Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
אונקולוגיה של מערכת העיכול
אונקולוגיה של מערכת העיכול

אונקולוגיה של מערכת העיכול

אונקולוגיה של מערכת העיכול מאגדת בתוכה מחלות ממאירות התוקפות את האיברים השונים המרכיבים את המערכת החשובה הזו, לרבות המעי הגס והחלחולת (סוג הגידול הנפוץ ביותר בקבוצה זו), המעי הדק, הוושט, הקיבה, פי הטבעת, צינור המרה ועוד. גידולים במערכת העיכול עלולים להתפתח מסיבות שונות, בכל קבוצות הגיל, ולתת את אותותיהם השליליים על הגוף במגוון דרכים.

על רקע העובדה שחלק מהמחלות האונקולוגיות של מערכת העיכול נחשבות לקטלניות במלוא מובן המילה, חשוב שזכור שאבחון מדויק ויעיל שלהן, לצד טיפול בשיטות החדישות ביותר הידועות כיום, עשויים להציל חיים. זה בדיוק מה שאנחנו מספקים בהרצליה מדיקל סנטר, העומד בחוד החנית של ההתמודדות עם מחלות סרטניות בישראל.

מהן הבדיקות שאנו מציעים?

אבחון מחלות אונקולוגיות במערכת העיכול, רצוי בשלבים מוקדמים ככל שניתן, הוא אחד הצעדים ההכרחיים בדרך להתמודדות המוצלחת איתן. לכל מחלה עשויות להיות דרכי האבחון שלה, בין השאר על פי מיקום האיבר הרלוונטי או צורת ההתפשטות של המחלה, אולם במקרה של מחלות סרטניות במערכת העיכול יש כמה שיטות מקובלות. האבחון מתחיל פעמים רבות מתשאול המטופל, בדגש על התסמינים שמופיעים אצלו, ההיסטוריה המשפחתית של המחלה וכן הלאה. הרופא יוכל להסיק בהתאם לכך על כיוון ראשוני ועל הפניית המטופל לבדיקות, חלקן הגדול נעשה בשערי בית החולים.

ברוב המקרים, יש צורך בביצוע שורה ארוכה של בדיקות לצורך קבלת תמונה קלינית מלאה. בין הבדיקות הנפוצות במישור זה, הנעשות בבית החולים הפרטי הרצליה מדיקל סנטר, ניתן למנות:

  • בדיקת דם סמוי בצואה
  • קולונוסקופיה – בוחנת את המעי הגס, ולעיתים גם את החיבור בין המעי הגס לדק
  • גסטרוסקופיה – לבדיקת החלק העליון של מערכת העיכול (לרבות הוושט, התריסריון והקיבה)
  • פרוקטוסקופיה – משמשת לבחינת החלק התחתון במעי הגס
  • סיגמואידוסקופיה – בדיקת גסטרו, בעזרת אנדוסקופ, הבוחנת את המעי העקול (החלק האחורי של המעי הגס)
  • בדיקת EUS – אולטרסאונד אנדוסקופי במערכת העיכול
  • בדיקת ERCP – אנדוסקופיה של מערכת העיכול העליונה
  • ביופסיה ממערכת העיכול
  • בדיקות גנטיות

תמונת אילוסטרציה של מערכת העיכול

טיפול במחלות אונקולוגיות של מערכת העיכול – מידע כללי

טיפול במחלות אונקולוגיות הפוקדות את מערכת העיכול משתנה, כמובן, בהתאם לסוג המחלה, לדרגת החומרה שלה ולמידת ההתפשטות שלה בגוף האדם. ברמה הכללית, הטיפול בתחום זה נוטה להיות רב מערכתי ומשלב בתוכו כלים שונים. פעמים רבות הטיפול מאגד בתוכו כימותרפיה, הקרנות (רדיותרפיה) וניתוחים להסרת הגידול, שעשויים לטמון בחובם גם כריתה מלאה או חלקית של האיבר הנפגע.

כלל האצבע, שנכון בחלק מסוגי המחלות הסרטניות של מערכת העיכול אפילו יותר מאשר בסוגי סרטן אחרים, הוא שטיפול במחלה בשלבים הראשונים שלה צפוי להגדיל משמעותית את אחוזי ההצלחה. גם במצב הדברים הזה ניתן לצפות לטיפולים ארוכים וממושכים, הנעשים תוך שיתוף פעולה הדוק בין אונקולוג, כירורג אונקולוג ובעלי מקצוע אחרים בעולמות הרפואה.

הטיפולים שניתן לעשות אצלנו

בהרצליה מדיקל סנטר, אנחנו מעמידים עבורכם צוות של אונקולוגים מומחים שלוקחים על עצמם את הטיפול היסודי במחלות אונקולוגיות של מערכת העיכול. הטיפול מותאם בכל מקרה ומקרה באופן פרטני, וכולל בחלק גדול מהמקרים את החידושים האחרונים בשדה המשחק בעולם. בין השאר, אנחנו מבצעים טיפולים מתקדמים דוגמת פוליפקטומיה (כריתת פוליפים מהמעי הגס) או גסטרקטומיה (כריתת קיבה).

לצד הדגש על רפואה מותאמת אישית, אנו מספקים במידת הצורך טיפולים תומכים. מטרתם של טיפולים אלו היא להקל על התסמינים שהחולים חווים – למשל הכאבים המקשים על התפקוד היום-יומי שלהם – ואף להעניק ייעוץ והדרכה בנושאים שעשויים להיות משיקים, דוגמת תזונה.

עומדים לצידכם לאורך כל הדרך

כבית חולים פרטי, הרצליה מדיקל סנטר מציע עבורכם את השירות המיטבי לאורך כל הדרך. אנו מציעים ליווי אישי צמוד: החל מהאבחון הראשוני, דרך בניית תוכנית הטיפולים הפרטנית ועד לביצוע הטיפולים, כולל מעקבים ובדיקות תקופתיות במידת הצורך.

אחד היתרונות העיקריים שלנו הוא זמני ההמתנה הקצרים, שמקבלים חשיבות מכרעת על רקע העובדה שאנחנו מתמודדים כאן מול מחלות פרוגרסיביות, שבהיעדר מענה עלולות בחלק מהמקרים להתפשט בגוף בצורה מהירה וקטלנית. כך למשל את תוצאות חלק מהבדיקות תוכלו לקבל תוך ימים בודדים עד שבוע, להבדיל מבתי החולים הציבוריים בהם התהליך עלול להימשך חודשים.

הצוותים שלנו, המודעים למורכבות ההתמודדות עם מחלות הסרטן עבור האדם המטופל ובני משפחתו, מספקים את הסיוע בצורה הרגישה ביותר.