ברוכים הבאים למדריך לקראת הבדיקה במכון הגסטרו
>
מדריך מכון הגסטרו

כל החשוב לדעת לקראת הבדיקה במכון הגסטרו

אנחנו בהרצליה מדיקל סנטר עושים הכל על מנת להעניק לך תחושת ביטחון ושקט נפשי לקראת, במהלך ולאחר הפעולה במכון הגסטרו בבית החולים.

מדריך זה מעניק לך את המידע הנחוץ טרם הבדיקה בבית החולים, ולדעת מראש מה צפוי בכל שלב בתהליך.

אנחנו, צוות המדיקל, מחויבים אישית לבריאות שלך ופועלים יחד לעזור, לסייע, לתמוך ולהעניק את הרפואה הטובה ביותר יחד עם טיפול סיעודי אישי, מסור ומקצועי.

אנו מאחלים לך הצלחה רבה ובריאות שלמה.

 

ביום הבדיקה - הנחיות כלליות

הכנות לבדיקה

טרם הגעתכם לבדיקה קיבלתם מהרופא קובץ הנחיות להכנה המוקדמת הדרושה לקראת הבדיקה.

חשוב לבצע את ההכנות כלשונן בכדי שהרופא יוכל להשלים את הבדיקה.

אי ביצוע ההכנות יוכל להוביל למצב בו תדרש בדיקה חוזרת עקב קושי באבחון.

לכל שאלה ובעיה, ניתן ליצור קשר עם הרופא או צוות המכון לקבלת הנחיות והסבר.

טרם הגעתך לבית החולים

אמצעי זיהוי הנו חובה לשם אימות נתונים ובלעדיו לא ניתן יהיה לבצע את הבדיקה.
חשוב לזכור להביא לבית החולים את אחד מאמצעי הזיהוי הבאים:

  • תעודת זהות
  • דרכון
  • רישיון נהיגה – במידה ומדובר בבוגר מעל גיל 18 בלבד

במהלך הבדיקה, ייעזר הרופא בחומרי טשטוש (סדציה) בכדי לאפשר לך להתאושש מהר ובקלות יחסית מהבדיקה.
ע"פ ההנחיות, חל איסור לנהוג לאחר ביצוע בדיקה תחת טשטוש למשך 12 שעות ולפיכך יש להגיע עם מלווה ביום הבדיקה שיוכל להחזירך לביתך.

רישום וקבלה

בעת הגעתך לבית החולים יש לגשת למכון הגסטרו ברחוב החושלים 6, קומה 1 בניין C, הרצליה.

הליך הקבלה כולל אימות פרטים ראשוני, פתיחת התיק ואיגוד המסמכים איתם הגעת מביתך וביצוע התשלום בעבור ההשתתפות העצמית במידה וקיימת.

בהתאם לרצונך, ניתן יהיה להשאיר מספר טלפון נייד של בן משפחה או מלווה, אליו ישלחו הודעות SMS עם עדכון אודות התקדמות שלבי הקבלה והבדיקה.

תנאי תשלום

בביה"ח הרצליה מדיקל סנטר ניתן לשלם תשלום השתתפות עצמית בכרטיס אשראי בלבד.

תשלום באשראי:
תשלום מעל 2000 ש"ח ניתן לפרוס ל- 5 תשלומים.
עם תוספת של קרדיט + ריבית ניתן לפרוס ל- 12 תשלומים.

שרותי תרגום

במהלך הטיפול הרפואי ואם תזדקקו לכך, תוכלו לקבל שירותי תרגום הזמינים בשפות אנגלית, רוסית, ערבית ואמהרית.

 

מהלך הבדיקה

הבדיקה עצמה תבוצע ע"י הרופא המטפל ותתבצע ע"י מיטב הטכנולוגיה המוצעת בתחום ותחת טשטוש (סדציה) שמטרתו להנעים ככל הניתן את מהלך הבדיקה וההתאוששות ממנה.

משך הבדיקה משתנה מאדם לאדם ותלוי במספר גורמים ובהם סוג הבדיקה, מהלכה, האם נלקחו ממצאים (ביופסיות) ועוד .

