ברוכים הבאים למדריך לקראת אבלציה בבית החולים
>
המדריך לאבלציה

מטופל/ת יקר/ה,

אנחנו בהרצליה מדיקל סנטר עושים הכל על מנת להעניק לך תחושת ביטחון ושקט נפשי לקראת, במהלך ולאחר הליך האבלציה, ולסייע לחזור מהר ככל האפשר לשגרת חיים מלאה.

מדריך זה מעניק לך את המידע הנחוץ לקראת הצנתור בבית החולים, ולדעת מראש מה צפוי בכל שלב בתהליך.

אנחנו, צוות המדיקל, מחויבים אישית לבריאות שלך ופועלים יחד לעזור, לסייע, לתמוך ולהעניק את הרפואה הטובה ביותר יחד עם טיפול סיעודי אישי, מסור ומקצועי.

אנו מאחלים לך הצלחה רבה ובריאות שלמה.

 

יום הפרוצדורה - הנחיות כלליות

כיצד מתבצעת הפעולה

הפעולה מתבצעת על פי רוב על ידי אלחוש מקומי באזור הדקירה (המפשעה), אולם ישנם מקרים בהם יוחלט על ידי הרופא המטפל לבצע את הפעולה תחת טשטוש עמוק (סדציה) או הרדמה מלאה.

טרם הגעתך לבית החולים, חשוב לוודא שהמסמכים הבאים נמצאים ברשותך ולהביאם לבית החולים:

  • במידה ונעזרים במשקפי קריאה, יש להביאם עמך לשם קריאת המסמכים הנדרשים בהליך הקבלה.
  • בדיקות דם עדכניות (עד חודש טרום תאריך הצנתור): ספירת דם, כימיה ותפקודי קרישה.
  • א.ק.ג עדכני (עד חודש טרום תאריך הצנתור), כאשר חשוב מאוד ליידע את המכון במידה ותפקודי הכליות (Creatinin) גבוהים מהערך 1.2.
  • במידה וידועה רגישות ליוד, חשוב לעדכן אותנו (מכון הצנתורים) והרופא המטפל – טרם הצנתור.
  • אם הנך נוטל קומדין/פרדקסה/קסרלטו/אליקוויס, נא להתקשר למצנתר, שבוע טרם הצנתור.
  • חולה סכרת הנטול גלוקופאז', מטפורמין, גלוקורייט,ג'ינואט, ג'אנוביה, ג'ארדיאס – יש להפסיק ליטול, יום לפני הצנתור.
  • מסמכים רפואים: בדיקות קודמות, מכתב הפנייה לצנתור, אקו לב וארגומטריה.
  • תעוד הצנתור הקודם במידה ובוצע: דוח מסכם ואת דיסק (CD) הבדיקה
  • תעוד ניתוח המעקפים במידה ובוצע ו/או מכתב השחרור מהרופא/המוסד הרפואי.
  • רשימת התרופות בשימוש + התרופות עצמן.
  • תעודה מזהה: תעודת זהות, רשיון נהיגה או דרכון.
  • אמצעי תשלום בתוקף.

 

הכנה לפעולה – באם לא התקבלו הנחיות אחרות מהרופא המטפל

צום: יש לצום במשך 4 שעות טרם מועד הצינתור.

*נגישות:

בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר" פועל רבות להנגיש את שרותיו לכלל הציבור וספציפית לציבור האנשים עם מוגבלויות,זאת במטרה להעניק חוויית שרות העונה לצרכיו היחודיים של כל אדם הנכנס בשערי בית החולים, מטופל ואורח כאחד.
למידע מפורט אודות הסדרי הנגישות, יש ללחוץ על הקישור הבא: הסדרי נגישות בבית החולים

הגעה:

עליך להגיע כשעתיים לפני זמן הניתוח לשם רישום וקבלה אדמיניסטרטיבית וסיעודית.

*דרכי ההגעה לבית החולים:

באוטובוס –  מהתחנה המרכזית החדשה תל אביב קווים 600/ 601/ 623 למחלף נוף ים. מחליפים לקו 31 עד הרצליה מדיקל סנטר (תדירות של כחצי שעה)

לפרטים נוספים ניתן להתקשר למוקד מטרופולין 5900* או לפנות לאתר החברה

ברכבת  מתחנת הרכבת בהרצליה, אוטובוס מס' 31 או מס' 13 לכיכר דה שליט או במונית – לקישור לאתר רכבת ישראל לחצו כאן

רישום וקבלה

בעת הגעתך לבית החולים יש לגשת למשרד הקבלה בחזית בית החולים, בבניין המסומן באות C.

