>
>
מה בדיוק צפוי לכם ולילדכם בבית החולים?
יום הניתוח – מה בדיוק צפוי לכם ולילדכם בבית החולים?

יום הניתוח – מה בדיוק צפוי לכם ולילדכם בבית החולים?

אתם נמצאים כמה ימים לפני הניתוח של ילדכם. בזמן זה אתם בוודאי מנסים ללקט כל מידע חשוב על הפרוצדורה, ובאופן כללי על מה שתעברו ביום הניתוח בבית החולים. כאן תמצאו מידע חשוב נוסף לקראת היום הזה: ה'תחנות' שתעברו במרכז הרפואי עד לכניסה לחדר הניתוח ולאחר שהילד שלכם יצא ממנו


הקבלה

להיכנס לבית החולים עם חיוך

ברגע שתגיעו לבית החולים תתקבלו על ידי נציגת שירות של הרצליה מדיקל סנטר, שתלווה אתכם באופן אישי וצמוד מרגע זה ועד שחרורכם הביתה ותהיה הכתובת הפרטית שלכם לכל צורך. תעברו 'צ'ק אין' מהיר, ממש כמו בבית מלון, שבמהלכו תירשמו ותמלאו פרטים כלליים.

בשלב זה יסביר לכם צוות השירות על התהליך המצפה לכם, את מי תפגשו, מה תלבשו ומה כוללת כל 'תחנה' בדרך.

 

אל בית החולים תידרשו להביא בדיקת דם של הילד (אם המנתח ביקש), סיכום של הרופא המשפחתי בנוגע למצבו של הילד, תרופות שהוא נוטל באופן קבוע (בחפיסה המקורית), מכתב מרופא מומחה בנוגע למחלה כרונית, אם קיימת – בעיית לב, אסתמה, מחלת ריאות וכדומה. חשוב שתצטיידו גם בתעודת הזהות שלכם, כולל הספח שבו כתובים פרטיו של הילד, ובטופס התחייבות.

פגישה עם האחות

בדיקות כלליות ומדדים

אחות בית החולים תקבל לידיה את המסמכים שמילאתם, ותבצע כמה בדיקות כלליות לילד: בדיקת לחץ דם, מדידת משקל, חום וכדומה. משם תמשיכו, בליווי נציגת השירות אל אזור חדרי הניתוח.

פגישה עם הרופא המרדים

זמן לשאלות

הרופא המרדים הוא זה שיבצע את ההרדמה ולמעשה יהיה איש הצוות האחרון שיראה הילד לפני שיורדם, ולכן חשוב מאוד להכיר ביניהם – כך לילד יהיה קל יותר בהמשך, שהרי הוא יראה פנים מוכרות נוספות (לצד פניכם שלכם, שכן הורה אחד יכול להיכנס עם הילד לחדר הניתוח עד להרדמתו).

זוהי גם ההזדמנות שלכם לשאול לשאלות, ללמוד עוד על ההרדמה וגם לשתף בפחדים, אם אתם זקוקים לכך כדי להירגע. מומלץ להכין שאלות לקראת הפגישה הזו מראש, בבית, משום שבמהלכה יש סיכוי שתהיו נרגשים ולא מרוכזים. במהלך פגישה זו גם תחתמו על טופס הסכמה להרדמה (אם אתם לאחר גירושים, תידרש חתימה של שניכם על טופס זה).

ילד במיטת טיפולים מחבק דובי

פגישה עם המנתח

לדעת יותר על הניתוח עצמו

אין טוב יותר מאשר ללמוד עוד על הניתוח מהמנתח עצמו. גם כאן ישנה חשיבות לפגישה המקדימה מבחינת הרגשתו של הילד, שירגיש קצת יותר 'בבית' מאוחר יותר, בחדר הניתוח, כשיראה עוד פנים מוכרות. לכם זוהי הזדמנות לשאול שאלות על הניתוח עצמו – וגם כאן מומלץ מאוד להכין שאלות מבעוד מועד. בפגישה זו תתבקשו לחתום על טופס הסכמה לניתוח (גם כאן תידרש חתימה של שני ההורים, אם הם גרושים).

כניסה לחדר הניתוח

רגע האמת הגיע

לפני הכניסה לחדר הניתוח יולבש הילד בפיג'מה מיוחדת שעליה ציורי חיות. הפיג'מה המצוירת יכולה להיות בסיס לשיחה איתו על חיות ולשמש עוד הסחת דעת מהמתרחש סביבו. אל חדר הניתוח ייכנס הילד עם אחד מההורים, מלווים באחות חדר הניתוח. ההורה שייכנס לחדר יתבקש ללבוש חלוק סטרילי חד-פעמי, ערדליים וכובע על הראש. הוא יישאר בחדר הניתוח עד שיסתיים שלב השראת ההרדמה ולאחר שהילד מעורפל הכרה לחלוטין.

התאוששות

מתחילים את מסע החזרה לשגרה

מיד עם סיום הניתוח תיקָראו – שני ההורים – לחדר ההתאוששות, כדי להבטיח שתהיו הראשונים שהילד יראה כשיתעורר. לאחר כשעה תועברו לחדר אשפוז בתנאי אירוח גבוהים, על פי הסטנדרט המקובל בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר. לאורך כל השהות באשפוז חשוב להשגיח על הילד וגם לאחר שקיבל אישור לקום מהמיטה – אין להשאירו לבד, שכן הוא לא יציב ועשוי למעוד לא פעם.

השחרור

לחזור הביתה במצב רוח טוב

לשלב השחרור קודמת הדרכה מהרופא המנתח ומהאחות. הרופא יקבע אם הילד יכול להשתחרר לביתו ומתי. האחות תספק לכם פירוט נרחב בנוגע לנושאים רבים שבוודאי יעסיקו אתכם בשלב זה: התזונה, הניידות, הטיפול נגד כאבים, סימנים לזיהום או לדלקת, טיפול בחתך הניתוחי, בטיחות הילד, הזמנה לביקורות הרופא, שלבי החזרה לשגרה ועוד. זו עוד הזדמנות עבורכם לשאול שאלות – מה שלא הספקתם לשאול בזמן הפגישה עם הרופא.
הרופא התורן יאשר סופית את השחרור. בדלפק הקבלה תקבלו את המסמכים הרפואיים החשובים, והצוות יוודא כי החשבון סגור.

המעקב

שומרים על קשר גם אחרי שתעזבו.

בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר מקפידים על מעקב ועל תמיכה במטופלים גם אחרי שחרורם, באמצעות שירות 'החלמה לאחר ניתוח'. זהו שירות שבמסגרתו תתקשר אליכם אחות בית החולים כדי לוודא שמצבו של הילד טוב. המעקב החשוב הזה אף יכול לסייע בזיהוי מוקדם של בעיות אשר מחייבות חזרה לבית החולים או יצירת קשר עם הרופא המנתח.