>
ניתוחי טראומה בהרצליה מדיקל סנטר
ניתוחי טראומה

ניתוחי טראומה

רבים מאיתנו מכירים ומוקירים את יתרונות הרפואה הפרטית. אלא שמרביתנו, מנצלים אותה בעיקר במצבים רפואיים מתוכננים מראש. מסתבר שאנו שבויים בקונספציה מוטעית.

הסיפור הבא, שהתרחש ביוני 2013, בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר, מדגים עד כמה המענה שנתן בית החולים הפרטי למצב טראומה, זמין, איכותי ומכיל יתרונות רבים עבור המטופלים.

הסיפור שלנו מתחיל כשאמו בת ה-81 של ד"ר מאיר כהן מעדה ביום חמישי בצהריים בביתה ושברה את עצם הירך. חוויה קשה ואף מסוכנת, כשמדובר בעצמות קשישות. ד"ר כהן, כירורג פלסטיקאי הוזעק מבית החולים שניידר שבו הוא עובד, רק בשביל לקבל החלטה אחת חשובה – שתהיה לה השפעה עצומה על אוכן ואיכות הטיפול באמו.

הוא החל לחפש המלצה לאורתופד מומחה בשברים וטראומה. חוות הדעת שקיבל מעמיתיו הובילו אותו פה אחד אל ד"ר בני קיש, מומחה בכירורגיה אורתופדית, טראומה ושברים וממונה על אורתופדית ב' וטראומה אורתופדית בבי"ח מאיר ומנתח מוביל בתחומו בהרצליה מדיקל סנטר.

לפי הנחיות משרד הבריאות שברים מסוג זה יש לנתח תוך לא יותר מ-48 שעות.

ממרפאתו של ד"ר קיש יצרו קשר עם הרצליה מדיקל סנטר והזמינו חדר ניתוח ליום שלמחרת.

ביום המקרה הגיע ד"ר כהן עם אימו לבית החולים, עשו צילום, עברו לד"ר קיש וקיבלו אבחנה מיידית.

האם אושפזה בחדר פרטי ונעים להשגחה לקראת הניתוח. למחרת (יום שישי) נותחה האם ע"י הרופא המומחה שבחרה, ד"ר קיש, בהרדמה אזורית בלבד (מה שמסייע להתאוששות מהירה, בעיקר בקשישים). למחרת, בשעה 10.00 בבוקר ישבה האם המנותחת על כסא גלגלים ואכלה עם בנה ארוחת בוקר. ומשם – הביתה.

ד"ר קיש מבקש להדגיש: " ביצוע ניתוח, קרוב ככל הניתן לאירוע, משמעותי מאד לאיכות ומהירות ההחלמה, בעיקר כשמדובר באוכלוסיה מבוגרת. הדוגמא של הגברת כהן היא דוגמא טובה לכך".

"מכלול היתרונות של בית חולים פרטי הינו גדול ומשמעותי ביותר", מסביר ד"ר כהן, וממשיך: " במדיקל קיבלתי מענה מושלם למצב של טראומה, בו צריך להגיב בזמינות גבוהה. העובדה שיכולתי לבחור את המנתח שרציתי שהוא זה שיבצע את הניתוח, גם אם זה שישי או שבת, לאשפז את אימי בתנאים של בית חולים פרטי עם כל המשתמע מסטנדרט השירות והטיפול שקיבלה ולעשות הכל במהירות כשאני חוסך לה זמן יקר וחשוב, עושים בעיני את כל ההבדל. אני אומר זאת גם כרופא וגם כבן. חשוב שאנשים יהיו מודעים לאפשרות זו וינצלו ככל האפשר את אופציית הרפואה הפרטית גם במקרים טראומה שאינם מתוכננים מראש".

כחברת קופת חולים כללית, ובעלת ביטוח כללית מושלם, קיבלה הגברת כהן החזר על מרבית ההוצאה.

ד"ר כהן מבקש להדגיש יתרון חשוב נוסף: "כשאתה בוחר את המנתח בבית חולים פרטי, הוא אחראי גם על כל המעקב שלאחר הניתוח ולוקח אחריות מלאה מתחילת הטיפול ועד לסיומו בהחלמה המלאה של המנותח. בארה"ב למשל, גם בבתי חולים ציבוריים, רשום על צמיד המטופל שמו של הרופא האחראי עליו (המנתח או המטפל) ויש לפציינט כתובת אחת ברורה."

ד"ר כהן הסכים לחשוף את הסיפור במטרה להעלות את מודעות הציבור למענה המצוין של רפואה פרטית במדיקל סנטר, גם במצבי טראומה. מאחר ויש מימון ניכר מעלות הניתוח ע"י הביטוחים המשלימים והביטוחים הפרטיים, בפועל ההשתתפות העצמית למנותח נמוכה ביותר, כך שהוא מרוויח מכל הכיוונים.

"אני מניח שלא תמיד מתאפשר למצוא חדר ניתוח פנוי בטווח השעות שיש לנתח. אבל ניתן למצוא – אני ממליץ להשתמש באופציה הזו כברירת מחדל", מוסיף ד"ר כהן.

גדי לוי, מנהל השיווק של המדיקל: " אנחנו עושים כל מאמץ לתת מענה זמין ומיידי למקרים בהם קיים צורך בבדיקות או ניתוחים דחופים, המוגדרים כמקרי טראומה, ולא רק במצבים מתוכננים מראש. סיפורה של הגברת כהן, הינו אחד מרבים שקיבלו מאיתנו, בזמן אמת, את כל הטיפול הנדרש ונהנו מרפואה פרטית איכותית ומקצועית ברמה הגבוהה ביותר."