הליך הקבלה כולל אימות פרטים ראשוני, פתיחת התיק ואיגוד המסמכים איתם הגעת מביתך וביצוע התשלום בעבור ההשתתפות העצמית במידה וקיימת.

בהתאם לרצונך, ניתן יהיה להשאיר מספר טלפון נייד של בן משפחה או מלווה, אליו ישלחו הודעות SMS עם עדכון אודות התקדמות שלבי הקבלה והטיפול.

תנאי תשלום

בביה"ח הרצליה מדיקל סנטר תשלום השתתפות עצמית ניתן לשלם בדרכים הבאות – אשראי, צ'ק או העברה בנקאית.
שימו לב – החל מהתאריך 14.11.2022 לא ניתן לקבל תשלום מזומן עבור השתתפות עצמית.

  • תשלום באשראי:
    תשלום מעל 2000 ש"ח ניתן לפרוס ל- 5 תשלומים.
    עם תוספת של קרדיט + ריבית ניתן לפרוס ל- 12 תשלומים.
  • תשלום בהעברה בנקאית:
    בנק: בנק הפועלים (12)
    סניף – 600
    ח-ן – 284587
  • תשלום בצ'ק

שרותי תרגום

במהלך הטיפול הרפואי ואם תזדקקו לכך, תוכלו לקבל שירותי תרגום הזמינים בשפות אנגלית, רוסית, ערבית ואמהרית.

הסדרי חניה

קרובי משפחה מדרגה ראשונה המבקרים חולים המאושפזים מעל 30 יום, זכאים לחנייה ללא עלות בחניון בית החולים.

מהלך האבלציה

משך האבלציה תלוי במספר גורמים ומשתנה מאדם לאדם ונע בין שעה ועד מספר שעות.

צוות חדר הפעולה, הכולל את הרופא המטפל שלך והצוות הסיעודי, ידאג לכל צרכיך וייעזר במערכות שונות לניטור מערכות גופך בזמן הפעולה למען בטיחותך.

 

 

 

האשפוז לפני ולאחר האבלציה

תהליך הקבלה והאשפוז לפני הפעולה

האשפוז מתבצע מספר שעות טרם תחילת הפעולה, ולאחריה בדרך כלל נשארים להשגחה עד למחרת בבוקר.

לפני הפעולה יתבצעו: מדידת לחץ דם, דופק, חום, תשאול על מחלות רקע, תרופות ורגישויות. יחובר עירוי לצורך מתן נוזלים ותרופות בעת הצורך.

חשוב מאוד לדווח באם ידועה לך:

  • רגישות לתרופות
  • אם הנך נוטל/ת מדללי דם

לאחר הפעולה

בבית החולים 5 מחלקות אשפוז המסומנות באותיות א'-ה'.

מחלקת וחדר האשפוז ייקבעו ע"י הצוות הסיעודי של בית החולים בתום הצנתור, תוך התחשבות בהנחיות הרופא והטיפול הנדרש.

לאחר הפעולה יתבצעו: בדיקת הגפה ואזור הדקירה, מדידת לחץ דם, דופק וחיבור לטלמטריה.

טיפול תרופתי ומתן נוזלים – בהתאם להוראות הרפואיות. אק"ג ובדיקות נוספות בהתאם להוראות הרפואיות ולשיקול המקצועי של הצוות הסיעודי.

חדר האשפוז הוא המקום בו מתחילה ההחלמה, וככזה עשינו הכל בכדי לתת לך את ההרגשה שהגעת הביתה; ארונית אישית, סט רחצה, מגבת פנים, חלוק אישי, נעלי בית, אוזניות חד פעמיות, אינטרנט אלחוטי חופשי, טלויזיה עם שלל ערוצים לבחירתך ועוד.