צוות מכון הגסטרו, הכולל את הרופא המטפל שלך והצוות הסיעודי, ידאג לכל צרכיך טרם הבדיקה ולאחריה.

 

לאחר הבדיקה

בסיום הבדיקה, יעבירך הצוות לחדר ההתאוששות למנוחה בהשגחת הצוות עד שתעבור השפעת חומר הטשטוש שניתן טרם הבדיקה.

השהייה בחדר ההתאוששות תמשך כשעה ובמהלכה תקבל/י ארוחה קלה ונוזלים צלולים לשבירת הצום.

לאחר שתתאושש/י, ישוחח עמך הרופא המטפל על מהלך הבדיקה ואבחנותיו הראשוניות.

במידה וילקחו ממצאים (ביופסיות) לבדיקה, יעדכנך הרופא בתוצאותיהן ברגע שתתקבל האבחנה.

 

השחרור הביתה

צוות המכון ידאג לשחררך לביתך לאחר כשעה.

מאחר ונעשה שימוש בחומר טשטוש (סדציה) במהלך הבדיקה, חל איסור מוחלט לנהוג במהלך 12 השעות לאחר הבדיקה.

נבדקים רבים מרגישים ערנות מוגברת לאחר הבדיקה וטועים לחשוב שתפקודם חזר לשגרה מלאה אולם אין כך הדבר.

חומר הטשטוש משפיע ועלול להאט מאוד את תגובות הגוף, יכולת השיפוט וקבלת ההחלטות ולכן מומלץ לנוח ביממה לאחר הבדיקה וכן להמנע משתיית אלכוהול.

 

הדרכה למניעת נפילות בבית החולים

מאחר וסביבת בית החולים אינה מוכרת לך ובשילוב ההתאוששות מהבדיקה במכון, עלול לגבור הסיכון לנפילה.

אנא קרא/י בעיון את המדריך הבא, והקפד/י לעדכן את הצוות הרפואי על ארועי נפילה בעבר.

התניידות:

  • לפני רדתך מהמיטה באופן עצמאי אחרי הבדיקה, יש לוודא עם האחות באם קיימות הנחיות מיוחדות.
  • חשוב להעזר בצוות המטפל במעברים מהמיטה לכורסא ו/או בכל מקרה בו חשים חולשה, או חוסר בטחון.
  • במידה והליכתך אינה יציבה, העזר/י במעקה, הליכון או מקל הליכה.

 

שמירה על סביבה בטוחה

  • פעמון הקריאה לאחות נמצא בהישג ידך.
  • חשוב להקפיד על סביבה מאורגנת בקרבת המיטה, והארונית בהישג יד.
  • דפנות המיטה מורמות בעת הצורך לבטיחותך.
  • הקפד על הליכה באזורים יבשים למניעת החלקה.
  • יש להמנע מהליכה בעת שטיפת הרצפה.

 

אנחנו פה בשבילך ולעזרתך.

מניעת זיהומים - מצילה חיים

זיהום בבית החולים הינו נושא קריטי שעלול לפגוע בבריאות המטופלים.
צוות בית החולים משקיע מאמצים רבים על מנת למנוע זיהומים בבית החולים תוך הקפדה על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות וארגוני הבריאות הבינלאומיים.
לשם כך הקמנו צוות ייעודי המבצע בקרות, הדרכות לעובדים ולמטופלים כאחד, נוסף על פעולות רבות אחרות וזאת בכדי לדאוג לבריאותך.
על מנת להפחית את הסיכון לזיהום נבקשך לפעול בהתאם להנחיות שניתנו לך במרפאה הטרום ניתוחית במידה והתקיימה, ובמהלך האשפוז.

 

היגיינת ידיים

אחת הפעולות החשובות במניעת זיהומים היא רחיצת ידיים לפני ואחרי מתן הטיפול או המגע בחולה ובסביבתו.
רחיצת ידיים המונעת זיהום הנה רחיצה במים וסבון או חיטוי ידיים בתכשיר על בסיס אלכוהול הממוקם ברחבי בית החולים, בכל מחלקה וליד כל מיטה וכיור.

