>
תרומת ביצית - מידע לתורמת
תרומת ביצית - מידע לתורמת

תרומת ביצית - מידע לתורמת

אולי בחיי היום יום אלטרואיזם אינה מילה בעלת משמעות גדולה מדי עבור רבים מאיתנו. אבל אם נבחן את רגעי האמת בחיינו כחברה וכבודדים, שם דווקא העזרה ההדדית, ההתגייסות, הנתינה לפעמים חסרת הגבולות – לגמרי מאפיינת אותנו. מצבי מלחמה, סיפורים אישיים קשים, משברים, אלה ועוד גורמים לנו להתאחד, להתלכד ולהיות שם האחד בשביל השני.

זה בדיוק מה שקורה אצל נשים המוכנות לתרום ביציות לנשים אחרות, שללא עזרתן לא תוכלנה להגשים את חלומן להיות אימהות. מדובר בהחלטה לא פשוטה, בעלת משמעויות רבות, אך את כולן מנצחת תחושת סיפוק וגאווה על מעשה אציל ומציל נפש.

תרומת ביציות מיועדת לנשים שלא יכולות להרות מסיבות בריאותיות. נשים שנלקח מהם הצורך הקיומי ביותר – להקים משפחה ולהיות הורה. אולי לא כולם יבינו זאת, אך יש משהו באחווה הנשית שמאפשר לתורמות ביצית לבחור להגשים חלום לאישה אחרת. לעשות מעשה שגדול ממנה, שמעניק לה, כתורמת, כוח ועוצמה. ונכון, גם התגמול הכספי ראוי, אך במרבית המקרים הוא אינו השיקול המרכזי.

לפני קבלת ההחלטה, חשוב לראות את התמונה המלאה ולהבין איך זה עובד ומה המשמעויות של הצעד הזה. כל מה שחשוב לך לדעת בכתבה שלפניך.

הקריטריונים לתרומת ביציות

מה אומר החוק (יוני 2010):

  • עלייך להיות בגיל 21-35
  • פורייה ובריאה
  • תושבת ישראל ולא נשואה
  • אינך חייבת להיות בטיפולי פוריות (בניגוד למה שהיה עד לחוק ביוני 2010)

את עומדת בכל הקריטריונים? תוכלי לבחור לתרום ביציות. התהליך מתבצע באנונימיות מלאה לאורך כל התהליך. חשוב להבהיר שהנתרמת וילדיה העתידיים לא ייחשפו לפרטיך כתורמת בשום שלב בהווה או בעתיד.

רוצה לשמוע עוד פרטים? הרצליה מדיקל סנטר עומד לרשותך.

תהליך תרומת ביצית

בית החולים פועל לקידום מוסדר ומאורגן את תחום תרומת הביציות בישראל – במסגרת פעילותו של בנק הזרע הפרטי של בית החולים.

תרומת ביציות במסגרת המדיקל מבטיחה לך לבצע את כל ההליך: הבדיקה המוקדמת, וועדת האישורים והליך התרומה עצמו, בנוחות מקסימלית תחת קורת גג אחת, תוך ליווי אישי ומקצועי של אנשי הצוות המומחים.

החלטת לתרום? את לא לבד. אנו נלווה אותך לאורך כל התהליך, נתאם ונדריך אותך בכל שלב. כל שעליך לעשות הוא להשאיר פרטים ואנו ניצור איתך קשר.

שלבי התהליך:

