ברוכים הבאים למדריך לקראת הניתוח בבית החולים
>
המדריך למנותח

מטופל/ת יקר/ה,

ברוכ/ה הבא/ה לבית החולים הרצליה מדיקל סנטר.

הכנו עבורך סרטון הדרכה על השירות האישי הניתן בבית החולים, אנא לחצ/י על כפתור ההפעלה וצפי/ה בסרטון.

שימו לב!  –  על פי הנחיות משטרת ישראל אין להגיע לפעולה בבית החולים עם נשק אישי.

נודה על שיתוף פעולה

 

לנוחיותך, ניתן לשלוח בקשות לצוות השירות האישי:

    רגילצמחוניטבעוני


    בקשתך נשלחה

    בברכת בריאות שלמה,

    הרצליה מדיקל סנטר

    יום הניתוח - הנחיות כלליות

    הנחיות כלליות באם לא התקבלו הנחיות אחרות מהרופא:

    *הגעה:

    עליך להגיע כשעתיים לפני זמן הניתוח לשם רישום וקבלה אדמיניסטרטיבית וסיעודית.

    *דרכי ההגעה לבית החולים:

    באוטובוס –  מהתחנה המרכזית החדשה תל אביב קווים 600/ 601/ 623 למחלף נוף ים. מחליפים לקו 31 עד הרצליה מדיקל סנטר (תדירות של כחצי שעה)

    לפרטים נוספים ניתן להתקשר למוקד מטרופולין 5900* או לפנות לאתר החברה

    ברכבת – מתחנת הרכבת בהרצליה, אוטובוס מס' 31 או מס' 13 לכיכר דה שליט או במונית – לקישור לאתר רכבת ישראל לחצו כאן

    *צום:

    עליך להיות בצום מוחלט מאוכל 8 שעות לפני הניתוח.
    במהלך 3 השעות הראשונות – מותרת שתיית מים צלולים בלבד.
    לתשומת ליבך: אין ללעוס מסטיק, למצוץ סוכריה או לעשן במהלך הצום.
    הצום נדרש לשם שמירה על בטיחותך במהלך ההליך, שבירת הצום עלולה לגרום לביטולו.

    שימו לב:
    לא כל הליך ניתוחי הנו בהרדמה כללית. למרות כל האמור לעיל, בנוגע לצום,
    הנך מתבקש/ת להתעדכן בנושא מול הרופא המטפל. 

     

    *תרופות:

    יש ליטול בבוקר הניתוח על פי הוראת הרופא המנתח או הרופא במרפאת הטרום ניתוחית במידה וביקרת בה טרם הגעתך לבית החולים.
    באם נעזרת בתרופות נוגדות קרישה (דילול דם), חשוב לבדוק עם הרופא האם נדרש להפסיק את הטיפול בתרופות אלו, או שיש לקבל טיפול חלופי.

    *רחצה:

    ערב לפני הניתוח יש להתרחץ עם חומר אנטי בקטיריאלי – ספטל סקרב, ושוב בבוקר הניתוח, בכל גופך פרט לראשך ופניך.

    *תכשיטים:

    יש להסיר את כל התכשיטים מאזור הניתוח ובכללם עגילים, פירסינג, נזם וכו'.

    *כללי:

    יש להמנע מהבאת חפצי ערך לבית החולים ולהסיר איפור טרם הגעתך לבית החולים.
    בית החולים אינו אחראי לאובדן חפצים יקרי ערך.

    *נגישות:

    בית החולים "הרצליה מדיקל סנטר" פועל רבות להנגיש את שרותיו לכלל הציבור וספציפית לציבור האנשים עם מוגבלויות,זאת במטרה להעניק חוויית שרות העונה לצרכיו היחודיים של כל אדם הנכנס בשערי בית החולים, מטופל ואורח כאחד.
    למידע מפורט אודות הסדרי הנגישות, יש ללחוץ על הקישור הבא: הסדרי נגישות בבית החולים

     

    טרם הגעתך לבית החולים, חשוב לוודא שהמסמכים הבאים נמצאים ברשותך ולהביאם לבית החולים:

    • במידה ונעזרים במשקפי קריאה, יש להביאם עמך לשם קריאת המסמכים הנדרשים בהליך הקבלה.
    • תעודת זהות / רישיון נהיגה / דרכון / אישור אפוטרופסות
    • באם המנותח הינו קטין מתחת לגיל 18, יש להצטייד בתעודת זהות של ההורה בו רשום הקטין.
    • צילומי רנטגן, אולטרסאונד, CT ,MRI שביצעת טרם הניתוח
    • כל התרופות, באריזתן המקורית, הניטלות באופן קבוע
    • התחייבות כספית מהגורם המבטח ואמצעי לתשלום ההשתתפות העצמית הנדרשת
    • כלל החומר הרפואי שהתבקשת להביא ובכללו צילומים ותוצאות בדיקות

     

    אנו ממליצים להגיע עם כלי רחצה אישיים לנוחיותך במהלך האשפוז.

     

    רישום וקבלה

    בעת הגעתך לבית החולים יש לגשת למשרד הקבלה בחזית בית החולים, בבניין המסומן באות C.

    הליך הקבלה כולל אימות פרטים ראשוני, פתיחת התיק ואיגוד המסמכים איתם הגעת מביתך וביצוע התשלום בעבור ההשתתפות העצמית.

    בהתאם לרצונך, ניתן יהיה להשאיר מספר טלפון נייד של בן משפחה או מלווה, אליו ישלחו הודעות SMS עם עדכון אודות התקדמות שלבי הקבלה, הניתוח, ההתאוששות והאשפוז.

    בעת הרישום, ניתן יהיה להזמין חדר פרטי לתקופת האשפוז על בסיס מקום פנוי.

     

    קבלה סיעודית

    עם סיום הרישום, נלווה אותך לקבלה הסיעודית לפגישה עם אחות והכנה לניתוח, במסגרתה תתקיים פגישה עם הרופא המרדים, הרופא המנתח ואחות חדר הניתוח.

    בני משפחתך ומלוויך ימתינו באזורי המתנת המשפחות של בית החולים עד המעבר למחלקת האשפוז לאחר ההתאוששות מהניתוח.

    תנאי תשלום

    בביה"ח הרצליה מדיקל סנטר תשלום השתתפות עצמית ניתן לשלם בדרכים הבאות – אשראי, צ'ק או העברה בנקאית.
    שימו לב – החל מהתאריך 14.11.2022 לא ניתן לקבל תשלום מזומן עבור השתתפות עצמית.

    • תשלום באשראי:
      תשלום מעל 2000 ש"ח ניתן לפרוס ל- 5 תשלומים.
      עם תוספת של קרדיט + ריבית ניתן לפרוס ל- 12 תשלומים.
    • תשלום בהעברה בנקאית:
      בנק: בנק הפועלים (12)
      סניף – 600
      ח-ן – 284587
    • תשלום בצ'ק

    שרותי תרגום

    במהלך הטיפול הרפואי ואם תזדקקו לכך, תוכלו לקבל שירותי תרגום הזמינים בשפות אנגלית, רוסית, ערבית ואמהרית.

    הסדרי חניה

    קרובי משפחה מדרגה ראשונה המבקרים חולים המאושפזים מעל 30 יום, זכאים לחנייה ללא עלות בחניון בית החולים.

    מהלך הניתוח

    משך הניתוח תלוי במספר גורמים ומשתנה בהתאם לסוגו, הטכניקה והמכשור בו נעזר המנתח, והמאפיינים הייחודיים לך.

    צוות חדר ניתוח, הכולל את הרופא המנתח שלך והצוות הסיעודי, ידאג לכל צרכיך וייעזר במערכות שונות לניטור מערכות גופך בזמן הניתוח למען בטיחותך.

    בסיום הניתוח יצא המנתח אל משפחתך בכדי לעדכנם על מהלך הניתוח.

      

    התאוששות

    תום הניתוח, הרגע בו יסתיים ההליך הרפואי ויחל שלב ההתאוששות מההרדמה והניתוח.
    בהתאם להנחיות הרופא וסוג הניתוח, ידאג הצוות הסיעודי להעבירך למחלקת ההתאוששות או הטיפול הנמרץ לשם השגחה וטיפול ראשוני.
    הליך ההתאוששות והשהייה במחלקה משתנה מאדם לאדם ותלוי בקצב ההתאוששות האישי שלך.

     

    חשוב לציין:
    בכדי לשמור על פרטיותם, נוחיותם ובריאותם של כלל המטופלים בחדר ההתאוששות וכמובן שלך, לא נוכל לאפשר כניסת מלווים או בני משפחה למעט הורי קטין.

    במידה ובחרת שאחד מבני משפחתך או מלווך יקבל עדכונים אודות מיקומך בבית החולים, נדאג לעדכנו מיידית ברגע ההעברה לחדר ההתאוששות ויציאתך למחלקת האשפוז שם יוכלו לבקרך.

    האשפוז לאחר הניתוח

    מטופל/ת יקר/ה,

    סביבת האשפוז אינה מוכרת לך, לכן הכנו עבורך סרטון הדרכה המרכז את כל החשוב לדעת אודות האשפוז במחלקה. אנא לחצ/י על כפתור ההפעלה וצפי/ה בסרטון.

    כשרות ופתרונות שבת

    אנו דוגלים בשרות מותאם ואישי לכל מטופל/ת ובני המשפחה המלווים מהרגע בו תכנסו בשערי בית החולים ותעברו את הליך הקליטה ועד יציאתכם עם איחולי בריאות.

    כחלק מן השרות, אנו בבית החולים ביצענו את ההתאמות המחמירות והנדרשות ע"י קהל המטופלים השומר מצוות ובכללן:

    • פתרונות שבת מלאים המאושרים ע"י מכון צומת
    • ביקורת קבועה וצמודה של משגיח כשרות
    • הפרדות במטבח כדת וכדין
    • מנות צהריים (בשר/דג) בהשגחת בד"צ העדה החרדית – זמין מידי יום, אין צורך בהזמנה מראש
    • ירקות גוש קטיף
    • גבינות ומעדנים בהשגחת ועדת מהדרין תנובה
    • ברירת קטניות
    • מתקנים להדלקת נרות שבת
    • סנדויצ'ים טרים וכשרים לאשפוז יום, בהשגחת הרב לנדא מבני ברק
    • פעמון ידני לקריאה לצוות בשבת וחגים
    • נטילת ידים ליד מיטת האשפוז
    • קפיטריה כשרה-חלבית
    • מעליות שבת
    • נטרול דלתות חשמליות בשבת
    • למשפחות המלוות אפשרות חימום בפלטת שבת
    • מחמם מים לשבת בכל המחלקות

     

    אנו עושים מאמצים נכבדים לאתר משפחה מארחת לבני המשפחה הקרובים (בת/בן הזוג וילדיהם), באזור בית החולים במהלך השבת.

    רב בית החולים: הרב מנחם לפקיבקר, מחלקת דת וכשרות, שרותי בריאות כללית.

    בית הכנסת ממוקם מול בית החולים במלון השרון.

    במרחק 2 דקות הליכה מבית החולים, בכיכר דה שליט – בית הכנסת חי סנטר, מתקיימות תפילות יומיות – שחרית, מנחה וערבית.

    השחרור מבית החולים

    השחרור מבית החולים מתבצע במחלקת האשפוז למעט מקרים בהם נדרש הסדר תשלום במשרד הקבלה.

    מועד השחרור יתבצע בהתאם להחלטת הרופא המנתח, סוג הניתוח והתקדמות החלמתך.

     

    החזרה הביתה

    הטיפול שלנו לא מסתיים ברגע שחרורך מהאשפוז והיציאה לביתך.

    24-48 שעות לאחר השחרור מהאשפוז והחזרה לביתך, ייצור עמך קשר מוקד ההחלמה המאוייש ע"י צוות סיעודי מומחה וייעודי, בכדי לוודא שהליך ההחלמה מתקדם באופן תקין.
    ניתן לשאול את הצוות כל שאלה ולהעלות כל חשש או בעיה שמתעוררת.

     

    חשוב לשים לב למצבים בהם נדרשת התייחסות מיידית של רופא:

    • עליית חום מעל ל-38 מעלות
    • החמרה או הופעת כאב חריף באזור הניתוח
    • דימום מפצע הניתוח
    • אודם והפרשה באזור צלקת הניתוח
    • סימפטומים כמו: בחילות, הקאות או כאבים חריגים

     

    לדיווח וקבלת עזרה, יש לפנות לרופא המנתח, למחלקת האשפוז או למוקד ההחלמה בטלפון: 03-7166190.

     

    אנו מאחלים לך הרבה הצלחה, בריאות איתנה וחזרה מהירה לשגרה.

    הרצליה מדיקל סנטר – מחוייבים אישית לבריאות שלך

    סיוע לאחר ניתוח

    ישנם מקרים בהם תדרש מסגרת להמשך טיפול לאחר הניתוח. ההחלטה בדבר המסגרת המתאימה לך נתונה לרופא המטפל בשיתופך ובשיתוף בני משפחתך, בהתאם למצבך וצרכיך האישיים.

     

    אפשרויות השיקום:

     

    שיקום ביתי:

    • מטופלים הנדרשים לעזרה מינימלית בתפקוד היומיומי לאחר הניתוח ונעזרים בסביבה תומכת יכולים להשתחרר לביתם. במידה ויהיה צורך בפיזיותרפיה ביתית, ניתן יהיה לקבל שירותי פיזיותרפיסט המגיע הביתה, מטעם קופת החולים וללא תשלום.
      כמו כן, ניתן לפנות לקופת החולים הרלוונטית לצורך בירור לגבי שירותים נוספים הניתנים במסגרת השיקום הביתי מטעם הקופה.

     

    • מטופלים הזקוקים לעזרה מוגברת בתפקוד היומיומי או במצבים בהם אין סביבה תומכת, יכולים לקבל באופן זמני וללא תשלום שירות הנקרא "טרום סיעוד" מטעם חברת סיעוד באזור המגורים. לצורך קבלת השירות, יש לפנות לחברת סיעוד כלשהי באזור המגורים ועל פי בחירתך, כאשר החברה תסייע בהגשת בקשה לקבלת עזרה סיעודית מטעם המוסד לביטוח לאומי.
      עד לקבלת התשובה מהמוסד לביטוח לאומי; יינתנו 6 שעות שבועיות של שירותי מטפל.

     

    • מטופלים אשר מוכרים כניצולי שואה, יוכלו להגיש באמצעות העובדת הסוציאלית במחלקה בקשה לקבלת 50 שעות סיוע של מטפלת סיעודית בביתם, ללא תשלום, מטעם הקרן לרווחת ניצולי שואה. הקרן מאשרת בקשות לסיוע במידה וההכנסות החודשיות אינן עולות על: 10,447 ₪. סכום זה כולל את כל סוגי ההכנסות, כגון: הכנסות מטעם המוסד לביטוח לאומי, פנסיה, הכנסות משכר דירה וכל הכנסה אחרת ונוספת, פרט להכנסות אשר מתקבלות על רקע היותו של מגיש הבקשה מוכר כניצול שואה (פיצויים, רנטה ותגמולים) אשר אינן נכללות בחישוב ההכנסה החודשית.

     

    • מטופלים הזקוקים לעזרה מקסימלית או מטופלים עריריים המעוניינים בשיקום ביתי, יפנו לחברות סיעוד פרטיות הנותנות שירות לשיקום ביתי, או יתייעצו עם הרופא המנתח לגבי האפשרות של יציאה לשיקום מוסדי בהתאם לרצונם.

     

    שיקום מוסדי מטעם קופות החולים:

    שיקום במוסד שיקומי, תלוי באישורה של קופת החולים וניתן במימון מלא של הקופה.
    הבקשה מוגשת ע"י מזכירת מחלקת האשפוז לאחר הניתוח וכוללת המלצת רופא, המלצת עובדת סוציאלית, המלצת פיזיותרפיסט ודו"ח סיעודי.

    במידה ותרצי/ה לצאת לשיקום מוסדי, עליך להתייעץ עם הרופא המנתח לגבי אופציה זו טרם הניתוח.
    במידה וקיימת המלצת רופא, ניתן להגיש בקשה לאחר הניתוח, כאשר מזכירת האשפוז תזמן עובדת סוציאלית לצורך כתיבת המלצה נוספת ותגיש את הבקשה למחוז קופת החולים הרלוונטי. קופת החולים תחזיר תשובה, תוך יומיים וצוות האשפוז ידאג לעדכנך.

     

    מרכז החלמה:

    שיקום במרכזי החלמה פרטיים אליהם ניתן לפנות ישירות וללא צורך בהליך הגשת בקשה או קבלת אישור. מרכזי ההחלמה מספקים שירותים וטיפולים אישיים הניתנים ע"י צוות רב מקצועי (רופאים, אחיות, פיזיותרפיסטים). מרכזים אלו מתפקדים כמעין בית מלון רפואי ומספקים שירותי שיקום באופן פרטי ובמימון המטופל. במידה וקיים ביטוח בריאות פרטי, ניתן לברר האם ישנה אפשרות להשתתפות הביטוח בעלות השהייה במרכז ההחלמה. בנוסף, ניתן לפנות לקופת החולים על מנת לבדוק האם הקופה מציעה השתתפות במימון עלות המוסד.
    חשוב לציין כי  תקופת האשפוז בבית החולים לא תוארך עקב בקשה להמשך טיפול במסגרת מוסדות החלמה, אלא אם מדובר בסיבה רפואית.

     

    אנו מאחלים לך הרבה הצלחה וברכת בריאות שלמה.

     

     

     

    השרות הסוציאלי

    השירות הסוציאלי בבית החולים הרצליה מדיקל סנטר הוא חלק מהטיפול הכולל הניתן למאושפזים ובני משפחותיהם.

    העובדות הסוציאליות מסייעות למטופלים הנקלעים למצבי משבר בעקבות המחלה או האשפוז וקשיי התמודדות החולה עם מציאות זו והשלכותיה, מסייעות לקראת שחרור המטופל מבית החולים ודואגות למתן מידע בנוגע למיצוי זכויות החולה.

    ניתן ליצור קשר עם השירות הסוציאלי בעזרת:

    • צוות הסיעוד במחלקה
    • פניה של המטופל או בן משפחתו לעובדת סוציאלית או לצוות המטפל

    תחומי פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

    • מתן מידע למאושפזים ובני משפחותיהם על זכויות ושירותי שיקום הניתנים דרך קופות החולים,ביטוח לאומי ושירותי סיעוד פרטיים בקהילה.
    • על-פי בקשת המאושפז ובהתאם להמלצת הרופא, כתיבת דו"ח סוציאלי (בצירוף למסמכים רפואיים רלוונטיים נוספים) לצורך הפנייה לאישור לקופ"ח למסגרת שיקומית או מסגרת החלמה פרטית לאחר האשפוז.
    • הפניית מסמכים רפואיים וסוציאליים לקרן לרווחת נפגעי השואה לצורך קבלת סיוע סיעודי עם תום האשפוז.
    • במידת הצורך ועל-פי בקשת המאושפז, מתן סיוע קצר מועד בהתמודדות עם הקשיים הרגשיים הנובעים מהמחלה ו/או מהאשפוז.
    • מינוי אפוטרופוס על הגוף לצורך התערבות כירורגית נוספת למאושפזים לפי צורך משפטי.

     

    שעות פעילות העובדות הסוציאליות בבית החולים

    ימי א'-ה' בין השעות 08:30-15:00

    הדרכה למניעת נפילות בבית החולים

    מטופל/ת יקר/ה,

    מאחר וסביבת בית החולים אינה מוכרת לך ובשילוב מצבך הרפואי המחייב ניתוח, עלול לגבור הסיכון לנפילה.

    אנא לחצ/י על כפתור ההפעלה, צפי/ה בסרטון והקפד/י לעדכן את הצוות הרפואי על אירועי נפילה בעבר.

    מניעת זיהומים - מצילה חיים

    מטופל/ת יקר/ה,

    בכדי לעזור לנו לשמור על בריאותך, בריאות הצוות ולהימנע מזיהומים בסביבתך, אנא לחצ/י על כפתור ההפעלה וצפי/ה בסרטון.

     

    הדרכה לטיפול בכאב

    מטופל/ת יקר/ה,

    הטיפול נגד כאבים הוא לרווחתך, לכן שיתוך פעולה עם הצוות הוא תנאי הכרחי להצלחת הטיפול.

    אנא לחצ/י על כפתור ההפעלה וצפי/ה בסרטון.

    זכויות המטופל ומשפחתו

    הזכות לקבל טיפול רפואי נאות:

    • לכל מטופל, זכות לקבל טיפול רפואי מקצועי ואיכותי המלווה ביחס אנושי ללא כל אפליה על רקע של דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית וכיו"ב.
    • אם פנה המטופל למחלקה לרפואה דחופה, זכותו להיבדק על ידי רופא.

    זהות המטפל:

    • חובה על המטפל לשאת תג זיהוי ברור ולהזדהות בפני המטופל ובני משפחתו.

    מתן הסכמה לטיפול רפואי:

    • מתן טיפול רפואי מותנה בהסכמת המטופל או נציגו החוקי (אפוטרופוס/מיופה כוח).
    • זכות המטופל לקבל הסבר מובן על מצבו הרפואי, אפשרויות הטיפול או חלופותיהן, סיכונים, סיכויים ותופעות לוואי אפשריות.
    • הסבר על הטיפול יינתן ככל שאפשר בשפת המטופל ובהתאם ליכולת הבנתו.
    • על המטופל למסור לצוות המטפל מידע אודות היסטוריה רפואית, וזאת על מנת שהאבחנה והטיפול המוצע יהיו המתאימים והטובים ביותר.
    • למטופל זכות לסרב לקבל טיפול רפואי (פרט למקרים חריגים הקבועים בחוק).
    • למטופל זכות למנות מיופה כוח, שיהיה מוסמך להסכים במקום המטופל לטיפול רפואי, וזאת במקרה בו לא יוכל המטופל לקבל החלטה.

    שמירה על כבוד ופרטיות:

    • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמירה על פרטיות וכבוד המטופל.
    • למטופל קיימת הזכות לבקש נוכחות אדם נוסף בחדר הטיפול.

    שמירה על סודיות רפואית:

    • חובה על כל עובדי המרכז הרפואי לשמור על סודיות המידע הרפואי שאליהם הם נחשפים במהלך עבודתם ועקב תפקידם.

    מסירת מידע רפואי לאחר:

    • זכות המטופל שמידע רפואי אישי אודותיו, יימסר רק לאחר הסכמת המטופל או כאשר לפי הוראות החוק הדבר מותר או הינו חובה.

    חוות דעת נוספת:

    • זכות המטופל ליזום חוות דעת רפואית נוספת ממטפל בתוך המוסד הרפואי או מחוץ לו.
    • מחובת הצוות הרפואי לסייע בכך למטופל.

    רצף הטיפול:

    • במעבר בין מטפלים או בין מוסדות רפואיים שונים, למטופל הזכות לבקש שהמטפלים יפעלו בשיתוף פעולה לשם הבטחת המשך טיפול רפואי נאות.

    קבלת מבקרים:

    • המטופל זכאי לקבלת מבקרים בשעות המיועדות לכך בהתאם לנהלי הנהלת המרכז הרפואי.

    קבלת מידע רפואי:

    • למטופל זכות לקבל מהמרכז הרפואי את כל המידע אודותיו מהרשומה הרפואית שלו.
    • עם שחרורו, המטופל יקבל סיכום של מהלך האשפוז בכתב.
    • קבלת העתק רשומה נוסף יהיה כרוך בתשלום.

    פניות הציבור:

    • זכותם של המטופלים, בני משפחותיהם ו/או כל אדם אחר לפנות לממונה על פניות הציבור ולממונה על זכויות המטופלים, בכל הערה, תלונה, שאלה או המלצה.

    ועדת אתיקה:

    • במרכז הרפואי קיימת ועדת אתיקה, אשר מתפקידה לסייע בקבלת החלטות מורכבות.
    • זכותם של המטופל, בני משפחתו וגורמים רלוונטיים לבקש כינוס וועדת האתיקה.
    • מידע נוסף ניתן למצוא באתר האינטרנט של המרכז הרפואי.

     

    מבוסס על  "חוק זכויות החולה, התשנ"ו – 1996"

    מניעת הטרדה מינית בהרצליה מדיקל סנטר

    הטרדה מינית היא כל התנהגות בעלת אופי מיני הנכפית על האדם בניגוד לרצונו באמצעות מעשה או התבטאות מינית לא ראויה. הטרדה יכולה להיות: סחיטה באיומים לביצוע מעשה בעל אופי מיני, מעשה מגונה, הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותו של אדם, התייחסות מבזה או משפילה למינו; מיניותו או לנטייתו המינית של אדם.

    אנו, בהרצליה מדיקל סנטר, לא נקבל הטרדות מיניות מכל סוג שהוא, ואנו פועלים בהתאם לחוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח 1998.

    חווית הטרדה מינית בהרצליה מדיקל סנטר?
    החוק מציע מספר אפשרויות פעולה. ניתן לנקוט בכולן או בחלקן, במקביל או בזו אחר זו:

    באם הנך מטופל/ת או אורח/ת ונפגעת ע"י מטפל – ניתן לפנות לנציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים במשרד הבריאות, לענת לייכטר: tlunot.h-m@moh.gov.il

    באם הנך עובד/ת HMC – ניתן לפנות לממונה על מניעת הטרדה מינית בארגון, במטרה לפתוח בהליכי משמעת פנימיים, לאורלי מוזס: orlymo@hmc.co.il

    ניתן לפנות אל בית הדין לעבודה – ניתן לתבוע מטריד/ה, מתנכל/ת ומעביד/ה וכן לתבוע פיצויים כספיים.

    ניתן לפנות בהליך פלילי – ע"י הגשת תלונה במשטרה.

    ניתן לפנות בהליך אזרחי – ע"י הגשת תביעה אזרחית כנגד המטריד/ה.

    להלן תקנות החוק למניעת הטרדה מינית – 1998

    מחוייבים אישית לבריאות שלך
    הרצליה מדיקל סנטר