שעות הביקור במחלקות האשפוז

09:00-13:00

16:00-20:00

 

ארוחות:

המזון המוגש במחלקות האשפוז מנוהל ומפוקח ע"י הדיאטנית הקלינית של בית החולים, גברת נאווה שגיא, M.Sc בתזונה קלינית ובהתאם להנחיות הרופא המנתח.
בכפוף להוראות הרופא והגדרות דיאטנית בית החולים, ניתן לבחור את הארוחות מתפריט שיוגש במהלך האשפוז.
באם קיימים צרכים תזונתיים מיוחדים, ובכללם רגישויות ובקשה לאוכל טבעוני או כשרות מיוחדת, חשוב לעדכן מראש את הצוות הסיעודי.
מטבח בית החולים והאוכל המוגש הנו כשר ובהשגחה צמודה של משגיח כשרות, ולכן, חל איסור על הכנסת מזון מחוץ לגבולות בית החולים, שכן מזון זה אינו מפוקח ועלול להוביל לזיהומים.
כמו כן, לכל מטופל השוהה בבית החולים מסופק מזון המתאים לו על פי מצבו הבריאותי האישי, ועל כן אין לתת למטופל מזון שלצוות הרפואי אין ידיעה ושליטה עליו.
תודה על ההבנה.

אנא הקפידו –  הבאת אוכל למאושפזים מחוץ לבית החולים אפשרית רק באישור הצוות המטפל.  

 

זמני הארוחות:

ארוחת בוקר     08:00-09:00

ארוחת צהריים  12:00-13:00

ארוחת ערב      18:00-19:00

 

במידה ונותרת רעב/ה או שהגעת למחלקה לאחר שעות הארוחה, הצוות הסיעודי ישמח לסייע.

כשרות ופתרונות שבת

אנו דוגלים בשרות מותאם ואישי לכל מטופל/ת ובני המשפחה המלווים מהרגע בו תכנסו בשערי בית החולים ותעברו את הליך הקליטה ועד יציאתכם עם איחולי בריאות.

כחלק מן השרות, אנו בבית החולים ביצענו את ההתאמות המחמירות והנדרשות ע"י קהל המטופלים השומר מצוות ובכללן:

  • פתרונות שבת מלאים המאושרים ע"י מכון צומת
  • ביקורת קבועה וצמודה של משגיח כשרות
  • הפרדות במטבח כדת וכדין
  • מנות צהריים (בשר/דג) בהשגחת בד"צ העדה החרדית – זמין מידי יום, אין צורך בהזמנה מראש
  • ירקות גוש קטיף
  • גבינות ומעדנים בהשגחת ועדת מהדרין תנובה
  • ברירת קטניות
  • מתקנים להדלקת נרות שבת
  • סנדויצ'ים טרים וכשרים לאשפוז יום, בהשגחת הרב לנדא מבני ברק
  • פעמון ידני לקריאה לצוות בשבת וחגים
  • נטילת ידים ליד מיטת האשפוז
  • קפיטריה כשרה-חלבית
  • מעליות שבת
  • נטרול דלתות חשמליות בשבת
  • למשפחות המלוות אפשרות חימום בפלטת שבת
  • מחמם מים לשבת בכל המחלקות

 

אנו עושים מאמצים נכבדים לאתר משפחה מארחת לבני המשפחה הקרובים (בת/בן הזוג וילדיהם), באזור בית החולים במהלך השבת.

רב בית החולים: הרב מנחם לפקיבקר, מחלקת דת וכשרות, שרותי בריאות כללית.

בית הכנסת ממוקם מול בית החולים במלון השרון.

במרחק 2 דקות הליכה מבית החולים, בכיכר דה שליט – בית הכנסת חי סנטר, מתקיימות תפילות יומיות – שחרית, מנחה וערבית.

השחרור מבית החולים

הוראות לקראת שחרור

  • רחצה: יש להימנע מרחצה במים חמים מאוד. למחרת ניתן לרחוץ את מקום הפעולה ללא שפשוף.
  • מאמץ: בשבוע הראשון שלאחר הפעולה יש להימנע מפעילות גופנית הדורשת מאמץ של הגפה המצונתרת.
  • חזרה לעבודה: בהתאם להוראות הרופא המטפל.
  • תופעות המחייבות פנייה למיון: במידה ומופיעים כאבים או לחץ בחזה, קוצר נשימה, הופעת חום גבוה, דימום מאוזר הצנתור (יש להפעיל לחץ על אזור הדימום ולפנות לבדיקה), נפילות, שינוי צבע או תחושה בגפה המצונתרת.