  • הגשת מכתב בקשה – הגשת בקשה לאישורך כתורמת להרצליה מדיקל סנטר.
  • טופס הסכמה – חתימה על הטופס מאשרת את הסכמתך לשני דברים: לעבור את ההליך, להעביר את פרטייך לשני מאגרי מידע חסויים ( המאגר הארצי, ומאגר היילודים), דבר שיבטיח מניעת נישואים בין קרובי משפחה בעתיד.
  • סדרת בדיקות – על מנת להבטיח את בריאותך התקינה תעברי מספר בדיקות רפואיות, כמו: בדיקת סקר גנטי, בדיקה לזיהוי זיהומים ונגיפים, בדיקת קיומן של מחלות מין, ממוגרפיה, משטח צוואר הרחם, בדיקת דם כללית ועוד.
  • חוות דעת מטעם פסיכולוג – כדי לאשר אותך כתורמת תדרוש הוועדה בדיקה מטעם פסיכולוג מוסמך, שתקבע כי את מתאימה לתרום ביציות.
  • הופעה בפני ועדת אישורים – בוועדה המאשרת אותך כתורמת יושבים: מומחה לפריון, רופא מומחה שלא מתחום הפריון, עובדת סוציאלית (או לחלופין – פסיכולוגית), נציג הציבור ואחות. לאחר עיון בכל המסמכים, תישאלי מספר שאלות. בחינת התמונה המלאה של כל הנתונים תוביל להחלטה האם לאשר אותך כתורמת.
  • תוכנת התאמה – אחד השלבים החשובים בתהליך הוא בחינת התאמה מלאה בינך לבין הנתרמת. הנתונים של שני הצדדים יוזנו לתוכנה מיוחדת, וזו תוודא כי ההתאמה אכן מלאה, ושאין כל קשר משפחתי בינך לבין הנתרמת  לפני תחילת תהליך תרומת הביצית בפועל.

ברכות. אפשר לצאת לדרך

לאחר קבלת האישורים הרשמיים הן מהוועדה והן ממשרד הבריאות (שאליו נשלחים הנתונים לטובת בדיקת ההתאמה), תוכלי להתחיל רשמית בהליך התרומה.

למידע נוסף על תהליך מתן תרומת ביצית לחצי כאן.

תרומת הביציות

  • כמו ב-IVF (הפריה חוץ-גופית), ההליך נפתח בהתאמת הטיפול ההורמונלי, שיגרום לגירוי השחלה ולייצוּר של כמה ביציות. כך יהיה קל יותר למצוא ביציות תקינות ובריאות, ויעלה הסיכוי להפריה מוצלחת בעזרת הביציות הנתרמות. הטיפול ההורמונלי עצמו נמשך עד שבועיים.
  • במהלך הטיפול ההורמונלי יעקוב הצוות אחרי מצב זקיקי השחלה, ויוודא כי הביציות מתפתחות בקצב טוב. בהתאם לכך יוחלט כיצד להמשיך את הטיפול ההורמונלי, כך שיהיה היעיל ביותר ויאפשר לקבוע את המועד הנכון לשאיבת הביציות מגופך
  • שאיבת הביציות נעשית תחת הרדמה כללית. תעודכני לגבי כמות הביציות שנשאבו ואיכותן. זה המקום להזכיר: בכל הליך שאיבה את יכולה לתרום ללא יותר מ-3 נתרמות והחוק מאפשר לך לעבור במהלך חייך עד 3 שאיבות, כשבין אחת לשנייה יש פער של לפחות 180 יום.
  • במעבדה יופרו הביציות עם הזרע (בין אם זהו זרע מבן הזוג של הנתרמת או זרע מתורם) ויוחדרו לרחמה של הנתרמת, בתקווה שההיריון ייקלט.

חשוב שתדעי: כל עוד לא בוצעה הפריה, תוכלי לדרוש שלא ייעשה כל שימוש בביציות שלך. עם זאת, לא תזכי בפיצוי כספי על ההליך במקרה כזה. זכותך לבקש כי חלק מהביציות יוקפאו ויישמרו בבנק הזרע של בית החולים לשימוש עתידי שלך.

התגמול הכספי

כאמור, התגמול שתקבלי על תרומת ביציות אינו מסתכם רק בתחושת הסיפוק העצמי שלך על החלטתך.  כל תרומת ביציות תזכה אותך גם בתגמול כספי נאה שנקבע בחוק, ומסתכם נכון ל-2015 ב-20,432 ₪ לכל שאיבה. אם שאיבת הביציות לתרומה נעשית במהלך טיפולי הפריה שאת עוברת, הפיצוי שתקבלי יהיה 10,000 ₪.
הסכום שתקבלי יינתן לך על ידי בית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר, ויהיה פטור ממס הכנסה.

 

אנו יודעים כי לצד הסיפוק הרב, מדובר על הליך רגיש ולא מובן מאליו, ואנחנו כאן בשבילך בכל שאלה או בקשה.

לפרטים נוספים, צרי איתנו קשר בטלפון: 09-7740512

פרטי התקשרות
תרומת ביצית הרצליה מדיקל סנטר
שדרות אלי לנדאו 4, הרצליה פיתוח
ט. 09-7740512
א'-ה' 8:00:16:00