ברוכים הבאים למדריך לקראת ניתוח כפתורים לילדים
>
המדריך למנותח - כפתורים ילדים

הורה יקר,

אנחנו בהרצליה מדיקל סנטר עושים הכל על מנת להעניק לך תחושת ביטחון ושקט נפשי לקראת, במהלך ולאחר התהליך הניתוחי, ולסייע לחזור מהר ככל האפשר לשגרת חיים מלאה.

מדריך זה מעניק לך את המידע הנחוץ בכדי להיות מוכן לניתוח או לפרוצדורה בבית החולים, ולדעת מראש מה צפוי בכל שלב בתהליך.

אנחנו, צוות המדיקל, מחויבים אישית לבריאות שלך ופועלים יחד לעזור, לסייע, לתמוך ולהעניק את הרפואה הטובה ביותר יחד עם טיפול סיעודי אישי, מסור ומקצועי.

לתשומת ליבך, לאור הנחיות משרד הבריאות, ניתן להגיע עם מלווה אחד בלבד לניתוח ועליו/ה להקפיד על עטיית מסכה לכל אורך השהייה בבית החולים.

במידה והמלווה המיועד אינו/ה מרגיש/ה בטוב, יש לעדכן מיידית את צוות בית החולים ולפעול בהתאם להוראותיו.

לנוחיותך, ניתן לשלוח בקשות לצוות השירות האישי:

רגילצמחוניטבעוני


אנו מבטיחים לעשות את המיטב
בכדי למלא ככל הניתן את כל בקשותיך

 

אנו מבטיחים לעשות את המיטב בכדי למלא ככל הניתן את כל בקשותיך
אנו מאחלים לך הצלחה רבה ובריאות שלמה.

 

 

יום הניתוח - הנחיות כלליות

ילדך לקראת ניתוח כפתורים. על מנת להבטיח החלמה בטוחה וחזרה מהירה לשגרה, להלן מידע אודות הפעולה והנחיות התנהגות לאחר הניתוח ולקראת שחרור מבית החולים.

מהו ניתוח כפתורים?

הליך ניתוחי בו מוחדרות צינוריות אוורור זעירות מפלסטיק (כפתורים) לעור התוף לשם יצירת פתח מהאוזן התיכונה החוצה. הסיבות השכיחות לניתוח הן: ירידה בשמיעה, דלקות וזיהומים חוזרים באוזניים ופגיעה בעור התוף. הכפתורים מאפשרים אוורור אוזן תיכונה ובכך נמנעת התפתחות דלקת אוזניים  ומשתפרת יכולת השמיעה

הנחיות כלליות:

  • הגעה: ביום הניתוח יש להגיע למשרד הקבלה בשעה בה התבקשתם על ידי הרופא. הגיעו עם תעודה מזהה שלכם בה רשומים פרטי הילד.
  • צום: צום 6 שעות מאוכל ושתייה (ניתן לשתות מים עד 3 שעות טרם מועד הניתוח).

רישום וקבלה

בעת הגעתך לבית החולים יש לגשת למשרד הקבלה בחזית בית החולים, בבניין המסומן באות C.

הליך הקבלה כולל אימות פרטים ראשוני, פתיחת התיק ואיגוד המסמכים איתם הגעת מביתך וביצוע התשלום בעבור ההשתתפות העצמית.

לאחר הקבלה המשרדית, תועברו לקבלת מטופלים ושם תתקבלו ותבדקו על ידי אחות.

מהלך הניתוח

משך הניתוח תלוי במספר גורמים ומשתנה בהתאם לסוגו, הטכניקה והמכשור בו נעזר המנתח, והמאפיינים הייחודיים לילדך.

בחדר ההמתנה לניתוח :

  • ילדך ואת/ה תתבקשו להתלבש בבגדים ייעודיים לחדר ניתוח.
  • תיפגשו עם מרדים אשר יסביר לכם את מהלך ההרדמה וההתעוררות מההרדמה, וכן יחתים אתכם על טופס הסכמה להרדמה.
  • תיפגשו עם הרופא המנתח אשר יסביר לכם את מהלך הניתוח ויחתים אתכם על טופס הסכמה לניתוח.

במועד הניתוח, ילדך יועבר לחדר ניתוח בלווי אחד ההורים ואחות חדר ניתוח כאשר ההורה ישאר בחדר הניתוח עד להירדמותו. במהלך הניתוח יוחדר עירוי לווריד לצורך מתן תרופות ומתן נוזלים.

התאוששות

בתום הניתוח ילדך יועבר לחדר ההתאוששות להשגחה על ידי צוות סיעודי ורפואי בנוכחות הורה אחד.

הרופא המנתח יפגוש אתכם בהתאוששות/במחלקה על מנת לדווח לכם על מהלך הניתוח ומתן הנחיות לאחר הניתוח.

במהלך ההתאוששות ייתכן וילדך יהיה באי שקט / יבכה, תופעות אילו שכיחות לאחר הרדמה כללית.

