

הנך מוזמן/ת לקולונוסקופיה שהיא בדיקה המאפשרת לרופא להסתכל אל חלל המעי הגס לכל אורכו מבפנים.
הבדיקה נמשכת כ 30 -דקות. לפני הבדיקה תינתן לך זריקה תוך ורידית של תכשיר הרגעה על מנת להפחית את תחושת אי הנוחות. הבדיקה מתבצעת באמצעות צינור צר וגמיש הבנוי מסיבי זכוכית וסביבן מעטה מחומר פלסטי. המכשיר מוחדר למעי דרך פי הטבעת.

כמו בכל בדיקה פנימית חודרנית תתבקש/י לחתום על טופס הסכמה כתנאי לבצוע הבדיקה.

הנחיות כלליות

  • שבוע לפני בדיקה יש להפסיק טיפול תכשירי ברזל.
  • לחולי סכרת: להתייעץ עם הרופא המטפל על אופן קבלת תרופות בתקופת הכנה לבדיקה.
    אם חולה מטופל ב- Brilinta, Effient , Coumdin, Pradaxa, Xarelto, Eliquis , יש להתייעץ עם רופא מטפל על אופן הפסקת תרופה לפני בדיקה.
  • חובה להגיע לבדיקה עם מלווה מאחר ותקבל/י זריקת הרגעה ותעודת זהות. אסור לנהוג ברכב כ- 12 שעות
  • יש להגיע 30 דקות טרם מועד הבדיקה

3 ימים לפני הבדיקה:

יש להימנע מבשר בקר, ירקות ופירות טריים או יבשים. קטניות: שעועית, חומוס, אפונה, עדשים, פול, פולי סויה, דגנים מלאים המכילים סיבים, לחם שחור/חי/חיטה מלאה, שיפון, כוסמת, שיבולת שועל, תירס, פופקורן, דגני בוקר מקמח מלא, גרנולה, זיתים, אבוקדו, טחינה, שוקולד, חמאת בוטנים, חלווה, קוקוס, שקדים, בוטנים
אגוזים, שומשום.
רצוי לאכול: לחם לבן, פיתה, באגט, קרקרים מקמח לבן, פסטה, אטריות, אורז, קוסקוס, פתיתים מקמח לבן, גריסי פנינה, סולת, תפוחי אדמה, בטטה, דגני בוקר מקמח לבן, מיץ פירות מסונן, חמאה, מרגרינה, שמן מיונז, עוף, דגים, הודו, מרק עוף, כל מצרי חלב, דבש, ריבה ללא חתיכת פרי.

יום לפני הבדיקה:

להשתדל לשתות נוזלים בכמות רבה. מותר לשתות מים, מיצים צלולים, תה, מרק צח, משקאות קלים, שתייה עם דבש. במידה ובדיקה בשעות הבוקר מותר לאכול עד לשעה 13:00 במידה ובדיקה בשעות ערב יש לסיים ארוחה ועד 18:00 יש לקחת שני כדורי לקסדין לאחר ארוחה.

בדיקה בשעות בוקר (עד שעה 13:00):

בערב לפני הבדיקה בשעה 18:00 להתחיל לשתות את תמיסת המרוקן (MEROKEN) כשהיא קרה, כוס אחת כל 10 דקות. צריך לשתות את כל ה- 3 ליטר או לפחות עד שיוצא נוזל נקי בזמן פעולת המעיים (ללא צואה).
תוך שעה מגמר השתייה תיפסק פעולת המעיים וצפוי לך לילה ללא הפרעה. אסור להוסיף לתמיסה חומרי טעם או סוכר. למעט מיץ לימון ומומלץ לשטוף פה בין כוסות מרוקן עם SPRITE DIET. עד שעתיים לפני הבדיקה אפשר לשתות נוזל צלול ממותק (כמו תה עם סוכר ללא חלב , או מיץ ממותק ללא חתיכות פרי).

בדיקה בשעות הערב (לאחר 15:00):

בבוקר יום הבדיקה בשעה 06:00 יש להתחיל את הכנה עם תמיסת המרוקן (MEROKEN) כשהיא קרה. יש לשתות כוס כל 15-10 דקות ולסיים שתית 3 ליטר במשך 4 שעות. עד שעתיים לפני הבדיקה אפשר לשתות נוזל צלול ממותק (כמו תה עם סוכר ללא חלב , או מיץ ממותק ללא חתיכות פרי).

לאחר הבדיקה

תישאר/י להשגחה במכון . השהייה בבית החולים עשויה להימשך 4-3 שעות. עם סיום הבדיקה ימסרו לך תוצאותיה ותקבל/י מכתב לרופא המטפל.

אחרי הבדיקה צריך לאכול אוכל קל עד סוף היום.

 

 

בהצלחה!

אנו מודים לך על בחירתך לביצוע בדיקה זו בבי"ח הרצליה מדיקל סנטר

בברכת בריאות שלמה והצלחה,

ד"ר וילקין וצוות מכון הגסטרו