Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
>
ניתוחי פנים ועפעפיים
ניתוחי פנים ועפעפיים

ניתוחי פנים ועפעפיים

ניתוחי פנים ועפעפייםאחד הכלים הרפואיים המודרניים שקיימים היום לשמירה על מראה צעיר באזור הפנים הוא הניתוח הפלסטי. ניתוחי פנים ועפעפיים מבוצעים כיום בנשים ובגברים, כמעט ללא הגבלת גיל, כולל מטופלים מבוגרים מאוד. בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר מתבצעים מגוון ניתוחים פלסטיים, ביניהם גם ניתוחי פנים ועפעפיים, מתיחת פנים, הרמת גבות ועוד. אם אתם שוקל לבצע את אחד מהניתוחים הללו, נשמח להזמינכם לייעוץ מקדים לבדיקת התאמת הניתוח הנדרש.

ניתוחי פנים ועפעפיים – מצעירים את המראה

לפני שנפרט בנוגע להיבטים הטכניים, חשוב לציין כי ניתוחים פלסטיים יכולים להביא לתוצאות יפות מאוד, במיוחד אלו אשר נעשים באזור הפנים. יש בהם כדי לשנות משמעותית את מראהו של כל אדם ולהעניק לו מראה שונה, צעיר יותר.

עם זאת, אין ניתוח אשר יכול להחזיר את מראה הנעורים או לעשות קסמים. השינויים יהיו משמעותיים, אך חשוב שתתאמו מול הרופא, בראש ובראשונה, את הציפיות מהניתוח.

ניתוח להרמת עפעפיים

ניתוחים להרמת עפעפיים נעשים לרוב באנשים אשר סובלים מצניחה של העפעף העליון על העין ומהיווצרות 'שקיות' בעפעף התחתון. גם אנשים צעירים יכולים לעבור את הניתוח, בעיקר במטרה לתקן פגם מולד או נזק שנגרם ממכה חזקה.

ניתוח עפעפיים מבוצע כמעט תמיד בהרדמה מקומית, עם טשטוש תוך ורידי קל ונמשך כשעה. כאשר מדובר בניתוח בעפעף העליון, יבוצע החתך בקפל העפעף והוא כמעט ולא ייראה לאחר מכן (למעט חריגה קלה לצד העין, סמוך לרקה). ניתוח בעפעף התחתון יכלול חתך בסמוך לריסים או בלחמית העין, אם כי האופציה השנייה מתאימה בעיקר לצעירים בעלי עור עבה וגמיש יותר.

ניתן לבצע במהלך אותו הניתוח מתיחה של העפעף התחתון והעליון גם יחד. הרופא יסלק במהלכו עודפי עור ושומן ובכך יאפשר לעור לחזור, במידה מסוימת, לקדמותו. עם סיום ההליך הכירורגי, יסבול המנותח מנפיחות מסוימת ואף מטשטוש ראייה לכמה ימים, אך מדובר בתופעות מוכרות וידועות שלרוב יחלפו מעצמן.

ניתוח מתיחת פנים

מתיחת פנים היא הליך כירורגי פלסטי בו עודפי עור מסולקים, בתוספת הוצאה של עודפי שומן ומתיחה של שרירים רפויים. יחסית לניתוח העפעפיים, ניתוח זה יביא עמו בדרך כלל שינויים מקיפים יותר במראה הפנים, משום שהפעולה היא היקפית ומשמעותית יותר.

גם ניתוח זה יבוצע לרוב בהרדמה מקומית, בשילוב עם טשטוש תוך ורידי, ולעיתים בהרדמה מלאה, כאשר החתכים עצמם ייעשו במקומות נסתרים יחסית – לפני ומאחורי האוזן ולעיתים גם בסנטר ובמצח. במקומות בהם יתאפשר הדבר, יבוצעו החתכים בסמוך לקווצות שיער, שיוכלו לאחר מכן להסוות את הצלקות, עד שאלו יגלידו לחלוטין.

זמן ההחלמה בניתוח פנים נע בין שבוע לשבועיים, תלוי בהיקפו של הניתוח.

ניתוחי פנים ועפעפיים – הליכים קוסמטיים נלווים

במרבית המקרים, ניתוחי פנים ועפעפיים ישולבו עם ניתוחים אחרים, שנחשבים נלווים בדרך כלל, וישוו לפנים מראה כולל צעיר יותר. שני ניתוחים פלסטיים פופולאריים ביותר בהקשר זה הם ניתוחי הרמת גבות ומתיחת מצח – אזורים שסובלים גם הם, עם השנים, מצניחה ממשית ומהיווצרות קמטים בעקבות כך.

בשני הניתוחים הללו, החתך מתבצע בצידי המצח סמוך לקו השיער, במטרה להסוות את הצלקות לאחר תום הניתוח. זהו ניתוח שיכול להתבצע בהרדמה מקומית או כללית, ובמהלכו מורמות הגבות אל מעל ארובת העין ועור המצח נמתח מעלה גם הוא. עודפי העור מסולקים כמובן, כמו בכל ניתוח פלסטי דומה.

במקרים רבים, ימליץ הרופא המנתח לבצע ניתוחי פנים ועפעפיים כוללים, שבהם יבוצעו גם שני הניתוחים הנלווים. כך, ניתן לבצע אותם באותה הזדמנות, לבצע כמה שפחות חתכים ופעולות כירורגיות חוזרות בפנים ולהגיע תוך זמן קצר ביותר למראה צעיר יותר ולעור פנים מתוח ואסתטי יותר.

ההתאוששות לאחר ניתוחי פנים ועפעפיים תהיה לרוב מלווה בנפיחויות באזור המטופל ואף בשטפי דם תת עוריים. עם זאת, התופעות הללו אמורות לחלוף בתוך מספר ימים עד שבועות.

למידע נוסף וייעוץ, ניתן למלא פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אלייך בהקדם