Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
>
פוריות הגבר
פוריות הגבר

פוריות הגבר

פוריות הגבראתם מנסים כבר המון זמן להיכנס להריון, אך לא מצליחים. אתה בטח לא מתלונן על התהליך, אבל בכל זאת – עברה כבר יותר משנה ותוצאות עדיין אין. אמנם זוגתך היא זו שלא מצליחה להיכנס להריון, אך יכול מאוד להיות שהבעיה היא דווקא אצלך. פעמים רבות ישנה לא מעט מבוכה סביב בעיות של פריון הגבר, בעיות שיש להן טיפול ודרכי פתרון.

עם טיפול של צוות מסור ומקצועי, ועם הידע, המכשור והיכולות הגבוהות ביותר, אין מקום למבוכה – הבעיות ניתנות לפתרון. זה בדיוק מה שמציע לך בית החולים הרצליה מדיקל סנטר: את היכולת לטפל בבעיות הפריון ולהצליח להביא חיים חדשים לעולם.

אנו מזמינים אותך להיכנס לעומק הדברים ולהבין מה עשוי להיות שורש הבעיה, ואיך אפשר לטפל בה בצורה היעילה ביותר.

הגורמים הנפוצים לאי – פוריות הגבר

את אבחון בעיית הפוריות שלך, אם ישנה כזאת, יוכל לבצע אורולוג או גינקולוג. יש מספר גורמים נפוצים לבעיות אי פריון אצל הגבר:

  • ספירת זרע נמוכה – מתייחסת למספר תאי הזרע פר מיליליטר, או פר שפיכה. ככל שיהיו מעט יותר, כך יקטן הסיכוי שאחד מהם יצליח להגיע אל הביצית ולהפרות אותה. ספירת זרע נמוכה נחשבת לפחות מ- 20 מליון תאי זרע פר מיליליטר, או פחות מ- 40 מליון תאי זרע פר שפיכה, ועלולה להיווצר עקב עודף משקל, זיהומים או בעיות הורמונליות
  • בעיה בתנועתיות של הזרע – התנועתיות של הזרע היא מה שמאפשר לו לנוע עד אל הביצית ולהמשיך ולחדור לתוכה. מתוך 100% של תאים בנוזל זרע, צריכים להיות 15%% לפחות שהם בעלי תנועתיות תקינה. אחוז קטן יותר של תאי זרע בעלי תנועתיות תקינה עלול להיות הגורם לבעיית אי פריון אצל הגבר
  • רמת טסטוסטרון נמוכה – כשרמת הטסטוסטרון( ההורמון הגברי) בגוף נמוכה, ייתכנו בעיות בזקפה, בשפיכה ובכמות הזרע המיוצר
  • וריקוצלה – תופעה של ורידים גדושים ומורחבים, לרוב בעיה מולדת. הגודש הוורידי יוצר התחממות של שק האשכים והדבר פוגע באיכות הזרע

איך מטפלים בבעיות אי פריון אצל גברים?

חלק מהגורמים שמובילים לבעיות בפוריות של הגבר עשויים להיפתר יחסית בקלות. אם מדובר ברמת טסטוסטרון נמוכה, למשל, תוספת פשוטה של ההורמון היא פתרון שהוכח כבעל אחוזי הצלחה גבוהים.

לטיפול בוריקוצלה, יש בדרך כלל צורך בניתוח, אם כי ישנן דעות חלוקות באשר לכדאיותו ויעילותו. כדי לטפל בספירת זרע נמוכה, משתמשים בסוגים שונים של טיפולים – אנטיביוטיקה, טיפול הורמונלי, ואפילו שינוי של הרגלים שעלולים לפגוע בספירת הזרע, כמו רכיבה על אופניים או פעולות אחרות שעלולות להעלות את הטמפרטורה באזור החלציים.

כאשר פריון הגבר אינו תקין עקב ספירת זרע נמוכה, ואף אחד מהטיפולים שלעיל לא הוביל לתוצאות משביעות רצון, זה הזמן לעבור לטיפולים אחרים ורציניים יותר – הפריה חוץ גופית ומיקרומניפולציה.

הפריה חוץ גופית בהרצליה מדיקל סנטר

בבסיסה, ההפריה החוץ גופית, שנקראת גם IVF או הפריית מבחנה, נועדה לטפל בבעיות של פוריות האישה, בעיקר בעיות של חסימות בחצוצרות. במסגרת התהליך, נשאבת ביצית בשלה מגוף האישה, מופרית מחוץ לגוף האישה על ידי זרע שנלקח מהגבר, ומוחזרת אל תוך הרחם, להיקלט בו כהריון לכל דבר.

טכניקת המיקרומניפולציה (ICSR), לוקחת תא זרע יחיד ומזריקה אותו היישר לתוך הביצית, וכך מאפשרת הפריה מוצלחת גם עבור זרע שאיכותו, כמותו או תנועתיותו ירודה. היחידה להפריה חוץ גופית בהרצליה מדיקל סנטר משתמשת בשיטה מתוחכמת זו ונחשבת לאחת היחידות המובילות בעולם בתחום ההפריה החוץ גופית.

ליחידת ההפריה החוץ גופית של הרצליה מדיקל סנטר יש עבר מרשים של הצלחות בתחום פריון הגבר, והיא בהחלט עשויה להיות הפתרון שיביא אותך אל היעד המיוחל – להיות אבא.

בהרצליה מדיקל סנטר מבצעים טיפולי הפריה ע"י בכירי הרופאים בישראל, בסיוע צוות קשוב ורגיש, ובאמצעות טכנולוגיות חדשניות.

המרכז לפוריות הגבר

לאחרונה, נפתח בהרצליה מדיקל סנטר המרכז לפוריות הגבר המאפשר אבחון מקיף לבעיות הפריון השונות, טיפולים וניתוחים מיקרוכירורגים חדשניים.
רופאי המרכז שמים דגש על טיפול המותאם אישית לכל מטופל ומטופל ושמירה על דיסקרטיות מלאה ויחס אישי.

למעבר למרכז לחץ כאן.