מגילת זכויות המטופל

hero-text hero-text

הזכות לקבלת טיפול רפואי נאות:

זכותך לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי, ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטיה מינית, וכיוצא באלה. אם פנית לחדר מיון, זכותך להיבדק שם בידי רופא.

במהלך הייעוצים והטיפולים הרפואיים בבית החולים, תוכלו להיעזר בשירותי תרגום הזמינים בשפות: אנגלית, רוסית, ערבית ואמהרית.

זהות המטפל:

זכותך לדעת את שמו ותפקידו של איש הצוות המטפל בך, וחובתו של המטפל להזדהות בפניך, ולשאת תג זיהוי ברור.

הסכמה לטיפול רפואי:

זכותך לקבל הסבר מתאים ומובן על מצבך הרפואי, ועל אפשרויות הטיפול המתאימות לך וחלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות, כולל בהימנעות מטיפול. חשוב שתמסור למטפל את המידע אודות ההיסטוריה הרפואית שלך כדי שהאבחנה והטיפול המוצע לך יהיו מתאימים. זכותך שלא לקבל טיפול רפואי שלא הסכמת לו (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק). זכותך למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקומך לטיפול רפואי במקרה בו לא תוכל לקבל החלטה.

שמירה על כבוד ופרטיות:

זכותך שהמטפלים בך וכל עובדי המוסד הרפואי ישמרו על כבודך ועל פרטיותך בכל שלבי הטיפול הרפואי. בבדיקות רפואיות מסוימות זכותך לנוכחות אדם נוסף בחדר לפי בקשתך.

שמירה על סודיות רפואית:

זכותך שסודיות המידע הרפואי אודותיך תישמר וחובתם של המטפלים בך להבטיח שמירה על סודיות המידע הרפואי הנוגע אליך ולטיפול בך שהגיע אליהם עקב תפקידם.

מסירת מידע רפואי לאחר:

זכותך שמידע רפואי אודותיך ימסר לאחר רק בהסכמתך או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

חוות דעת נוספת:

זכותך ליזום קבלת חוות דעת רפואית נוספת (ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ למוסד הרפואי) בנוגע למצבך ולטיפול המומלץ. מחובת הצוות הרפואי במוסד לסייע לך בכך.

רצף טיפולי:

במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים, זכותך לבקש שמהטפלים והמוסדות הרפואיים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות בך.

קבלת מבקרים:

במהלך אשפוז זכותך לקבל מבקרים בשעות שיועדו לכך על ידי הנהלת בית החולים.

קבלת מידע רפואי:

זכותך לקבל מהמטפל או מהמוסד הרפואי מידע רפואי מהרשומה הרפואית שלך, או העתק הרשומה הרפואית (קבלת העתק הרשומה עשויה להיות כרוכה בתשלום). עם שחרורך מטיפול זכותך לקבל סיכום של מהלך הטיפול או האשפוז, בכתב.

פניות הציבור:

זכותך לפנות לאחראי על פניות הציבור וזכויות המטופלים במוסד הרפואי בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה. זכותך לקבל ממצאים ומסקנות של בדיקת תלונתך. לפניה למחלקת פניות הציבור לחץ כאן.

ועדת אתיקה:

  • במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
  • זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
  • מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.

מבוסס על  "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"

השתתפות סטודנטים בפעילות קלינית:

הרצליה מדיקל סנטר מהווה מוסד מוכר להכשרת  סטודנטים במקצועות הבריאות . לאור האמור  תיתכן השתתפות סטודנטים בפעילות קלינית בבית החולים 

זכותו של מטופל לסרב להשתתפות או נוכחות סטודנט בבדיקה קלינית.

כשרות ופתרונות שבת

אנו דוגלים בשרות מותאם ואישי לכל מטופל/ת ובני המשפחה המלווים מהרגע בו תכנסו בשערי בית החולים ותעברו את הליך הקליטה ועד יציאתכם עם איחולי בריאות.

כחלק מן השרות, אנו בבית החולים ביצענו את ההתאמות המחמירות והנדרשות ע"י קהל המטופלים השומר מצוות ובכללן:

  • פתרונות שבת מלאים המאושרים ע"י מכון צומת
  • ביקורת קבועה וצמודה של משגיח כשרות
  • הפרדות במטבח כדת וכדין
  • מנות צהריים (בשר/דג) בהשגחת בד"צ העדה החרדית – זמין מידי יום, אין צורך בהזמנה מראש
  • ירקות גוש קטיף
  • גבינות ומעדנים בהשגחת ועדת מהדרין תנובה
  • ברירת קטניות
  • מתקנים להדלקת נרות שבת
  • סנדויצ'ים טרים וכשרים לאשפוז יום, בהשגחת הרב לנדא מבני ברק
  • פעמון ידני לקריאה לצוות בשבת וחגים
  • נטילת ידים ליד מיטת האשפוז
  • קפיטריה כשרה-חלבית
  • מעליות שבת
  • נטרול דלתות חשמליות בשבת
  • למשפחות המלוות אפשרות חימום בפלטת שבת
  • מחמם מים לשבת בכל המחלקות

 

אנו עושים מאמצים נכבדים לאתר משפחה מארחת לבני המשפחה הקרובים (בת/בן הזוג וילדיהם), באזור בית החולים במהלך השבת.