המשך מעקב

חשוב להיבדק על ידי קרדיולוג/ אלקטרופיזיולוג לאחר הצריבה בהתאם להוראות.

בשחרור מבית החולים תקבל מכתב שחרור ובו דו"ח הפעולה והמלצות להמשך טיפול, דיסק עם סט הפעולה, תרשים אק"ג עדכני, מרשמים להמשך טיפול תרופתי על פי הוראה רפואית.

 

צוות המחלקה מאחל לך החלמה מהירה ובריאות מלאה 

השירות הסוציאלי

השירות הסוציאלי בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר הוא חלק מהטיפול הכולל הניתן למאושפזים ובני משפחותיהם.

העובדות הסוציאליות מסייעות למטופלים הנקלעים למצבי משבר בעקבות המחלה או האשפוז וקשיי התמודדות החולה עם מציאות זו והשלכותיה, מסייעות לקראת שחרור המטופל מבית החולים ודואגות למתן מידע בנוגע למיצוי זכויות החולה.

ניתן ליצור קשר עם השירות הסוציאלי בעזרת:

  • צוות הסיעוד במחלקה
  • פניה של המטופל או בן משפחתו לעובדת סוציאלית או לצוות המטפל

תחומי פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

  • מתן מידע למאושפזים ובני משפחותיהם על זכויות ושירותי שיקום הניתנים דרך קופות החולים,ביטוח לאומי ושירותי סיעוד פרטיים בקהילה.
  • על-פי בקשת המאושפז ובהתאם להמלצת הרופא, כתיבת דו"ח סוציאלי (בצירוף למסמכים רפואיים רלוונטיים נוספים) לצורך הפנייה לאישור לקופ"ח למסגרת שיקומית או מסגרת החלמה פרטית לאחר האשפוז.
  • הפניית מסמכים רפואיים וסוציאליים לקרן לרווחת נפגעי השואה לצורך קבלת סיוע סיעודי עם תום האשפוז.
  • במידת הצורך ועל-פי בקשת המאושפז, מתן סיוע קצר מועד בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים הנובעים מהמחלה ו/או מהאשפוז.
  • מינוי אפוטרופוס על הגוף לצורך התערבות כירורגית נוספת למאושפזים לפי צורך משפטי.

שעות פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

ימי א'-ו' בין השעות 09:30-11:30

הדרכה למניעת נפילות בבית החולים

מאחר וסביבת בית החולים אינה מוכרת לך ובשילוב מצבך הרפואי המחייב ניתוח, עלול לגבור הסיכון לנפילה.

אנא קרא/י בעיון את המדריך הבא, והקפד/י לעדכן את הצוות הרפואי על ארועי נפילה בעבר.

 

התניידות:

  • לפני רדתך מהמיטה באופן עצמאי אחרי הניתוח, יש לוודא עם האחות באם קיימות הנחיות מיוחדות.
  • חשוב להעזר בצוות המטפל במעברים מהמיטה לכורסא, ברחצה באמבטיה ו/או בכל מקרה בו חשים חולשה, או חוסר בטחון.
  • באם צנרת מסוג כל שהוא מחוברת לגופך אחרי הניתוח, יש להעזר באיש צוות בירידה מהמיטה ובפעילות אותה צריך לבצע.
  • הדרכה מסודרת על התנהלות עם צינורות עירוי, תתבצע במחלקה.
  • מומלץ להפחית בשתייה אחרי השעה 18.00, ולרוקן את השלפוחית לפני השינה.
  • יש לנעול נעלים יציבות (ללא עקב) וסגורות מאחור.
  • במידה והליכתך אינה יציבה, העזר/י במעקה, הליכון או מקל הליכה.

 

שמירה על סביבה בטוחה

  • פעמון הקריאה לאחות נמצא בהישג ידך.
  • חשוב להקפיד על סביבה מאורגנת בקרבת המיטה, והארונית בהישג יד.
  • דפנות המיטה מורמות בעת הצורך לבטיחותך.
  • הקפד על הליכה באזורים יבשים למניעת החלקה.
  • יש להמנע מהליכה בעת שטיפת הרצפה.

 

רחצה

לפני כניסתך למקלחת / שירותים, חשוב לוודא שהרצפה יבשה.