ניתן לפנות לצוות התאוששות בכל שאלה/בקשה.  

האשפוז לאחר הניתוח

לאחר שלב ההתאוששות, ילדך יועבר להמשך מעקב והשגחה למחלקה עד מועד השחרור.

במהלך שהותו של ילדך במחלקה:

  • ילדך ייבדק על ידי האחות במחלקה ואת/ה תודרך/י למהלך האשפוז.
  • תוגש שתייה לילדך ובהמשך מנת ילדים המותאמת לגיל ילדך והעדפותיו (בהנחיית האחות).
  • במידה וישנם כאבים ,אי שקט או בכי , יש ליידע את האחות על מנת לתת טיפול נוגדי כאבים.
  • השחרור ייעשה על ידי האחות המטפלת לאחר התאוששות ומוכנות ילדך לשחרור בתיאום עם המנתח.

הצוות הרפואי והסיעודי לשירותך

הרופא המנתח ילווה אותך ואת ילדך במשך כל תקופת האשפוז, וינחה את הצוות הסיעודי בטיפול הפרטני הנדרש במהלך האשפוז.
הצוות הסיעודי, בעל הניסיון העשיר בכל מקצועות הסיעוד, וצוות רופאי הבית של בית החולים, זמין עבורך 24 שעות ביממה ועומד לרשותך לכל בעיה או צורך במהלך האשפוז.     

ארוחות:

הארוחות בבית החולים מוגשות ע"פ הנחיות הרופא המנתח ובמידת האפשר נציע לך בחירה מתוך התפריט של שף בית החולים.
באם קיימים צרכים תזונתיים מיוחדים, ובכללם בקשה לאוכל טבעוני, חשוב לעדכן מראש את הצוות הסיעודי.
מטבח בית החולים והאוכל המוגש הנו כשר ובהשגחה צמודה של משגיח כשרות, ולכן, חל איסור על הכנסת מזון מחוץ לגבולות בית החולים.

זמני הארוחות:

ארוחת בוקר     08:00-09:00

ארוחת צהריים  12:00-13:00

ארוחת ערב      18:00-19:00

 

במידה וילדך נותר/ת רעב/ה או שהגעת למחלקה לאחר שעות הארוחה, הצוות הסיעודי ישמח לסייע בהתאם להנחיית הרופא.

השחרור מבית החולים

השחרור מבית החולים מתבצע במחלקת האשפוז למעט מקרים בהם נדרש הסדר תשלום במשרד הקבלה.

מועד השחרור יתבצע בהתאם להחלטת הרופא המנתח, סוג הניתוח והתקדמות החלמת ילדך.

החזרה הביתה

כאבים- ניתן לקחת טיפול נגד כאבים על פי הנחיית הרופא.

דימום/הפרשה -ייתכנו הפרשות קלות מהאוזניים בימים הראשונים, במידה וההפרשות מרובות, אינן פוסקות, דמיות או מוגלתיות יש ליצור קשר עם הרופא מנתח.

מניעת זיהום –הימנעות מחדירת מים לאוזניים תתבצע על פי הוראות הרופא. במידה ונדרשתם על ידי הרופא להימנע מחדירת מים לאוזניים, יש  להשתמש באטמי אוזניים במהלך מקלחת או כניסה לבריכה/ים היות והמים עלולים להכיל מזהמים שונים העלולים לגרום לזיהום.

כלכלה– אין הגבלה בסוג הכלכלה אלא אם כן נתנו הנחיות שונות על ידי המנתח.

טיפול תרופתי– יינתן רק על פי הנחיית הרופא . כגון: טיפות אוזניים.

פעילות גופנית– ביום הניתוח ילדך זקוק עדיין להשגחה עקב מתן חומרי הרדמה, ניתן לחזור לפעילות שגרתית כבר ביום למחרת בהתאם להנחיית הרופא מנתח.

הוצאת כפתורים– הכפתורים נפלטים מעצמם תוך שנה עד שנתיים בממוצע, במידה ואינם נפלטים ,תתיכן הוצאת הכפתורים על ידי המנתח.

ביקורת– תוזמנו לביקורת אצל הרופא מנתח במקום ובתאריך שיצוין במכתב השחרור.

 

חשוב לשים לב למצבים בהם נדרשת התייחסת מידית של רופא:

  • עליית חום מעל 38 מעלות.
  • סירוב לשתייה.
  • דימום או הפרשה מוגברת מאזור הניתוח.
  • כאבים חזקים/אי שקט שאינם מגיבים לטיפול נוגדי כאבים.
  • שינוי בהתנהגות ילדך.

במידה והרופא אינו זמין ניתן ליצור קשר עם מוקד מעקב והחלמה (מספר הטלפון מצוין במכתב השחרור) ו/או לפנות למיון הקרוב ביותר.

לדיווח וקבלת עזרה, יש לפנות לרופא המנתח.
אם הרופא אינו זמין ניתן לפנות למוקד ההחלמה בטלפון: 03-7166190 ו/או לפנות למיון הקרוב ביותר.