מזון

חל איסור להכניס מזון לבית החולים, שכן מזון זה אינו מפוקח ועלול להוביל לזיהומים.
כמו כן, לכל מטופל השוהה בבית החולים מסופק מזון המתאים לו על פי מצבו הבריאותי האישי, ועל כן אין לתת למטופל מזון  שלצוות הרופאי אין ידיעה ושליטה עליו.
תודה על ההבנה.

 

עזרתכם הכרחית – בריאותנו בידנו

נבקש לשתפך במאמצינו להפחתת זיהומים, ולהקפיד על היגיינת ידייך במהלך הטיפול בבית החולים וכן של בני משפחתך ומבקריך.
זכותך לדרוש מהרופא ומאנשי הצוות לרחוץ ידיים לפני כל מגע בך או בסביבתך.
נשמח לקבל משוב ולהפנות לתשומת ליבנו מצבים בהם הצוות לא הקפיד על היגיינת ידיים שנוכל לשפר ולהשתפר.

זכויות המטופל ומשפחתו

הזכות לקבל טיפול רפואי נאות:

  • לכל מטופל, זכות לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכיו"ב.
  • אם פנה המטופל למחלקה לרפואה דחופה, זכותו להיבדק על ידי רופא.

זהות המטפל:

  • חובה על המטפל לשאת תג זיהוי ברור ולהזדהות בפני המטופל ובני משפחתו.

מתן הסכמה לטיפול רפואי:

  • מתן טיפול רפואי מותנה בהסכמת המטופל או נציגו החוקי (אפוטרופוס/מיופה כוח).
  • זכות המטופל לקבל הסבר מובן על מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול או חלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות.
  • הסבר על הטיפול יינתן ככל שאפשר בשפת המטופל ובהתאם ליכולת הבנתו.
  • על המטופל למסור לצוות המטפל מידע אודות היסטוריה רפואית, וזאת על מנת שהאבחנה והטיפול המוצע יהיו המתאימים והטובים ביותר.
  • למטופל זכות לסרב לקבל טיפול רפואי (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק).
  • למטופל זכות למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקום המטופל לטיפול רפואי, וזאת במקרה בו לא יוכל המטופל לקבל החלטה.

שמירה על כבוד ופרטיות:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמירה על פרטיות וכבוד המטופל.
  • למטופל קיימת הזכות לבקש נוכחות אדם נוסף בחדר הטיפול.

שמירה על סודיות רפואית:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמור על סודיות המידע הרפואי שאליהם הם נחשפים במהלך עבודתם ועקב תפקידם.

מסירת מידע רפואי לאחר:

  • זכות המטופל שמידע רפואי אישי אודותיו, יימסר רק לאחר הסכמת המטופל או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

חוות דעת נוספת:

  • זכות המטופל ליזום חוות דעת רפואית נוספת ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ לו.
  • מחובת הצוות הרפואי לסייע בכך למטופל.

רצף הטיפול:

  • במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים שונים, למטופל הזכות לבקש שהמטפלים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות.

קבלת מבקרים:

  • המטופל זכאי לקבלת מבקרים בשעות המיועדות לכך בהתאם לנהלי הנהלת המרכז הרפואי.

קבלת מידע רפואי:

  • למטופל זכות לקבל מהמרכז הרפואי את כל המידע אודותיו מהרשומה הרפואית שלו.
  • עם שחרורו, המטופל יקבל סיכום של מהלך האשפוז בכתב.
  • קבלת העתק רשומה נוסף יהיה כרוך בתשלום.

פניות הציבור:

  • זכותם של המטופלים, בני משפחותיהם ו/או כל אדם אחר לפנות לממונה על פניות הציבור ולממונה על זכויות המטופלים, בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה.

ועדת אתיקה:

  • במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
  • זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
  • מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.

 

מבוסס על  "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"

מחוייבים אישית לבריאות שלך
הרצליה מדיקל סנטר