Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוח סרטן הערמונית
ניתוח סרטן הערמונית

ניתוח סרטן הערמונית

קצר ולעניין

קצר ולעניין

סרטן הערמונית שכיח בקרב גברים מעל גיל 50 ולמרות זאת – הוא אינו קל לטיפול. הוא מאופיין בהתפתחות איטית, ולכן לוקח זמן עד שמבחינים בתסמינים – לחץ על השופכה, הפרעות במתן שתן, דימום ועוד. אבחון הסרטן מתבצע ע"י בדיקה אורולוגית ובדיקות דימות ודם תומכות. כיום, ניתן לטפל בגידול בצורה זעיר פולשנית, אשר מאפשרת דיוק פעולה, מזעור סיבוכים והחלמה מהירה.

מזער
קצר ולעניין

סרטן הערמונית שכיח בקרב גברים מעל גיל 50 ולמרות זאת – הוא אינו קל לטיפול. הוא מאופיין בהתפתחות איטית, ולכן לוקח זמן עד שמבחינים בתסמינים – לחץ על השופכה, הפרעות במתן שתן, דימום ועוד. אבחון הסרטן מתבצע ע"י בדיקה אורולוגית ובדיקות דימות ודם תומכות. כיום, ניתן לטפל בגידול בצורה זעיר פולשנית, אשר מאפשרת דיוק פעולה, מזעור סיבוכים והחלמה מהירה.

מזער

הערמונית (פרוסטטה) הינה חלק ממערכת הרבייה הגברי והיא אחראית על ייצור נוזל הזרע אצל גברים ועל הפרשת אנטיגן הערמונית (PSA) שמסייע לשפיכת נוזל הזרע. גודל הערמונית כ – שלושה סנטימטרים באורכה והיא ממוקמת סמוך לצינורית השופכה, תחת שלפוחית השתן. החלחולת, היינו קצה המעי הגס, יושבת מאחורי הערמונית. הערמונית מכילה בלוטות קטנות המפיקות כ-20% מן הנוזל המופרש בעת פליטת הזרע. התאים הנמצאים בבלוטות אלו עוברים, בהמצאות סרטן ערמונית, תהליך של מוטציה והופכים לממאירים.

סרטן הערמונית שכיח בקרב גברים לאחר גיל 50 ושכיחותו עולה עם הגיל. בקרב גברים צעירים, סרטן זה נדיר.

סרטן הערמונית אינו ניתן לטיפול פשוט, יש צורך בניתוח ערמונית ולאחר מכן בטיפולים כימותרפי, אך מאחר וקצב גידולו איטי מאד, סיכויי ההחלמה טובים. גידול בערמונית עשוי שלא להשתנות כלל לאורך זמן, ובקרב גברים מבוגרים, אף לא יגרום לסימפטומים מחשידים. סימפטומים אופייניים לסרטן הערמונית יחלו ככל שהגידול יתפשט וילחץ על השופכה, וכוללים קשיים בהטלת שתן, צורך מוגבר להטיל שתן לעיתים תכופות יותר, כאב בזמן הטלת השתן, דם בשתן, או דימום לאחר מגע מיני.

אבחון וטיפול בסרטן הערמונית

אבחון סרטן הערמונית יתבצע באמצעות בדיקה ידנית ומישוש של הבלוטה, בשילוב בדיקות דימות ובדיקת אנטיגן הערמונית בדם (PSA). במקרה של גידול סרטני בערמונית רמות ה- PSA יהיו גבוהות מרמתן בדרך כלל, אם כי בדיקה זו לכשעצמה אינה אבחנתית.

שלבים מוקדמים של סרטן הערמונית יטופלו באמצעות ניתוח ערמונית ולאחריו טיפול כימותרפי וטיפול בקרינה. מטרת הניתוח היא: א'- כריתה של בלוטת הערמונית על מנת למנוע התפשטות של תאי הסרטן לאברי גוף נוספים, ב'- שחרור הלחץ על השופכה ודרכי השתן, ובכך להבטיח שרכי שתן תקינים.

ניתוח ערמונית להסרת בלוטת הערמונית במלואה מכונה ניתוח כריתת ערמונית רדיקלית. ניתן לבצע ניתוח זה בגישה פתוחה דרך דופן הבטן או בשיטות זעיר פולשניות (רובוט דה וינצ'י, לפרוסקופיות, surgery minimally invasive) או בלייזר. ניתוח זעיר-פולשני יבוצע דרך חתכים זעירים בדופן הבטן, ללא צורך בפתיחה מלאה של הבטן. דרך חתכים אלו יוחדרו כלי הניתוח וכן צינור שבקצהו מצלמה, דרכו יתבונן המנתח בנעשה בערמונית וברקמות סביבה. ניתוחים זעיר-פולשניים כרוכים בדרך כלל בשיעור סיבוכים נמוך במיוחד, נזק מזערי לרקמות ואברים סמוכים, ומאפשרים החלמה מהירה וקלה יותר, בהשוואה לניתוחים בגישה הפתוחה. כמו כן, כריתת הערמונית על ידי לייזר מאפשרת החלמה מהירה יותר ולהפחית סיבוכים.

הסרה מלאה של הבלוטה טרם התפשטות תאי הסרטן מבטיחה ריפוי מלא אך עלולה לגרום לאין אונות ולקושי בשליטה על מתן השתן. על מנת לצמצם את שיעור הסיבוכים מבוצעים כיום ניתוחים משמרי עצבים (nerve sparing) בשיטות מתקדמות שמטרתם לאפשר שליטה טובה על הטלת השתן ושימור היכולת המינית גם לאחר ניתוח כריתת ערמונית רדיקלי.

מדוע דווקא במרכז הרפואי הרצליה מדיקל סנטר?

המרכז הרפואי הרצליה מדיקל סנטר מאגד את מיטב הרופאים המומחים בארץ בתחום הכירורגיה האונקולוגית, ביניהם מנהלי מחלקות ויחידות כירורגיות בבתי חולים ציבוריים. עם קבלת ההחלטה על ביצוע ניתוח ערמונית, ניתן יהיה לקבוע את המועד בהתאם למידת הדחיפות, זמינות המנתח, ונוחותו האישית של המטופל. חדרי הניתוח המשוכללים במרכז הרפואי הרצליה מדיקל סנטר מאפשרים לבצע מגוון רחב של ניתוחים אונקולוגיים ובכללם מאות ניתוחי ערמונית המבוצעים מידי שנה.

בבית החולים פועל רובוט דה וינצ'י לעזרת המנתח ובין יתרונותיו המרכזיים:

  • דיוק מרבי המוריד משמעותית את הסיכון להיתקל בקשיים בקיום יחסי מין ומתן שתן לאחר הניתוח
  • זמן התאוששות קצר יותר וחזרה מהירה לפעילות רגילה
  • דיוק רב יותר בהליכי כריתה רדיקליים וניקוי התאים הסרטניים
  • הימנעות מצלקות גדולות
  • הפחתת הכאב

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם.