זכויות המטופל ומשפחתו
הזכות לקבל טיפול רפואי נאות:
- לכל מטופל, זכות לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכיו"ב.
- אם פנה המטופל למחלקה לרפואה דחופה, זכותו להיבדק על ידי רופא.
זהות המטפל:
- חובה על המטפל לשאת תג זיהוי ברור ולהזדהות בפני המטופל ובני משפחתו.
מתן הסכמה לטיפול רפואי:
- מתן טיפול רפואי מותנה בהסכמת המטופל או נציגו החוקי (אפוטרופוס/מיופה כוח).
- זכות המטופל לקבל הסבר מובן על מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול או חלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות.
- הסבר על הטיפול יינתן ככל שאפשר בשפת המטופל ובהתאם ליכולת הבנתו.
- על המטופל למסור לצוות המטפל מידע אודות היסטוריה רפואית, וזאת על מנת שהאבחנה והטיפול המוצע יהיו המתאימים והטובים ביותר.
- למטופל זכות לסרב לקבל טיפול רפואי (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק).
- למטופל זכות למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקום המטופל לטיפול רפואי, וזאת במקרה בו לא יוכל המטופל לקבל החלטה.
שמירה על כבוד ופרטיות:
- חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמירה על פרטיות וכבוד המטופל.
- למטופל קיימת הזכות לבקש נוכחות אדם נוסף בחדר הטיפול.
שמירה על סודיות רפואית:
- חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמור על סודיות המידע הרפואי שאליהם הם נחשפים במהלך עבודתם ועקב תפקידם.
מסירת מידע רפואי לאחר:
- זכות המטופל שמידע רפואי אישי אודותיו, יימסר רק לאחר הסכמת המטופל או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.
חוות דעת נוספת:
- זכות המטופל ליזום חוות דעת רפואית נוספת ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ לו.
- מחובת הצוות הרפואי לסייע בכך למטופל.
רצף הטיפול:
- במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים שונים, למטופל הזכות לבקש שהמטפלים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות.
קבלת מבקרים:
- המטופל זכאי לקבלת מבקרים בשעות המיועדות לכך בהתאם לנהלי הנהלת המרכז הרפואי.
קבלת מידע רפואי:
- למטופל זכות לקבל מהמרכז הרפואי את כל המידע אודותיו מהרשומה הרפואית שלו.
- עם שחרורו, המטופל יקבל סיכום של מהלך האשפוז בכתב.
- קבלת העתק רשומה נוסף יהיה כרוך בתשלום.
פניות הציבור:
- זכותם של המטופלים, בני משפחותיהם ו/או כל אדם אחר לפנות לממונה על פניות הציבור ולממונה על זכויות המטופלים, בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה.
ועדת אתיקה:
- במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
- זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
- מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.
מבוסס על "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"
כשרות ופתרונות שבת
אנו דוגלים בשרות מותאם ואישי לכל מטופל/ת ובני המשפחה המלווים מהרגע בו תכנסו בשערי בית החולים ותעברו את הליך הקליטה ועד יציאתכם עם איחולי בריאות.
כחלק מן השרות, אנו בבית החולים ביצענו את ההתאמות המחמירות והנדרשות ע"י קהל המטופלים השומר מצוות ובכללן:
- פתרונות שבת מלאים המאושרים ע"י מכון צומת
- ביקורת קבועה וצמודה של משגיח כשרות
- הפרדות במטבח כדת וכדין
- מנות צהריים (בשר/דג) בהשגחת בד"צ העדה החרדית – זמין מידי יום, אין צורך בהזמנה מראש
- ירקות גוש קטיף
- גבינות ומעדנים בהשגחת ועדת מהדרין תנובה
- ברירת קטניות
- מתקנים להדלקת נרות שבת
- סנדויצ'ים טרים וכשרים לאשפוז יום, בהשגחת הרב לנדא מבני ברק
- פעמון ידני לקריאה לצוות בשבת וחגים
- נטילת ידים ליד מיטת האשפוז
- קפיטריה כשרה-חלבית
- מעליות שבת
- נטרול דלתות חשמליות בשבת
- למשפחות המלוות אפשרות חימום בפלטת שבת
- מחמם מים לשבת בכל המחלקות
אנו עושים מאמצים נכבדים לאתר משפחה מארחת לבני המשפחה הקרובים (בת/בן הזוג וילדיהם), באזור בית החולים במהלך השבת.