מדריך זה אינו מחליף את ההסבר שניתן לכם על ידי המנתח

 

אנו מאחלים לכם הרבה הצלחה, בריאות איתנה וחזרה מהירה לשגרה

הרצליה מדיקל סנטר – מחוייבים אישית לבריאות שלך

מניעת זיהומים - מצילה חיים

זיהום בבית החולים הינו נושא קריטי שעלול לפגוע בבריאות המטופלים.
צוות בית החולים משקיע מאמצים רבים על מנת למנוע זיהומים בבית החולים תוך הקפדה על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות וארגוני הבריאות הבינלאומיים.
לשם כך הקמנו צוות ייעודי המבצע בקרות, הדרכות לעובדים ולמטופלים כאחד, נוסף על פעולות רבות אחרות וזאת בכדי לדאוג לבריאותך ובריאות ילדך.
על מנת להפחית את הסיכון לזיהום נבקשך לפעול בהתאם להנחיות שניתנו לך במרפאה הטרום ניתוחית במידה והתקיימה, ובמהלך האשפוז.

 

היגיינת ידיים

אחת הפעולות החשובות במניעת זיהומים היא רחיצת ידיים לפני ואחרי מתן הטיפול או המגע בחולה ובסביבתו.
רחיצת ידיים המונעת זיהום הנה רחיצה במים וסבון או חיטוי ידיים בתכשיר על בסיס אלכוהול הממוקם ברחבי בית החולים, בכל מחלקה וליד כל מיטה וכיור.

 

עזרתכם הכרחית – זה בידיים שלך!

נבקש לשתפך במאמצינו להפחתת זיהומים, ולהקפיד על היגיינת ידייך במהלך הטיפול בבית החולים וכן של בני משפחתך ומבקריך.
זכותך לדרוש מהרופא ומאנשי הצוות לרחוץ ידיים לפני כל מגע בך או בסביבתך.
נשמח לקבל משוב ולהפנות לתשומת ליבנו מצבים בהם הצוות לא הקפיד על היגיינת ידיים שנוכל לשפר ולהשתפר.

זכויות המטופל ומשפחתו

הזכות לקבל טיפול רפואי נאות:

  • לכל מטופל, זכות לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכיו"ב.
  • אם פנה המטופל למחלקה לרפואה דחופה, זכותו להיבדק על ידי רופא.

זהות המטפל:

  • חובה על המטפל לשאת תג זיהוי ברור ולהזדהות בפני המטופל ובני משפחתו.

מתן הסכמה לטיפול רפואי:

  • מתן טיפול רפואי מותנה בהסכמת המטופל או נציגו החוקי (אפוטרופוס/מיופה כוח).
  • זכות המטופל לקבל הסבר מובן על מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול או חלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות.
  • הסבר על הטיפול יינתן ככל שאפשר בשפת המטופל ובהתאם ליכולת הבנתו.
  • על המטופל למסור לצוות המטפל מידע אודות היסטוריה רפואית, וזאת על מנת שהאבחנה והטיפול המוצע יהיו המתאימים והטובים ביותר.
  • למטופל זכות לסרב לקבל טיפול רפואי (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק).
  • למטופל זכות למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקום המטופל לטיפול רפואי, וזאת במקרה בו לא יוכל המטופל לקבל החלטה.

שמירה על כבוד ופרטיות:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמירה על פרטיות וכבוד המטופל.
  • למטופל קיימת הזכות לבקש נוכחות אדם נוסף בחדר הטיפול.

שמירה על סודיות רפואית:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמור על סודיות המידע הרפואי שאליהם הם נחשפים במהלך עבודתם ועקב תפקידם.

מסירת מידע רפואי לאחר:

  • זכות המטופל שמידע רפואי אישי אודותיו, יימסר רק לאחר הסכמת המטופל או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

חוות דעת נוספת:

  • זכות המטופל ליזום חוות דעת רפואית נוספת ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ לו.
  • מחובת הצוות הרפואי לסייע בכך למטופל.

רצף הטיפול:

  • במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים שונים, למטופל הזכות לבקש שהמטפלים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות.

קבלת מבקרים:

  • המטופל זכאי לקבלת מבקרים בשעות המיועדות לכך בהתאם לנהלי הנהלת המרכז הרפואי.

קבלת מידע רפואי:

  • למטופל זכות לקבל מהמרכז הרפואי את כל המידע אודותיו מהרשומה הרפואית שלו.
  • עם שחרורו, המטופל יקבל סיכום של מהלך האשפוז בכתב.
  • קבלת העתק רשומה נוסף יהיה כרוך בתשלום.

פניות הציבור:

  • זכותם של המטופלים, בני משפחותיהם ו/או כל אדם אחר לפנות לממונה על פניות הציבור ולממונה על זכויות המטופלים, בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה.

ועדת אתיקה:

  • במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
  • זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
  • מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.

 

מבוסס על  "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"

מחוייבים אישית לבריאות שלך
הרצליה מדיקל סנטר