רב בית החולים: הרב מנחם לפקיבקר, מחלקת דת וכשרות, שרותי בריאות כללית.

בית הכנסת ממוקם מול בית החולים במלון השרון.

במרחק 2 דקות הליכה מבית החולים, בכיכר דה שליט – בית הכנסת חי סנטר, מתקיימות תפילות יומיות – שחרית, מנחה וערבית.

השרות הסוציאלי

השירות הסוציאלי בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר הוא חלק מהטיפול הכולל הניתן למאושפזים ובני משפחותיהם.

העובדות הסוציאליות מסייעות למטופלים הנקלעים למצבי משבר בעקבות המחלה או האשפוז וקשיי התמודדות החולה עם מציאות זו והשלכותיה, מסייעות לקראת שחרור המטופל מבית החולים ודואגות למתן מידע בנוגע למיצוי זכויות החולה.

ניתן ליצור קשר עם השירות הסוציאלי בעזרת:

  • צוות הסיעוד במחלקה
  • פניה של המטופל או בן משפחתו לעובדת סוציאלית או לצוות המטפל

תחומי פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

  • מתן מידע למאושפזים ובני משפחותיהם על גורמי תמיכה בקהילה, זכויות ושירותי שיקום הניתנים דרך קופות החולים,ביטוח לאומי ושירותי סיעוד פרטיים בקהילה.
  • על-פי בקשת המאושפז ובהתאם להמלצת הרופא, כתיבת דו"ח סוציאלי (בצירוף למסמכים רפואיים רלוונטיים נוספים) לצורך הפנייה לאישור לקופ"ח למסגרת שיקומית.
  • הפניית מסמכים רפואיים וסוציאליים לקרן לרווחת נפגעי השואה לצורך קבלת סיוע סיעודי עם תום האשפוז.
  • במידת הצורך ועל-פי בקשת המאושפז, מתן סיוע קצר מועד בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים הנובעים מהמחלה ו/או מהאשפוז.
  • מינוי אפוטרופוס על הגוף או מינוי מקבל החלטות זמני  לצורך התערבות כירורגית נוספת למאושפזים לפי צורך משפטי.

 

שעות פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

ימי א'-ה' בין השעות 08:30-15:30

מניעת הטרדה מינית בהרצליה מדיקל סנטר

הטרדה מינית היא כל התנהגות בעלת אופי מיני הנכפית על האדם בניגוד לרצונו באמצעות מעשה או התבטאות מינית לא ראויה. הטרדה יכולה להיות: סחיטה באיומים לביצוע מעשה בעל אופי מיני, מעשה מגונה, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותו של אדם, התייחסות מבזה או משפילה למינו; מיניותו או לנטייתו המינית של אדם.

אנו, בהרצליה מדיקל סנטר, לא נקבל הטרדות מיניות מכל סוג שהוא, ואנו פועלים בהתאם לחוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח 1998.

חווית הטרדה מינית בהרצליה מדיקל סנטר?
החוק מציע מספר אפשרויות פעולה. ניתן לנקוט בכולן או בחלקן, במקביל או בזו אחר זו:

באם הנך מטופל/ת או אורח/ת ונפגעת ע"י מטפל – ניתן לפנות לנציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים במשרד הבריאות, לענת לייכטר: tlunot.h-m@moh.gov.il

באם הנך עובד/ת HMC – ניתן לפנות לממונה על מניעת הטרדה מינית בארגון, במטרה לפתוח בהליכי משמעת פנימיים, למורן נישלי שניאורסון: moranni@hmc.co.il

ניתן לפנות אל בית הדין לעבודה – ניתן לתבוע מטריד/ה, מתנכל/ת ומעביד/ה וכן לתבוע פיצויים כספיים.

ניתן לפנות בהליך פלילי – ע"י הגשת תלונה במשטרה.

ניתן לפנות בהליך אזרחי – ע"י הגשת תביעה אזרחית כנגד המטריד/ה.

להלן תקנות החוק למניעת הטרדה מינית – 1998