  • רצוי ליידע את האחות לפני כניסתך למקלחת.
  • לפני כניסתך למקלחת, אנא וודא/י שברשותך כל האביזרים הנדרשים (מגבת, כלי רחצה, בגדים להחלפה).
  • מומלץ להתרחץ בישיבה, ולוודא שאיתרת את הפעמון במקלחת לקריאה לעזרה במקרה הצורך.
  • אין לנעול את הדלת בכניסתך למקלחת/שירותים.

 

אנחנו פה בשבילך ולעזרתך.

מניעת זיהומים - מצילה חיים

זיהום בבית החולים הינו נושא קריטי שעלול לפגוע בבריאות המטופלים.
צוות בית החולים משקיע מאמצים רבים על מנת למנוע זיהומים בבית החולים תוך הקפדה על ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות וארגוני הבריאות הבינלאומיים.
לשם כך הקמנו צוות ייעודי המבצע בקרות, הדרכות לעובדים ולמטופלים כאחד, נוסף על פעולות רבות אחרות וזאת בכדי לדאוג לבריאותך.
על מנת להפחית את הסיכון לזיהום נבקשך לפעול בהתאם להנחיות שניתנו לך במרפאה הטרום ניתוחית במידה והתקיימה, ובמהלך האשפוז.

 

היגיינת ידיים

אחת הפעולות החשובות במניעת זיהומים היא רחיצת ידיים לפני ואחרי מתן הטיפול או המגע בחולה ובסביבתו.
רחיצת ידיים המונעת זיהום הנה רחיצה במים וסבון או חיטוי ידיים בתכשיר על בסיס אלכוהול הממוקם ברחבי בית החולים, בכל מחלקה וליד כל מיטה וכיור.

 

עזרתכם הכרחית – בריאותנו בידנו

נבקש לשתפך במאמצינו להפחתת זיהומים, ולהקפיד על היגיינת ידייך במהלך הטיפול בבית החולים וכן של בני משפחתך ומבקריך.
זכותך לדרוש מהרופא ומאנשי הצוות לרחוץ ידיים לפני כל מגע בך או בסביבתך.
נשמח לקבל משוב ולהפנות לתשומת ליבנו מצבים בהם הצוות לא הקפיד על היגיינת ידיים שנוכל לשפר ולהשתפר.

הדרכה לטיפול בכאב

מהו כאב?

כאב הינו חוויה תחושתית, סובייקטיבית בלתי נעימה.

טיפול יעיל בכאב מגביר תחושת נוחות, מונע סיבוכים לאחר ניתוח ומפחית חרדה וסבל.

בזמן שהותך בבית החולים הצוות יפנה אליך כל פרקי זמן קבועים לברר את עוצמת כאביך על פי סרגל כאב:

סרגל כאב

0 – מוגדר כמצב ללא כאב

1-3 – מבטא כאב קל

4-6 – מבטא כאב בינוני

7-9 – מבטא כאב חזק

10 – הוא מצב של כאב בלתי נסבל (הכי קשה שאתה יכול לדמיין)

על פי הדיווח שלך על עוצמת הכאב, הצוות יתאים את הטיפול התרופתי שיינתן לך, כדי לטפל בכאב באופן מיטבי.

מהו טיפול איכותי בכאב?

טיפול איכותי בכאב פירושו יישום מספר עקרונות בו זמנית, שיגרמו לכך שתחווה את הכאב, אם בכלל, באופן מינימלי.

  1. מתן תרופות "סביב השעון"
    מתן תרופה להקלה על הכאב ברווחי זמן קצובים במשך היממה.  המטרה במתן תרופות באופן זה היא למנוע הופעת כאב, כלומר טיפול בכאב לפני הופעתו. אם כן חשוב לקחת התרופות הניתנות לך גם בזמן שאין כאבים (לא כואב לך כי אתה מקבל טיפול).
  1. שילוב תרופות
    על מנת להקל על הכאב, לרוב אנו משלבים תרופות (תקבל 2-3 סוגי תרופות ממשפחות שונות הפועלות באתרי כאב שונים), במטרה לאפשר שיכוך כאב טוב יותר ולהקטין את תופעות הלוואי.
  2. מתן טיפול לכאב מתפרץ
    אם למרות הטיפול סביב השעון יהיו לך כאבים (כאב מתפרץ) תקבל תוספת תרופות לשיכוך הכאב.  חשוב לדווח על כל כאב מתפרץ (הופעת כאב פתאומי תחת טיפול). חשוב לדעת שקל יותר לאזן כאב "חלש" מאשר כאב חזק בעצמתו ולכן חשוב לדווח מידית על הופעת הכאב.