רב בית החולים: הרב מנחם לפקיבקר, מחלקת דת וכשרות, שרותי בריאות כללית.
בית הכנסת ממוקם מול בית החולים במלון השרון.
במרחק 2 דקות הליכה מבית החולים, בכיכר דה שליט – בית הכנסת חי סנטר, מתקיימות תפילות יומיות – שחרית, מנחה וערבית.
השרות הסוציאלי
השירות הסוציאלי בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר הוא חלק מהטיפול הכולל הניתן למאושפזים ובני משפחותיהם.
העובדות הסוציאליות מסייעות למטופלים הנקלעים למצבי משבר בעקבות המחלה או האשפוז וקשיי התמודדות החולה עם מציאות זו והשלכותיה, מסייעות לקראת שחרור המטופל מבית החולים ודואגות למתן מידע בנוגע למיצוי זכויות החולה.
ניתן ליצור קשר עם השירות הסוציאלי בעזרת:
- צוות הסיעוד במחלקה
- פניה של המטופל או בן משפחתו לעובדת סוציאלית או לצוות המטפל
תחומי פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים
- מתן מידע למאושפזים ובני משפחותיהם על זכויות ושירותי שיקום הניתנים דרך קופות החולים,ביטוח לאומי ושירותי סיעוד פרטיים בקהילה.
- על-פי בקשת המאושפז ובהתאם להמלצת הרופא, כתיבת דו"ח סוציאלי (בצירוף למסמכים רפואיים רלוונטיים נוספים) לצורך הפנייה לאישור לקופ"ח למסגרת שיקומית או מסגרת החלמה פרטית לאחר האשפוז.
- הפניית מסמכים רפואיים וסוציאליים לקרן לרווחת נפגעי השואה לצורך קבלת סיוע סיעודי עם תום האשפוז.
- במידת הצורך ועל-פי בקשת המאושפז, מתן סיוע קצר מועד בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים הנובעים מהמחלה ו/או מהאשפוז.
- מינוי אפוטרופוס על הגוף לצורך התערבות כירורגית נוספת למאושפזים לפי צורך משפטי.
שעות פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים
ימי א'-ה' בין השעות 08:30-15:00
מניעת הטרדה מינית בהרצליה מדיקל סנטר
הטרדה מינית היא כל התנהגות בעלת אופי מיני הנכפית על האדם בניגוד לרצונו באמצעות מעשה או התבטאות מינית לא ראויה. הטרדה יכולה להיות: סחיטה באיומים לביצוע מעשה בעל אופי מיני, מעשה מגונה, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותו של אדם, התייחסות מבזה או משפילה למינו; מיניותו או לנטייתו המינית של אדם.
אנו, בהרצליה מדיקל סנטר, לא נקבל הטרדות מיניות מכל סוג שהוא, ואנו פועלים בהתאם לחוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח 1998.
חווית הטרדה מינית בהרצליה מדיקל סנטר?
החוק מציע מספר אפשרויות פעולה. ניתן לנקוט בכולן או בחלקן, במקביל או בזו אחר זו:
באם הנך מטופל/ת או אורח/ת ונפגעת ע"י מטפל – ניתן לפנות לנציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים במשרד הבריאות, לענת לייכטר: tlunot.h-m@moh.gov.il
באם הנך עובד/ת HMC – ניתן לפנות לממונה על מניעת הטרדה מינית בארגון, במטרה לפתוח בהליכי משמעת פנימיים, לאורלי מוזס: orlymo@hmc.co.il
ניתן לפנות אל בית הדין לעבודה – ניתן לתבוע מטריד/ה, מתנכל/ת ומעביד/ה וכן לתבוע פיצויים כספיים.
ניתן לפנות בהליך פלילי – ע"י הגשת תלונה במשטרה.
ניתן לפנות בהליך אזרחי – ע"י הגשת תביעה אזרחית כנגד המטריד/ה.
להלן תקנות החוק למניעת הטרדה מינית – 1998