 

עקרונות למניעה וטיפול בכאב

  • הקפד לקחת את התרופות שניתנות לך גם בזמן שאינך חש בכאב. לא כואב לך כי אתה מקבל טיפול.
  • מומלץ לדווח על הכאב כבר בתחילתו, על מנת לשפר את יעילות הטיפול. קל יותר לטפל בכאב לפני שמתגבר.
  • דווח לאחות על תחושת כאב במנוחה ובמאמץ על פי סרגל הכאב.
  • במידה ומופיע כאב תחת הטיפול, עליך לבקש משכך כאבים נוסף הפועל במהירות להפחתת הכאב.
  • חשוב לנו לדעת האם הטיפול שקיבלת הפחית את עוצמת הכאב.

 

 הטיפול נגד כאבים הוא לרווחתך,

לכן שיתוף פעולה עם הצוות הוא תנאי הכרחי להצלחת הטיפול!

זכויות המטופל ומשפחתו

הזכות לקבל טיפול רפואי נאות:

  • לכל מטופל, זכות לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכיו"ב.
  • אם פנה המטופל למחלקה לרפואה דחופה, זכותו להיבדק על ידי רופא.

זהות המטפל:

  • חובה על המטפל לשאת תג זיהוי ברור ולהזדהות בפני המטופל ובני משפחתו.

מתן הסכמה לטיפול רפואי:

  • מתן טיפול רפואי מותנה בהסכמת המטופל או נציגו החוקי (אפוטרופוס/מיופה כוח).
  • זכות המטופל לקבל הסבר מובן על מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול או חלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות.
  • הסבר על הטיפול יינתן ככל שאפשר בשפת המטופל ובהתאם ליכולת הבנתו.
  • על המטופל למסור לצוות המטפל מידע אודות היסטוריה רפואית, וזאת על מנת שהאבחנה והטיפול המוצע יהיו המתאימים והטובים ביותר.
  • למטופל זכות לסרב לקבל טיפול רפואי (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק).
  • למטופל זכות למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקום המטופל לטיפול רפואי, וזאת במקרה בו לא יוכל המטופל לקבל החלטה.

שמירה על כבוד ופרטיות:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמירה על פרטיות וכבוד המטופל.
  • למטופל קיימת הזכות לבקש נוכחות אדם נוסף בחדר הטיפול.

שמירה על סודיות רפואית:

  • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמור על סודיות המידע הרפואי שאליהם הם נחשפים במהלך עבודתם ועקב תפקידם.

מסירת מידע רפואי לאחר:

  • זכות המטופל שמידע רפואי אישי אודותיו, יימסר רק לאחר הסכמת המטופל או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

חוות דעת נוספת:

  • זכות המטופל ליזום חוות דעת רפואית נוספת ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ לו.
  • מחובת הצוות הרפואי לסייע בכך למטופל.

רצף הטיפול:

  • במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים שונים, למטופל הזכות לבקש שהמטפלים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות.

קבלת מבקרים:

  • המטופל זכאי לקבלת מבקרים בשעות המיועדות לכך בהתאם לנהלי הנהלת המרכז הרפואי.

קבלת מידע רפואי:

  • למטופל זכות לקבל מהמרכז הרפואי את כל המידע אודותיו מהרשומה הרפואית שלו.
  • עם שחרורו, המטופל יקבל סיכום של מהלך האשפוז בכתב.
  • קבלת העתק רשומה נוסף יהיה כרוך בתשלום.

פניות הציבור:

  • זכותם של המטופלים, בני משפחותיהם ו/או כל אדם אחר לפנות לממונה על פניות הציבור ולממונה על זכויות המטופלים, בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה.

ועדת אתיקה:

  • במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
  • זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
  • מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.

 

מבוסס על  "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"

מחוייבים אישית לבריאות שלך
הרצליה מדיקל סנטר